De nec nd1300a die ik heb wil met geen mogelijkheid dvd's branden. Het proberen van het branden van een data dvd met nero 5.5.10.42 / 6.0.11 en CopyToDVD 2.2.8.206 resulteerd in het hangen van de software (waarna ik in het gunstigste geval alleen het proces hoef te beeindigen en in het ongunstigste geval een reset vereist is om winxp voor de volgende test bruikbaar te maken). Echter wordt in beide programma's een lege dvd gedetecteerd in de drive (Platinum dvd+r 4x en PrimeDisc dvd+rw 2.4x). Ook het proberen te branden op een andere snelheid geeft hetzelfde resultaat
cd-r's of cd-rw's branden verloopt perfect, geen problemen geeft dit mij (maar daar koop je niet echt een dvd brander voor
).
Het probleem dat ik dus heb lijkt sprekend op een probleem dat al eerder in een topic voorbij gekomen is.
Echter de gevonden oplossing in dat topic van het veranderen van de dma settings voor de nec brander werken bij mij niet. Ik heb verschillende dma/pio modes geprobeerd zonder enig resultaat.
De de nec brander is master op mijn primary ide controller (de slave dvd drive heb ik losgekoppeld).
Iemand nog ideeen over wat ik kan proberen? Mij schiet niet echt iets meer te binnen wat ik kan proberen...
cd-r's of cd-rw's branden verloopt perfect, geen problemen geeft dit mij (maar daar koop je niet echt een dvd brander voor
Het probleem dat ik dus heb lijkt sprekend op een probleem dat al eerder in een topic voorbij gekomen is.
Echter de gevonden oplossing in dat topic van het veranderen van de dma settings voor de nec brander werken bij mij niet. Ik heb verschillende dma/pio modes geprobeerd zonder enig resultaat.
De de nec brander is master op mijn primary ide controller (de slave dvd drive heb ik losgekoppeld).
Iemand nog ideeen over wat ik kan proberen? Mij schiet niet echt iets meer te binnen wat ik kan proberen...
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL