Toon posts:

[Win2k]code red 2 en IIS *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

in verband met mijn vorige vraag over explorer.exe in de root van C: en D:, heb ik nu
1. sp1 geinstalleerd,
2. de patch geinstalleerd,
3. de tool gedraaid, en die gaf inderdaad aan dat er 3 bestanden verwijderd waren en dat de worm successvol van mijn pc af waren,
4. totale virusscan gedaan met avg en met norton
en na al die keren geherstart te zijn kan ik nu IIS niet meer benaderen. Ik ga naar Systeembeheer wat bij mij in het Startmenu staat en klik aan Internet-servicebeheer, en er gebeurt niets. Er start niks op. Het icoontje van IIS is ook uit mijn systray verdwenen. Dit gebeurde ook toen ik sp4 geinstalleerd had... hoe krijg ik IIS weer terug? Ik heb geprobeerd het te stoppen maar dit lukte niet, er kwam een melding dat dit niet kon. De vorige keer had ik met dit probleem IIS gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd waarna ik tot de ontdekking kwam dat mijn tweede netwerkkaart er niet meer te zien was, waardoor dus gedeeld internet uit was.

Wat nu? Bedankt voor hulp
Henny

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:20
Gewoon weer die IIS eraf gooien en er opnieuw opzetten. Maar je kan denk ik ook wel overstappen naar Apache.

Verwijderd

Topicstarter
waardoor denk je dat vorige keer die tweede netwerkkaart niet meer te zien was? zelfs na een herinstallatie van de drivers lukte het allemaal niet. met moeite heb ik toen die hele servicepack gedeinstalleerd... en hoe werk Apache? dat is toch voornamelijk voor Linux? werkt dat dus met Perl?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Apache kan alles hebben zo ongeveer en d'r is ook een fijne windows distributie van. let wel op. De php support voor Apache 2 is experimenteel, hij draait hier goed, maar dat is nog geen garantie :)

edit: ook Perl dus d8 ik...

[ Voor 9% gewijzigd door WhizzCat op 29-08-2003 15:32 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• MortalPiso
Apache is er ook voor het win32 platform.

Versie 2: http://apache.cs.uu.nl/di...0.47-win32-x86-no_ssl.msi

Versie 1.3.28: http://apache.cs.uu.nl/di...3.28-win32-x86-no_src.msi

Perl zit er standaard niet bij. Als je Perl wil gebruiken, dan kun je even ActiveState Perl downloaden @ http://www.activestate.org

Bij mij werkt PHP goed op Apache 2. Maar draait wel onder linux.

[ Voor 8% gewijzigd door MortalPiso op 29-08-2003 15:35 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:39

momania

iPhone 30! Bam!

Wil je volgende keer een compleet verhaal vertellen, niet iedereen weet zomaar wat er in je vorige topic stond [rml][ Win2k/98] explorer.exe in de root[/rml]

Dingen zoals het OS hoor je in Windows Operated Systems in de titel te vermelden, zie:
Windows Operated Systems - Policy ;)

Verder:
wat heb je zelf al uitgezocht mbt IIS en deze fouten?
welke versie van IIS?

Aangezien je nog vrij nieuw bent (welkom nog :) )
zie ook aub:
Pre-GoT voorbereiding
Voordat je een topic opent
Waar moet een topicstart aan voldoen?

;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor het welkom. Ik ben niet alleen nieuw hier maar IIS is ook redelijk nieuw voor me. Ik heb de versie die bij win2000 kwam, dus versie 5. Ik heb geen idee *waar* ik zou moeten gaan om dit probleem opgelost te krijgen daarom stelde ik die vraag hier. Sorry als dit niet zo hoort, maar deze site werd me aangeraden door mensen op mijn werk.
Mijn vorige topic kon ik niet meer vinden, dat is klaarblijkelijk verplaatst. Bedankt voor de links ik zal ze zeker gaan bekijken. Dit was voor mij echter best wel dringend, daarom dat ik dat totnogtoe niet deed. Mijn excuses daarvoor.

Over Apache zal ik dan wel op de site van Apache gaan lezen wat die allemaal wel dan niet kan.... bedankt allemaal!

• MortalPiso
Apache kan bijna alles serveren qua websites. Alleen het instellen ervan gaat niet via een windows interface maar gewoon via een config bestand.

[ Voor 54% gewijzigd door MortalPiso op 29-08-2003 15:55 ]

Pagina: 1