W2k Terminal Services & Temporary I-net files

Pagina: 1
Acties:

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 20:24

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Na overal gezocht te hebben....

Hoe stel je op een Windows 2000 Terminal Server de maxmimale grootte van de Temporary internet files in?

Nu hebben veel gebruikers die op de terminal server werken al gauw een profilemap van 300 MB. Dit moet toch dmv een policy of i.d. aan te passen zijn.

alvast bedankt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Quota???

Gewoon quota op een map gooien.

Verwijderd

d.m.v. GPO ervoor zorgen dat de temporary internet files helemaal niet in het profiel worden opgeslagen. Hebben wij bij onze citrix-farm ook ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 15:05 ]

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Er loggen over de honderd gebruikers in op de server. Is een beetje onbegonnen werk, om apart voor elke gebruikers de Temporary I-net folder een quota in te stellen...

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gpo'tje maken..... zoals bollie al zei

btw, is dit pns?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan het gemakkelijkste je Temporary Internet Files excluden van roaming, de maximale size van IE's cache files kan je via een GPO doen:

Start -> Run -> GpEdit -> User config -> Windows Settings -> Internet Exploer Maintenance. Rechts-Click daarop, kies voor "Preference" mode, en ga nu naar advanced settings. Onder de corporate settings vind je nu de maximale browser cache.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Bedankt Elevator. het is inderdaad wat ik zoek denk ik, maar 1 raar ding. Als ik inderdaad de "preference mode" open en ik kies inderdaad de properties van de corporate settings, dan krijg ik een zandloper, en dan word het hele GPEDIT afgesloten en ben ik weer terug op het bureaublad.

Ik heb het nu op meerdere servers geprobeerd, maar bij allemaal hetzelfde....

• elevator
  • Niet online

elevator

Hmm, ik zou daar een ander topic over openen. Kijk anders hier eventjes: http://www.jsiinc.com/SUBN/tip6900/rh6985.htm

• Predator
  • Laatst online: 06:49

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Elevator: Het lijkt me niet echt handig om dit gebruiken. Het blijft een Terminal Server en gebruikers loggen contant in en weer uit. Dit zou betekenen als ik dit script laat mee draaien bij het inloggen, dat er contstant values weggeschreven worden naar het register. Het vast instellen gaat niet, dit heb ik al uitgeprobeerd. Dit werkt wel op een gewone server, maar als ik dit in de Local Machine van de TS verander, dan werkt het niet.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je wilt niet weten hoeveel registry access er is tijdens een een terminal services sessie. Die ene write maakt niet uit hoor :) Je weet trouwens toch dat policy files ook gewoon registry hives zijn die gemerged worden met de user registry tijdens het inloggen ?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
martinvdm schreef op 29 augustus 2003 @ 15:58:
Bedankt Elevator. het is inderdaad wat ik zoek denk ik, maar 1 raar ding. Als ik inderdaad de "preference mode" open en ik kies inderdaad de properties van de corporate settings, dan krijg ik een zandloper, en dan word het hele GPEDIT afgesloten en ben ik weer terug op het bureaublad.

Ik heb het nu op meerdere servers geprobeerd, maar bij allemaal hetzelfde....
Hmm dit probleem heb ik ook! Heeft iemand er al een oplossing voor?

Edit:

Dit is het http://support.microsoft.com/?kbid=325666 Wel in het nederlands.

[ Voor 12% gewijzigd door Ralphie op 02-10-2003 12:31 ]

HODL

Pagina: 1