[VB6] Soortgelijke teksten uit HTML filteren

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Misschien een vage topic-titel, maar ik probeer uit te leggen wat ik van plan ben.

Wij gebruiken op het werk Sophos als virusscanner, nu kan je de nieuwste IDE's downloaden vanaf de site, maar dit wil ik gaan automatiseren.

Hier een klein stukje pagina van sophos waar je de IDE's kan downloaden:
code:
1
2
3
4
5
6
<td class="TableContentStandardSmall" align="center">[img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td>[/img][img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td>[/img][img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td>[/img][img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td></tr><tr[/img]<td class="TableContentStandardSmall"><nobr>21 Aug (11:22)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</nobr></td>
 <td class="TableContentStandardSmall"><a href="/virusinfo/analyses/trojbdoorrq.html" title="Description of Troj/Bdoor-RQ"><b>Troj/Bdoor-RQ</b> </a></td>
<td class="TableContentStandardSmall"><a href="/downloads/ide/bdoorrq.ide" onmouseout="changeImages('download_ide5','/images/eng/framework/download_ide.gif'); return true;" onmouseover="changeImages('download_ide5','/images/eng/framework/download_ide_over.gif'); return true;" onmousedown="changeImages('download_ide5','/images/eng/framework/download_ide_down.gif'); return true;" >[img]"/images/eng/framework/download_ide.gif"[/img]</a></td>
<td class="TableContentStandardSmall" align="center">[img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td>[/img][img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td>[/img][img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td>[/img][img]"/images/common/interface/tick22pt.gif"></td></tr><tr[/img]<td class="TableContentStandardSmall"><nobr>19 Aug (12:23)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</nobr></td>
 <td class="TableContentStandardSmall"><a href="/virusinfo/analyses/w32dumarua.html" title="Description of W32/Dumaru-A"><b>W32/Dumaru-A</b> </a></td>
<td class="TableContentStandardSmall"><a href="/downloads/ide/dumaru-a.ide" onmouseout="changeImages('download_ide6','/images/eng/framework/download_ide.gif'); return true;" onmouseover="changeImages('download_ide6','/images/eng/framework/download_ide_over.gif'); return true;" onmousedown="changeImages('download_ide6','/images/eng/framework/download_ide_down.gif'); return true;" >[img]"/images/eng/framework/download_ide.gif"[/img]</a></td>

Nu is het mijn bedoeling om alleen de stukjes /downloads/ide/xxx.ide uit de HTML kan halen om die erna te downloaden.

Ik kan dit maken door een loop te maken waarin de html telkens wordt gesplits op .ide en op zo'n manier de namen te kunnen achterhalen.

Maar daar moet toch een makkelijkere manier voor zijn, maar ik weet alleen niet hoe?

Heeft hier iemand betere ideeen voor?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15

pistole

Frutter

met een beetje regular expressions kan je die er toch wel uitfilteren?

Ik frut, dus ik epibreer

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

1 woord: regular expressions ;)

(okee dat zijn er twee :) )

[ Voor 47% gewijzigd door j_du_pee op 29-08-2003 14:53 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Polderdijk
Ik had het toevallig gisteren bij PC-Active bij Het Lab gelezen hoe je met regular expressions mailadressen uit een pagina kan filteren, maar ik kon het woord niet meer onthouden!

Maar ik ga ff zoeken hoe dat precies werkt in VB6

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Polderdijk schreef op 29 augustus 2003 @ 14:58:
gelezen hoe je met regular expressions mailadressen uit een pagina kan filteren
emails filteren zou ik ivm spammers nou juist niet uit leggen in mijn magazine, maar ja...

Ik gebruik hier ook sophos op het werk, en volgens mij is er een batchfile meegeleverd voor het downloaden van IDE's :?

edit:
http://www.us.sophos.com/downloads/ide/ides.zip daar zit alles in, en sophos levert een freeware unzipper + download tooltje mee als het goed is. Anders zou ik ff contact opnemen met ze, je betaald bij hun vrij veel voor support in tegenstelling tot de concurrenten, dus maak er gebruik van :)

[ Voor 28% gewijzigd door j_du_pee op 29-08-2003 15:08 ]

Wacht op antwoord

• Polderdijk
j_du_pee schreef op 29 August 2003 @ 15:04:
[...]
emails filteren zou ik ivm spammers nou juist niet uit leggen in mijn magazine, maar ja...
Over de mailadressen heeft hij niet LETTERLIJK uitgelegt, hij geeft alleen de manier waarop ze het doen aan [gelukkig].
Ik gebruik hier ook sophos op het werk, en volgens mij is er een batchfile meegeleverd voor het downloaden van IDE's :?
Nou, ik wil er meer mee doen, wij hebben ongeveer 12 servers op locatie, en ik wil een programma maken die iedere nacht alle IDE's download en dan upload naar alle servers, en dan het programma ook nog Sophos vernieuwen.

Wij kunnen helaas niet gebruik maken van het programma dat sophos hiervoor levert, dan loopt sophos helemaal de soep in. Dus vandaar dit.

Maar ben het nu aan het testen, resultaten zal ik straks posten!

[ Voor 10% gewijzigd door Polderdijk op 29-08-2003 15:09 ]

• Polderdijk
Oeps, verkeerde edit knop

[ Voor 94% gewijzigd door Polderdijk op 29-08-2003 15:09 . Reden: Oeps, verkeerde knop ]

• Polderdijk
j_du_pee schreef op 29 augustus 2003 @ 15:04:
[...]
edit:
http://www.us.sophos.com/downloads/ide/ides.zip daar zit alles in, en sophos levert een freeware unzipper + download tooltje mee als het goed is. Anders zou ik ff contact opnemen met ze, je betaald bij hun vrij veel voor support in tegenstelling tot de concurrenten, dus maak er gebruik van :)
Hé, die link kon ik niet vinden op de site, geniaal!!!

Maar tóch ga ik het zo even testen of dat RegEx werkt!

• j_du_pee

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

goed idee, regexen zijn sowieso cool en het leren waard ;)

Wacht op antwoord

Pagina: 1