Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

graka prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 14 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn pctje nog eens open deed om hardware te vervangen ben ik tot de conclusie gekomen dat de passieve cooler van mijn videokaart gevallen is. De lijm - of wat het ook was - is los gekomen en mijn koeler blijft er dus niet meer aan hangen.
Kan ik deze terug bevestigen met gewone lijm (of iets speciaals?) of moet ik daarvoor tweezijdige kleefband gebruiken die warmtegeleidend is?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:04

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

je kunt termal adhese gebruiken, maar je moet daarbij opletten dat je dat NOOIT meer los krijgt, dus jem oet het wel in 1 keer goed doen

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zoals je ongetwijfeld weet is het de bedoeling hier op GoT dat je eerst zelf je best doet, o.a. door te zoeken meet google, maar ook met de search hier op GoT. En daar kun je volgens mij wel genoeg mee vinden:
[search=cooler videokaart vastzetten]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

[search=thermal adhesive]
Artic Silver Thermal Adhesive

Je kan het beste een mengsel van Artic Silver Thermal Adhesive met gewone Artic Silver gebruiken, dan zit het goed vast maar kan je het (mocht je oooit van koeler willen veranderen) weer los krijgen. Maar als je zeker weet dat je het niet gaat doen is Thermal Adhesive alleen ook goed :)
Wel uitkijken dat je het niet op het PCB zelf of op pinnetjes van de chip knoeit, want het is geleidend.

edit: gut, ik ben weer eens goed te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 29-08-2003 14:27 ]

Dit topic is gesloten.