Toon posts:

Netwerk topologie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een Groupwise server als onderdeel van de small business suite van Novell, maar ik heb een aantal vragen met betrekking tot de meest geschikte indeling ervan.
Ten eerste werken wij nu met een Novell 4.11 server gekoppeld aan een Windows 2000 server en tevens een werkstation met winroute voor e-mail een internet toegang.

Nu wil ik de 4.11 server gaan upgraden naar de 6 versie en overschakelen naar full ip i.p.v. ipx.
Die server doet dienst als file server voor een groep van ongeveer 30 man.

Daarnaast wil ik op de Windows server eigenlijk Groupwise installeren omdat deze door omstandigheden vrij is gekomen en nu bijna niet gebruikt wordt.

Mijn vraag is eigenlijk, is het verstandig om Nias en border manager ook op de Windows server te installeren of kan dit beter op het werkstation dat nu dienst doet als e-mail/internet gateway?

Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar 1 plek met alle software, maar is dit verstandig?

De Hardware op een rijtje:
windows server: Pentium 3 (1400mhz), 1 gb ram 8, 40gb raid 5 hdd's gekoppeld aan het netwerk met 1gbit connectie.

Verwijderd

Topicstarter
stom stom, zie nu net dat nias en border manager alleen op een netware platform kunnen draaien.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Sowieso, een standaard werkstation als mailserver (= kritieke applicatie) voor 30 man klinkt iets te low-budget.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

SpamLame

niks

Steven schreef op 29 augustus 2003 @ 21:48:
Sowieso, een standaard werkstation als mailserver (= kritieke applicatie) voor 30 man klinkt iets te low-budget.
Hmmz, zoals ik hem lees, is dat werkstation alleen voor gateway aan het spelen.
Als die oplossing werkt, waarom dan niet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wat heeft dit met "Netwerk topologie" te maken :?

Budgetair is de keuze voor 1 server met alle applicaties erop natuurlijk de interessanste. Echter wanneer deze ene machine dan uitvalt, ben je behoorlijk zuur.
Zware applicaties kun je beter op een dedicated machine draaien.

Daarintegen is het natuurlijk behoorlijk overkill om een PC te laten draaien met Winroute, terwil je voor weinig geld een routertje hebt die je internet toegang perfect kan delen.