Toon posts:

Wireless Signaal niet erg kort

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Edimax Wireless LAN Access Point gekocht (EW-7205APL). Aangesloten op me router/modem, en na het instellen van wat nrs werkte het. Internet en netwerk.

Ik dus even rondlopen in huis, maar 1 verdieping naar boven (met alle deuren open) (hemelsbreed 8 meter oid), is het signaal nog maar 15% (zowel strength als quality). Naar mijn weten moet hiet berijk toch wel 100 meter zijn.

Kaartje in me laptop is een Wireless LAN cardbus Adapter, ook van Edimax.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
100 meter haal je met de standaard antennes alleen in de open lucht & onder ideale omstandigheden, binnen's huis moet je blij zijn met een meter of 25-30

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar dit is wel heel kort. Kan het geen setting zijn?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Heeft dat accespoint een externe antenne of anders misschien een mogelijkheid tot het aanbrengen daarvan ?

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een antene bij, en die zit er nu op. Ding is iets van 10 cm lang.

Verwijderd

betonijzer in de vloer toevallig :?

ik heb het zelfde probleem... je ap beter plaatsen is de oplossing echter blijven dikke vloeren met ijzerwerk lastig

suc6

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Idd zou je eens na kunnen denken over de plaatsing van het accespoint, misschien dat die op andere plaats in huis beter staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar er is dus niet een setting oid om het te verbetern, of dat er 2 standen zijn. Want dit valt me zwaar tegen, kom niet eens bij de tuin.... Hij gaat mooi terug als dit het max berijk is. Op de trap naar boven gaat hij al flippen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 14:39:
Ok, maar er is dus niet een setting oid om het te verbetern, of dat er 2 standen zijn. Want dit valt me zwaar tegen, kom niet eens bij de tuin.... Hij gaat mooi terug als dit het max berijk is. Op de trap naar boven gaat hij al flippen.
Geen magicsettings... maar de plaatsing van je AP is erg belangerijk.
zoek een plek waar die kan staan zodat je overal redelijk bereik hebt op een slaapkamer aan de tuinkant in de vensterbank ofzo..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals al een aantal keren gemeld, de plaats van je AP kan je Wireless LAN maken en breken.
Als jij dat ding ergens in een dichte stalen kast zet bijvoorbeeld, dan haal je de 5 meter nog niet eens.

Dit is ook al veelvuldig voorbij gekomen trouwens.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.