LAN-settings

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Okee, ik zal wel afgebrand worden tot mijn sokken, maar ik vraag het toch: Ik heb thuis een netwerkje van twee pcŽs die 24/7 staan te grazen. De één (Duron 800@880) wat sneller dan de ander (P3-450) maar toch kunnen ze het goed met elkaar vinden. Ik zou zo graag eens een stap-voor-stap handleiding willen lezen hoe ik die ene machine (client, P3-450) zo kan configureren in de settings dat ie zŽn baaltjes kwijt kan op de server (Duron 880) als ik middels die machine het internet opga. Ik maak voor de broodnodige veiligheid gebruik van Blackice Defender als deurwaarder op de Duron, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om die client met de server te laten praten. Als ik op de client het commando fetch and flush geef, krijg ik iedere keer een berichtje ŽNetwork: Failed to resolve name "euro.v27.distributed ...Ž 3 keer, met daarna de melding: ŽCould not update to/from the net. Network down?Ž Nou, dat netwerk is verre van down, want files overpompen, printer delen, alles werkt....Wie kan mij helpen met een stap-voor-stap guide for newbies?
Alvast bedankt voor de moeite! Keep-em-grazinŽ!

Verwijderd

Kicking it up!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

De makkelijkste manier is om de dnetc.exe die op de server staat te starten vanaf de client.

Grazen ze beide uit dezelfde buffers en gebruiken ze 1 .ini file.

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 00:28 schreef Raptor20 het volgende:
Kicking it up!
Eehm...nuttig antwoord...bedankt! Ik ga het meteen proberen...LOL! :)

Verwijderd

Je zou het zonder proxy kunnen proberen:

Je shared de directory c:\program files\distributed.net. op de duron voor de p2-450.
vervolgens zet je in de configuratie van de client (p2-450) bij
3 buffer update options > 5 disable keyserver updates - yes.
dan ga je naar remote buffer directory en daar typ je het path naar de share directory van de client op de duron. handig is op van de share een mapping te maken naar bijv F:.
Dan zet je dus bij de remote buffer directory: f:\distributed.net .
Als je zorgt dat de duron steeds genoeg blokjes heeft, dan moet dit goeg gaan.

Succes! :)

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Op vrijdag 01 december 2000 00:30 schreef keldon het volgende:
De makkelijkste manier is om de dnetc.exe die op de server staat te starten vanaf de client.

Grazen ze beide uit dezelfde buffers en gebruiken ze 1 .ini file.
Inderdaad! Verreweg de makkelijkste manier, en het werkt perfect! Bedankt voor de tip, wat kan het soms toch eenvoudig zijn...:)
Pagina: 1