CoolerMaster Fan voor GeForce 4 MX 440 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een XFX GeForce 4 MX 440 SE, waarvan de cooler over de huizen is. Na veel gepiel zit er een andere cooler/fan op, maar de service van de winkel waar het gedaan is, is niet echt top.
Mijn vraag is; welke CoolerMaster Fan kan ik erop zetten? Denk aan: juiste doorsnede, voltage, etc..

Alvast heel erg bedankt,

Steve

Verwijderd

Wat wil je? Een fan + heatsink van coolermaster of een losse fan? En waar wil je die dan op maken (wat voor heatsink hebben zij er nu opgezet?) Echt duidelijk ben je niet...

• stefanvverk
  • Niet online
Sorry als ik niet duidelijk genoeg ben.
Wat er nu op zit:
Een goede heat-sink van de GeForce zelf, die laat ik erop zitten.
In die heat-sink zitten weer 4 schroefgaten voor een mooie kleine fan, en díé fan wil ik vervangen.

Ik zit dus eigenlijk op iemand te hopen die precies weet welke past, qua schroefgaten, voltage, diameter, etc...

Verwijderd

pak een latje een meet ongeveer die afstand tussen 2 schroeven dan zet je dit om in mm
en kijk je naar de standaard maten voor fans.
Voltage zal wel een 12 V zijn.

Probeer het zo eens en google eens rond wedden dat je meer info vindt over je kaart!

• stefanvverk
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 14:15:
Probeer het zo eens en google eens rond wedden dat je meer info vindt over je kaart!
Already done that (of course)... maar niet veel succes...
De maat zal wel 60mm wezen, denk je niet? (zit nu op me werk, dus kan em niet op meten)

Verwijderd

kun je niet beter ipv met veel gedoe er een 60mm fan bij zoeken, een 80mm fan kopen en die er dmv Tie-wraps of iets anders creatiefs opmaken?

• stefanvverk
  • Niet online
Doe dan een 60mm, als je toch gaat knutselen, doe het dan op z'n minst met iets dat qua grootte in de buurt komt, toch? Aangezien het zeker geen 80mm is!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Koop gewoon een cristal/blue orbje. Voor 10 euro ben je klaar en je hebt betere koeling dan met die standaard heatsink.. zelfs op een radeon 9700 pro functioneerd ie prima.. ik haalde er 400 (!) Mhz core mee!! (standaard koeling 380)

http://www.thermaltake.com/products/chipset/crystalOrb.htm

Verwijderd

Race Eend schreef op 29 August 2003 @ 15:07:
Koop gewoon een cristal/blue orbje. Voor 10 euro ben je klaar en je hebt betere koeling dan met die standaard heatsink.. zelfs op een radeon 9700 pro functioneerd ie prima.. ik haalde er 400 (!) Mhz core mee!! (standaard koeling 380)

http://www.thermaltake.com/products/chipset/crystalOrb.htm
Ik zou geen Orb nemen. Erg luidruchtig. Dat ie beter koelt dan de stock koeler komt waarschijnlijk doordat je betere koelprut gebruikt hebt...

Je kunt idd ook een 60mm fan nemen. Ik weet niet hoe groot je huidige heatsink is. Ik heb hier een zooi 80mm fans liggen, dus ik doe alles met 80mm.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
zalman hp801 bevalt me prima, kost 38 euro, maar dan heb je ook een koelre die pasief een 9700pro koel houd. En dus heb je geen herie :)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 15:12:
[...]

Ik zou geen Orb nemen. Erg luidruchtig. Dat ie beter koelt dan de stock koeler komt waarschijnlijk doordat je betere koelprut gebruikt hebt...

Je kunt idd ook een 60mm fan nemen. Ik weet niet hoe groot je huidige heatsink is. Ik heb hier een zooi 80mm fans liggen, dus ik doe alles met 80mm.
Dan weet ik niet welke orb jij gehad hebt.. want die van mij was absoluut niet hoorbaar. overigens had ik al bij de standaard koeler betere koelprut zitten...
Inmiddels heb ik een socket A koeler erop.. dus is de cristal orb weer weg.

Verwijderd

Race Eend schreef op 29 August 2003 @ 15:24:
[...]
Dan weet ik niet welke orb jij gehad hebt.. want die van mij was absoluut niet hoorbaar. overigens had ik al bij de standaard koeler betere koelprut zitten...
Inmiddels heb ik een socket A koeler erop.. dus is de cristal orb weer weg.
Chrystal ORb. En als je met een Silent voeding en silent cpu koeler werkt dan weet je niet wat je hoort als je de CO aanzet op 12v. Hij zat trouwens op mijn GF3 TI200 en koelde absoluut niet beter dan de standaard koeler (was passive, heb ik later zelf een 80mm fan opgemaakt...).

Nu heb ik een 9500 met de stock koeler. Ik ben nog op zoek naar een grote koeler om daarop te maken.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
stefanvverk, ik heb je post in t w&g forum zien dichtgaan en ik heb hier misschien wel wat voor je. Letter in Illustrator intikken, convert to outlines, saven als eps en klaar. Heb je nog vragen, contact me dan op msn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik denk eigenlijk dat het een 40mm fan is (was bij mij namelijk ook zo), en als je verder niet gaat overclocken kun je dus het beste zo'n 40mm fannetje kopen ipv een orb oid...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47

LopeZ

Too much is never enough

Ik zie het probleem niet, kijk de grote van de fan nu, loop naar de winkel en koop dezelfde maat in coolermaster vorm. Voltages zijn gewoon het zelfde, 12v namelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.