Microsoft wil geld van 'messenger'-aanbieders

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Microsoft richt zijn pijlen op de makers van alternatieve instant messenger software die gebruik maken van het MSN-netwerk. De softwaregigant wil geld zien en past het netwerk aan zodat half oktober het netwerk niet meer toegankelijk is voor de software van makers die geen royalties betalen. Dit meldt Webwereld.

Microsoft heeft het met name gemunt op bedrijven als Cerulean, die een Trillian im-client maakt. Het bedrijf biedt ook een betaalde variant van de software aan en dat steekt Microsoft. Cerulean wil best met Microsoft spreken over een licentiecontract. Onduidelijk blijft of gebruikers van de huidige Trillian-clients te maken krijgen met een uitsluiting door Microsoft. (AG)

Terecht?

Ik vind van wel, deze andere aanbieders parasiteren toch op een dienst van MS. Dit kan goed nieuws(voorlopig) zijn voor ICQ, omdat deze weer meer belangstelling kan gaan krijgen.

Laten we het even aardig houden en GEEN 'M$' gebruiken! Ik heb je post ontflamed.

[ Voor 13% gewijzigd door Korakal op 29-08-2003 14:05 ]

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:58
I ga denk ik weer over op mijn oude ICQ account. Ik zal eens kijken of ik hem nog ergens kan vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 29-08-2003 13:50 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eerst Messenger bij je besturings systemen gaan leveren, en er vervolgens geld voor vragen. Ze durven zeg ...

Ik snap ook niet waarom zich zo druk maken om de 'paar' mensen die trillian/linux clients gebruiken. 99% gebruik toch wel msn messenger zelff...

beetje offtopic, maar moest het ff kwijt !

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik gebruik nog gewoon de losse MSN en ICQ naast elkaar, werkt prima.
Met 1 GB RAM, en een Dual 2400+ hoef ik het voor de power van de PC niet te laten, de prestaties zullen er niet echt op achteruit gaan dacht ik zo...

@ BlasterXP:
MS vraagt geen geld aan de gebruiker, ze willen geld zien voor de bedrijven, die een messenger-client maken die werkt op het protocol van MSN, een Microsoft product dus. Als jij een messenger maakt, geheel nieuw, en het is enorm populair geworden, zul jij het niet tof vinden als andere bedrijven een client maken die op hetzelfde netwerk draait, en dan ook nog eens geld gaan vragen voor het gebruik van hun versie. Die andere toko's worden dus rijk van JOUW product.
Tja, als ik in de schoenen van MS zou staan, zou ik ook geld willen zien...

[ Voor 57% gewijzigd door Brede P op 29-08-2003 13:54 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

Eerst Messenger bij je besturings systemen gaan leveren, en er vervolgens geld voor vragen. Ze durven zeg ...
Lees nou wat er staat:

Microsoft richt zijn pijlen op de makers van alternatieve instant messenger software die gebruik maken van het MSN-netwerk.

Maar het is inderdaad niet cool; gebruik onder Windows Trillian (Pro) en onder Linux kApote en het zou jammer zijn als ik geen MSN meer heb. ICQ is geen alternatief, te weinig mensen die IK ken gebruikt ICQ.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001

TheVMaster

Moderator WOS
MiniMan schreef op 29 August 2003 @ 13:55:
[...]

Lees nou wat er staat:

Microsoft richt zijn pijlen op de makers van alternatieve instant messenger software die gebruik maken van het MSN-netwerk.

Maar het is inderdaad niet cool; gebruik onder Windows Trillian (Pro) en onder Linux kApote en het zou jammer zijn als ik geen MSN meer heb. ICQ is geen alternatief, te weinig mensen die IK ken gebruikt ICQ.
Niet cool maar wel begrijpelijk.....ik zou het ook niet tof vinden als ik een IM messenger 'netwerk' zou hebben, ik investeer in servers, bandbreedte, dataverkeer en vervolgens gaan derden IM clients ontwikkelen die gebruik maken van mijn servers, bandbreedte, etc....

Deze versies bevatten misschien security holes...die ik op mijn messenger netwerk niet wil. Ik snap het wel! Natuurlijk gaan er nu weer mensen roepen maar Windows is ook zo lek als een mandje etc..etc..maar daar gaat het hier niet om.

Men loopt continue te klagen over MS, maar ohwee als een windows versie niet meer backwards compatible is....(dat backwards compatible zijn zorgt wel voor boel security issues volgens mij)...maar dat is een andere discussie.

'k hoorde dat Trillian best bereid is om voor een licentie te betalen.....goeie zaak!! Trillian rules namelijk! (bij mij doet msn het al niet meer via trillian :()

Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BeZaX schreef op 29 August 2003 @ 13:49:
I ga denk ik weer over op mijn oude ICQ account. Ik zal eens kijken of ik hem nog ergens kan vinden...
Ik heb hem nog steeds in gebruik, ICQ via Trillian. En ik moet eerlijk zeggen, toen ik, en vele kennisen, na lang gebruik te hebben gemaakt van ICQ, bij het verschijnen van Mictosoft Messenger eigenlijk al wist dat dit langzaam maar zeker een betaalde service zou gaan worden, let maar op.

Eerst iedereen er goed lang aan laten wennen. Het zit erbij, start vanzelf, zeurt om aanmelding bij Passpoort. En dat werkte natuurlijk erg goed bij vele personen die nooit echt in de chatwereld thuis waren. Ze hoeven er niet eens naar te zoeken, en we weten allemaal hoeveel personen er moeite hebben met zoeken :+ .

Nu alle andere software gaan bannen, en dan, kassa! :). Maar een beetje kenner wist dat allang, en behield z'n ICQ account :). Ik weet alleen heel zeker dat het best wel eens stil zou kunnen worden in m'n lijst, en zal ook veel oude bekende wel ineens weer onder de ICQ afdeling zien vershijnen :D.

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-08-2003 14:07 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zo gaan ze veel msners verliezen dat weet ik heel zeker. En ik denk niet dat Microsoft van Cerulean gaat winnen. Cerulean heeft al een keer een aanvaring gehad met AIM (d8 ik) en dat hebben ze toen ook gewonnen

Mijn boefje is liev!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Scooter_Fox schreef op 29 August 2003 @ 14:07:
Zo gaan ze veel msners verliezen dat weet ik heel zeker. En ik denk niet dat Microsoft van Cerulean gaat winnen. Cerulean heeft al een keer een aanvaring gehad met AIM (d8 ik) en dat hebben ze toen ook gewonnen
Dan koopt 'ie het toch gewoon.
Maar gelukkig hebben we nog even genoeg keuze, en hopelijk blijft dat zo. Maar waarom er nou weer zo moeilijk moet worden gedaan, laat iedereen nou gewoon lekker chatten.

[ Voor 22% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-08-2003 14:12 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

Ok, dus we zagen het al aankomen, en ja: als je een netwerk bouwt voor een messenger service, dan moet een 3rd party er wellicht voor betalen.

Maar hebben ze er dan echt zoveel nadeel van? Ik denk dat juist door al die alternatieven de naam MSN nog steeds erg bekend is (of bekender wordt). Kijk maar eens naar de hoeveelheid van al die clones zoals Trillian, kOPete, etc.

Trillian is handig omdat er ook ICQ, AOL en IRC in zit. Daarom gebruik ik geen MSN Messenger (ook omdat ik graag mijn messenger klein en kaal wil houden; iets wat met Messenger niet kan).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• _XipHiaS_
  • Niet online
MiniMan schreef op 29 August 2003 @ 14:12:
Ok, dus we zagen het al aankomen, en ja: als je een netwerk bouwt voor een messenger service, dan moet een 3rd party er wellicht voor betalen.

Maar hebben ze er dan echt zoveel nadeel van? Ik denk dat juist door al die alternatieven de naam MSN nog steeds erg bekend is (of bekender wordt). Kijk maar eens naar de hoeveelheid van al die clones zoals Trillian, kOPete, etc.

Trillian is handig omdat er ook ICQ, AOL en IRC in zit. Daarom gebruik ik geen MSN Messenger (ook omdat ik graag mijn messenger klein en kaal wil houden; iets wat met Messenger niet kan).
Nee precies, op zich is er nix mis met Messenger, alleen is het zoveel handiger om als je meerdere accounts hebt bij andere dat je die mooi kan combineren, lekker alles in een proggie, minder geheugen gebruik, 1 interface, alles lekker doorelkaar werkend. Niet je halve scherm vol.

NOFI, maar ik vind het allemaal een beetje gepush in een richting die Microsoft wil. Beetje logisch vanuit hun standpunt en inkomsten, maar een beetje minder kan ook wel. Met een bepaalde manier van klantvriendelijkheid trek je ook klanten, en dan op een iets andere manier dan die we bij meerdere producten van bovengenoemde gewend zijn. Maar daarover niet meer, zou erg offtoppic gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-08-2003 14:19 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MiniMan schreef op 29 August 2003 @ 14:12:

Daarom gebruik ik dus ook Trillian. Alleen al de optie om de namen te kunnen editten is gewoon super relaxt

Mijn boefje is liev!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eerst Messenger bij je besturings systemen gaan leveren, en er vervolgens geld voor vragen. Ze durven zeg...
Wel goed lezen!! Er staat, dat andere programma's die ook gebruik maken, van het MSN-netwerk, niet MSN / Windows Messenger zelf!!

Maar ergens, vind ik het (dit keer) wel terecht, want Microsoft heeft een netwerk opgebouwd, wat door anderen zomaar gebruikt gaat worden...
Een programma / spel, koop je toch ook altijd in de winkel, als je het goed vind?

EDIT:
Daarom gebruik ik dus ook Trillian. Alleen al de optie om de namen te kunnen editten is gewoon super relaxt
Kan je net zo goed Plus! installeren, die heeft die functie ook (mits je MSN 6 gebruikt) Dus ben je dan alleen van dat kale nog niet af, maar dat valt ook wel op te lossen denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2003 14:18 ]

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
Eerst Messenger bij je besturings systemen gaan leveren, en er vervolgens geld voor vragen. Ze durven zeg...

--------

Wel goed lezen!! Er staat, dat andere programma's die ook gebruik maken, van het MSN-netwerk, niet MSN / Windows Messenger zelf!!
Hij bedoelt MSN Premium... toch? ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hij bedoelt MSN Premium... toch?
Die hoef je niet per se te nemen ;)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ThePerfectCell schreef op 29 augustus 2003 @ 14:17:

[...]

Kan je net zo goed Plus! installeren, die heeft die functie ook (mits je MSN 6 gebruikt) Dus ben je dan alleen van dat kale nog niet af, maar dat valt ook wel op te lossen denk ik
Lees jij dan ook goed! Ik zeg toch niet dat ik het gebruik vanwege die optie. MiniMan schreef op 29 August 2003 @ 14:12: Trillian is handig omdat er ook ICQ, AOL en IRC in zit. En daar antwoorde ik op met "Daarom gebruik ik trillian dus ook. Maar ook omdat de optie voor het editten van namen.

Mijn boefje is liev!

• _XipHiaS_
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 29 August 2003 @ 14:17:
[...]

Maar ergens, vind ik het (dit keer) wel terecht, want Microsoft heeft een netwerk opgebouwd, wat door anderen zomaar gebruikt gaat worden...
Een programma / spel, koop je toch ook altijd in de winkel, als je het goed vind?

EDIT:

[...]

Daar ben ik het deels ook mee eens, maar wat kosten die paar karaktertjes nou helemaal aan bandbreedte voor zo'n softwaregigant, en of personen dat nu via Messenger versturen of via een ander chat proggie maakt toch geen moer uit, daar zit gewoon meer achter dus.

Alleen met het oog op veiligheid kan ik er nog enigzins inkomen, als dat te wensen overlaat is dat natuurlijk minderfijn. Dan zou je natuurlijk kunnen denken 'jammer voor die persoon, maar hij kiest er zelf voor' Maar we weten, vooral met die nieuwe wormen de laatste tijd, dat de onveilige gebruikers er niet alleen zelf de dupe van zijn, en juist die gebruikt worden om een en ander lam te leggen.

Maarja, of dat nu via MSN servers zo'n probleem is, dat zou ik ff niet weten.

[ Voor 23% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-08-2003 14:27 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lees jij dan ook goed! Ik zeg toch niet dat ik het gebruik vanwege die optie. MiniMan schreef op 29 August 2003 @ 14:12: Trillian is handig omdat er ook ICQ, AOL en IRC in zit. En daar antwoorde ik op met "Daarom gebruik ik trillian dus ook. Maar ook omdat de optie voor het editten van namen.
Het is, of een tab, of een Plus! plugin, maar ICQ kan je nu ook met MSN, weet alleen niet hoe het zit met de anderen ;)
_XipHiaS_ schreef op 29 August 2003 @ 14:22:
[...]

Daar ben ik het deels ook mee eens, maar wat kosten die paar karaktertjes nou helemaal aan bandbreedte voor zo'n softwaregigant, en of personen dat nu via Messenger versturen of via een ander chat proggie maakt toch geen moer uit, daar zit gewoon meer achter dus.
Stel... Jij hebt wat gemaakt... Het word een groot succes, en later, gaan er andere mensen, van hetzelfde product, op een iet wat andere manier, "misbruik" van maken... Hoe zou jij je dan voelen?

* CH4OS vraagt zich nu wel af, of er copyright / patent op dat MSN-Netwerk zit...

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ThePerfectCell schreef op 29 August 2003 @ 14:27:
[...]
Het is, of een tab, of een Plus! plugin, maar ICQ kan je nu ook met MSN, weet alleen niet hoe het zit met de anderen ;)
Ik gebruik MSN ICQ en IRC dus daarom valt Plus! af

Mijn boefje is liev!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik dnek niet dat ze even snel meer een betaling erop kunnen zetten..
ze begonnen normaal,..toen reclame.. dat gaat voor mij dan ngo net, alhoewel ik het al erg storend vind. Op mobiele telefoons zit het nu ook (inclusief mijn _o_ ) en dan ineenkeer geld ervoor gaan vragen?? hmz.. ik dnek niet dat et door zou gaan..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• _XipHiaS_
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 29 August 2003 @ 14:27:
[...]

[...]
Stel... Jij hebt wat gemaakt... Het word een groot succes, en later, gaan er andere mensen, van hetzelfde product, op een iet wat andere manier, "misbruik" van maken... Hoe zou jij je dan voelen?

* _XipHiaS_ vraagt zich nu wel af, of er copyright / patent op dat MSN-Netwerk zit...
Da's waar, maar maak dat dan van tevoren bekend of onmogelijk om het "anders" te gebruiken dan bedoeld, dan kan iedereen KIEZEN of hij dit of een ander programma/service wil gebruiken. Niet later vanalles gaan veranderen, dan weet je dat je boze gezichten krijgt. Soms is het gewoon leuk dingen te maken die andere graag met plezier kunnen gebruiken. Als je dingen eerst vrij laat gebruiken en later niet meer moet je oppassen. Want een volgende keer kiezen mensen dan misschien wel voor een andere maker/product omdat ze het gewoon willen blijven gebruiken op een manier waarop die keuze gebaseerd is.

Dat is het verschil, de een maakt het omdat hij er plezier in heeft te programmeren en het leuk vind als er veel mensen met plezier gebruik van maken.
De ander doet ongeveer hetzelfde, maar dan alsof, om later een heel andere weg in te gaan, als mensen er aan gewend zijn, dat vind ik persoonlijk een rotstreek.

[ Voor 24% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-08-2003 14:40 ]

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op zich snap ik deze move van Microsoft wel.
Het succesvolle MSN netwerk wordt door andere clientbouwers gebruikt zonder dat Microsoft er iets voor terugziet.
Nu zijn die andere clients leuk, voegen iets toe etc. maar kosten Microsoft wel geld.

Het is van hun, Microsoft, dat MSN netwerk.
Anders als met het IE verhaal hoeven ze niet toe te staan dat anderen van dit netwerk (lees; technologie) gebruik kunnen (mogen) maken.
Jammer is het wel, MSNonline.nl is hierdoor ook gesneuveld.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat MSN zelf een betaalde dienst word (net als clubs.nl)

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 00:16
Lezen jullie de openingspost :?

De reden van MS is toch goed te verstaan : Trillian Pro is betalend EN maakt gebruik van het MS netwerk, zonder dat MS daar een cent van ziet.

Ik vind het meer dan logisch dat MS ook wat winst wil halen uit Trillian Pro dan.

Ten tweede zijn er de opbrengsten van de reclame die in de nieuwste clients verwerkt zit. De alternatieve tonen deze reclame niet, dus ook geen potentiële opbrengst.

Of deze tweede reden nu echt doorslaggevend is, geen idee, als je nog een oudere messenger gebruikt heb je uiteraard geen reclame. Anderzijds heeft het "MSN publiek" waarschijnlijk steeds de nieuwste versie, die er ook steeds gelikter gaat uitzien bij elke versie.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Maar hoe moet het dan met Linux? Dan kan ik niet meer MSN-en!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reden van MS is toch goed te verstaan : Trillian Pro is betalend EN maakt gebruik van het MS netwerk, zonder dat MS daar een cent van ziet.
Dus jij denkt, dat MSN / Windows Messenger over een tijdje betaald gaat worden? :?
Zo nee, dan zie ik het nu wel gebeuren in ieder geval.
Maar hoe moet het dan met Linux? Dan kan ik niet meer MSN-en!
Er zijn meerdere wegen, die naar Rome leiden hoor ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2003 15:39 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

G8KeePeR schreef op 29 August 2003 @ 15:31:
Lezen jullie de openingspost :?

Ik vind het meer dan logisch dat MS ook wat winst wil halen uit Trillian Pro dan.
Maar je bent niet verplicht om Trillian Pro te kopen want Trillian heeft ook een variant die gratis is (Trillian .74 atm) dus aan een kant klopt het wel wat microsoft doet maar dan vind ik dat ze op z'n minst ook een gratis variant beschikbaar stellen

Mijn boefje is liev!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar je bent niet verplicht om Trillian Pro te kopen want Trillian heeft ook een variant die gratis is (Trillian .74 atm) dus aan een kant klopt het wel wat microsoft doet maar dan vind ik dat ze op z'n minst ook een gratis variant beschikbaar stellen
Ik denk ook wel, dat Microsoft dit wel zal doen, als ze slim zijn, en als ze geen gebruikers van MSN / Windows Messenger kwijt willen ;)

• letatcest
  • Laatst online: 18-05 12:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Momenteel als je met Trillian inlogt krijg je het volgende (Trillian 2.4, niet pro)
.NET Messenger Service Staff: You are running a version of messenger that requires an immediate security update. Please visit http://messenger.msn.com/Help/Upgrades.aspx to complete the update.
Op het forum van Cerulean Studios staat het volgende bij "Announcementes"
MSN: .NET Messenger Service Staff message
This message is indicative of Microsoft's recent announcement that all users of MSN Messenger must upgrade to a newer version of the software for security purposes. While Trillian is not affected by the security flaws in question, Trillian does use an older version of the MSN protocol; this is why users of Trillian .74 and Trillian Pro 1.0 are also being alerted to upgrade.

We will be putting out updated versions of all of our product lines to comply with the newest MSN Messenger protocol. Currently, only Trillian Pro 2.0 Beta is up to date, but all versions will be updated before Microsoft's October 15th deadline. In the mean time, this message can be safely ignored.

Thanks,

"real intense guy"
Heeft iemand een brond die vermeldt dat het om een geldkwestie gaat?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 09:22
G8KeePeR schreef op 29 August 2003 @ 15:31:
Of deze tweede reden nu echt doorslaggevend is, geen idee, als je nog een oudere messenger gebruikt heb je uiteraard geen reclame. Anderzijds heeft het "MSN publiek" waarschijnlijk steeds de nieuwste versie, die er ook steeds gelikter gaat uitzien bij elke versie.
gelikter? je bedoelt dat ze steeds meer rotzooi er in stoppen en dat je binnenkort een dikke resolutie nodig hebt omdat anders msn niet meer op beeld past? echt een ramp van een user interface, ik gebruik gaim, klein, simpel, strak. ik gebruik msn alleen op m'n werk omdat ongeveer alle collega's (ook die in de usa bijv) msn hebben, das handig, maar als ik per half okt niet meer kan inloggen met gaim weet ik het wel, dan mogen m'n collega's lekker mailen, dat gedrocht van een msn client wil ik niet in beeld hebben.
ms is sowieso veels te hypocriet in deze kwestie, ze hebben zelf aol als eens aangeklaagd omdat aol msn clients blokte van hun netwerk, nu doen ze precies hetzelfde!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft iemand een brond die vermeldt dat het om een geldkwestie gaat?
Lees het topic ff door... Vooral aan het begin :Y)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 09:22
Letatcest schreef op 29 augustus 2003 @ 15:41:
Momenteel als je met Trillian inlogt krijg je het volgende (Trillian 2.4, niet pro)

[...]
die krijg je dus ook als je met gaim in logt, behoorlijke onzin, want gaim ondersteund msn protocol 8 wat goed genoeg is volgens ms, het ondersteund bijna protocol 9, dus hoop dat het goed gaat en ik kan blijven inloggen na 15 okt.

• letatcest
  • Laatst online: 18-05 12:12

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

quote:Heeft iemand een brond die vermeldt dat het om een geldkwestie gaat?

Lees het topic ff door... Vooral aan het begin
[mierenn**kmodus)
maar eh... er staat wel dát het zo is (de bron) maar nergens waar dat zou staan oid. dat bedoelde ik eigenlijk...
[/miernn**kmodus]
:+

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[mierenn**kmodus]
maar eh... er staat wel dát het zo is (de bron) maar nergens waar dat zou staan oid. dat bedoelde ik eigenlijk...
[/miernn**kmodus]
:+
Dit meldt Webwereld
[mierenn**kmodus]
Misschien dat hier zoeken helpt
[/mierenn**kmodus]

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2003 16:14 ]

Pagina: 1