E-tech router probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35
Het volgende probleem:

Ik heb een e-tech modem/router. Hier sluit ik 2 pc's op aan, pc1 en pc2. Als ik de UTP kabels er van beide pc's inprik, dan gaan de [act] en [link] lampjes knipperen. Dit gaat zo:

1. pc1 [link] lampje knippert
2. pc1 [act] lampje knippert
3. pc2 [link] lampje knippert
4. pc2 [act] lampje knippert
Hierna gaat het weer overnieuw, en dit gaat gewoon door.

Sluit ik echter alleen pc1 of pc2 aan, dan is er niets aan de hand. Kan er gewoon ge-internet worden. Alleen bij beide pc's op de modem/router geeft het problemen. Mijn eerste gedachte was: een IP-conflict. Dit kan ik echter voor 99% uitsluiten. Die ene procent ligt hem in het feit dat er linux op de pc's op draait, en ik daar niet voldoende kennis van heb om te beoordelen of het niet daaraan ligt.
De IP-adressen zijn in ieder geval niet hetzelfde, dus wat dat betreft weet ik zeker dat het daaraan niet ligt.

Sterker nog: Ik heb dit bij 2 routers. Een analoge, en een ISDN versie. (op 2 locatie's).

Omdat met 1 pc tegelijk eraan het zaakje wel werkt, lijkt me dat het niet kan liggen aan de bekabeling. zowel pc1 als pc2 er standalone aankoppelen geeft eem goede stabiele verbinding.
Sluit ik pc1 aan, en een laptop, dan is er niets aan de hand. dit geld ook voor pc2 en een laptop. zodra pc1 en pc2 erop aangesloten zijn, dan geeft het problemen.

Iig veel _/-\o_ voor degene die de goede tip geeft!

[ Voor 8% gewijzigd door Ruudjah op 29-08-2003 13:24 ]

TweakBlog

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke versie e-tech router? Er zijn er meerdere. VPN router? De witte / beige uitvoering? De blauwe? You name it: elke versie heeft eigen firmware namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35
bij 2 versie's kam dit voor. De blauwe analoge modem/router zonder vpn, en de blauwe ISDN modemrouter zonder vpn.

TweakBlog

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Op linux: ifconfig.

Maak je gebruik van dhcp? Heb je de link speed vast ingesteld (dus 100 full duplex of bv 10 half duplex)? Autosensing van de connectie gaat vaak fout.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum