Normaal werk ik met MS SQL Server, maar nu wil ik via een tool tabellen vanuit Oracle inlezen naar Server, zodat ik dan uiteindelijk alle tabellen in één database heb staan.
Nu ging dat voor alle tabellen goed, behalve voor ééntje natuurlijk...
Deze tabel bleek een view te zijn, dus daarnaar gezocht.
In deze view zit 1 kolom die het probleem opleverd, waardoor ik m niet over kan zetten. De naam van deze kolom is EXTSYSTEM.
Als ik in Oracle de beschrijving van de view bekijk, kom ik alleen nergens "EXTSYSTEM" tegen.
Alle data in deze view wordt (met berekening en voorwaarden) uit één tabel gehaald. Ook in deze tabel is geen kolom met de naam "EXTSYSTEM".
Ik zou toch verwachten dat de (originele) kolom EXTSYSTEM in de brontabel zit,
of dat in de view voor een andere kolom wordt vermeld: "select <kolom> as EXTSYSTEM"
maar dat is dus niet het geval...
is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt in Oracle DB?
Nu ging dat voor alle tabellen goed, behalve voor ééntje natuurlijk...
Deze tabel bleek een view te zijn, dus daarnaar gezocht.
In deze view zit 1 kolom die het probleem opleverd, waardoor ik m niet over kan zetten. De naam van deze kolom is EXTSYSTEM.
Als ik in Oracle de beschrijving van de view bekijk, kom ik alleen nergens "EXTSYSTEM" tegen.
Alle data in deze view wordt (met berekening en voorwaarden) uit één tabel gehaald. Ook in deze tabel is geen kolom met de naam "EXTSYSTEM".
Ik zou toch verwachten dat de (originele) kolom EXTSYSTEM in de brontabel zit,
of dat in de view voor een andere kolom wordt vermeld: "select <kolom> as EXTSYSTEM"
maar dat is dus niet het geval...
is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt in Oracle DB?
Leeg - Sinds 20180907