postbank giritel output duidelijker maken

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Bij girotel van de postbank kun je de laatste 4 weken transacties in 'komma gescheiden' en als ASCII formaat downloaden.
Echter dan heb je een spreatsheet vol onoverzichtelijke kolommen.

Is hier wellicht iets voor om dit overzichtelijk te krijgen zodat iets ook noh terug te vinden is in de brei van tekens en info. Een soort converter ofzoo.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je weet toch precies wat de colommen betekenen? Wat wil je er nog mee mee dan?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Elk spreadsheet prog kan zoiets importeren, excel ook.
Dan kan je daarna zelf beetje leuk opmaak verzinnen (kleurtjes, bredere kolom, lijntjes, enz)

Verwijderd

Je moet 'm eens in Excel openen en tijdens het openen aangeven dat de ; het kolomscheidingsteken is. Dan is het geen brei van tekens meer, maar een duidelijke spreadsheet.

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Importeren kan, klopt.
Dan moeten de komma's eruit, daar moeten kolommen van gemaakt worden, veel info in codes waarvan ik niet weet wat het is.
Niet echt bruikbaar vindt ik.
Daarbij komt dat ik de boel steeds weer moet verwerken voordat het bruikbaar is.
Als het wiel reeds een keer is uitgevonden, wie ben ik dan om het nogmaals te proberen, met vele malen minder kennis van Excel.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

buxx schreef op 29 August 2003 @ 12:53:
Importeren kan, klopt.
Dan moeten de komma's eruit, daar moeten kolommen van gemaakt worden, veel info in codes waarvan ik niet weet wat het is.
Lees de help documenten van Excel eens door. Als je goed importeert staan er helemaal geen komma's in. Dan zit alles automatisch in de juiste kolommen. En in de help van Girotel staat keurig wat al de kolommen betekenen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

buxx schreef op 29 August 2003 @ 12:53:
Als het wiel reeds een keer is uitgevonden, wie ben ik dan om het nogmaals te proberen, met vele malen minder kennis van Excel.
Meer wielen dan deze zijn er gewoon niet, klaar. CSV is gewoon een algemeen geaccepteerde standaard voor exportfuncties, omdat iedere importfunctie in een willekeurig programma er op die manier redelijk makkelijk weer iets moois van maakt. Ik weet niet precies wat je wilt maar je zult het hiermee moeten doen vrees ik...

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Dan zal het idd.
[klinkt al een stuk vriendelijker dan je collega boven je]
Om de reden dat het behgoorlijk standaard is, zal de Postbank dan ook niet zo snel iets aanbieden om het om te zetten denk ik.
Pagina: 1