Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Nu kan je ze er in draaien, maak je de gaten te groot dan vallen ze er namelijk weer uit. Als je de gaten iets kleiner maakt kan dat schroefdraad ook nog een beetje in het hout vast pakken. Losse spikes gaan rammelen en dat wil je niet horen
Meet de diameter van dat ding ff op, haal er 1.5 mm oid vanaf, en boor een gat.
Sla dan dat busje (die moer dus) in het gat, door de verticale kartels die er op staan ram je hem makkelijk in het hout, maar kan 'ie niet gaan draaien als je je spikes er in draait.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
De spikes (met moer) zelf schoef je in de bussen.
Mijn eigen sub (REL) heeft echter vier spikes ipv drie, dus dat is misschien iets ter overweging.
Als je geen fatsoenlijke ondergrond voor die spikes hebt, kun je dit oplossen met een plaat graniet of marmer met de oppervlakte van je sub. Bij mij werkt dit fantastisch (en beter dan die spikes in m'n houten vloer

je hebt er verder neits aan.. maar goed..
..burminating the country side..
TROCKDOR!!
[ Voor 29% gewijzigd door gitaarwerk op 29-08-2003 15:16 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Een paar 1 euro muntstukjes schijnt ook redelijk goed te werken ter voorkoming van deuken en gaten in m.n. houten vloerenVerwijderd schreef op 29 August 2003 @ 13:33:
[...]
Als je geen fatsoenlijke ondergrond voor die spikes hebt, kun je dit oplossen met een plaat graniet of marmer met de oppervlakte van je sub. Bij mij werkt dit fantastisch (en beter dan die spikes in m'n houten vloer)
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Welk?
De reden waarom ik drie spikes erin wil zetten is omdat in veel topics teruglas dat dit een betere stabiliteit levert. Drie punten liggen namelijk altijd in één vlak, waardoor het geheel niet zal gaan wankelen.
@Gitaarwerk - Trogdor rulez
Nou weet ik niet hoe je ze gaat positioneren, maar denk er wel ff aan.
De spikes zijn niet voor niks verstelbaar, met 4 stuks kan je het zaakje ook wel gewoon stabiel neerzetten hoor.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Alleen bij mijn 640 heb ik het nog niet durven doen, de sub kreeg ik niet zo 1-2-3 open en volgens mij is het hout te dun om zo'n busje in te passen...
Ik ga het nog even op mijn gemak bekijken hoe ik dit ga oplossen. Heeft iemand een idee? MIsschien de busje maar voor 4mm inboren en dan vastlijmen?
Verwijderd
Die meet je op, dikte en diepte. Dat gat boor je in de box. En dan sla je die "hoed" erin met een hamer (daarom ook die ruwe buitenkant ervan), totaan die brede rand.
Dan kan je de spike erin draaien, en met de moer vastzetten op de gewenste hoogte.
Als je er niet in wilt boren dan heb je de verkeerde spikes gekocht, dan had je spikes moeten kopen waar je de box opzet, of anders andere isolerende plaatjes.
Er zijn nog meerdere opties dan spikes.
Voorbeeld, beetje wazig, maar je ziet dat de "hoedjes" er helemaal inzitten, en dan de spike met moer.

Met deze boxen gebruikt:
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 17:26 ]
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Verwijderd
342130
Verwijderd
Ow sorryCanis Lupus schreef op 31 August 2003 @ 21:49:
Dankje Flex82
Maar ik heb de spikes inmiddels al onder mijn Yamaha sub zitten, zoals ik in mijn vorige post al zei, geboord en wel (ik gebruikte 10mm boor).
Helemaal gemist (stom, stom, stom), maar goed dat het tenminste gelukt is.
Denk het toch wel hoorWildfire schreef op 01 september 2003 @ 10:16:
Ik heb diezelfde spikes, maar die dingen zijn volgens mij echt niet bedoeld om "in" je speaker te doen. Gewoon erop zetten. Ik ga toch niet zitten boren in m'n boxen?
Als je ze er los opzet blijven ze niet stabiel staan toch? Één keer ertegenaan lopen en je sub ligt op de grond...
Verwijderd
Hmmm... ach, mijn twee boxen staan gewoon los op die dingen. Ik ga echt niet met m'n boxen zitten kloten, zeker niet omdat het zo ook goed is. De boxen staan toch op een locatie waar er niemand tegenaan kan lopen.Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 18:35:
Het zijn toch "inboor" spikes, ze bestaan idd ook wel met een platte kant waar dubbelzijdigtape op vastzit.
er wordt in dit topic gesproken over spikes die je onder je speaker kan plakken, dat zie ik wel zitten aangezien ik geen zin heb in me speakers te boren, weet iemand waar ze deze verkopen
Als je dan wil ontkoppelen, koop dan rubber voetjes.
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Bij de hobo hebben ze ze: http://www.hobo.nl (daar heb ik ze gekocht, weet alleen niet of ze ook online staan)PnD schreef op 27 december 2003 @ 17:41:
ik kan wel iets bedenken bij rubberen voetjes, maar heb echt geen idee waar je zoiets vind/haalt, praxis ofzo?
En anders een beetje goeie hardware-store voor hifi-spul. Elke grote stad heeft wel zo'n winkel.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 18:16 ]
Ik heb ook van die plak spikes onder mij sub liggen, en daar is niks onstabiels aan.teacher schreef op 27 december 2003 @ 16:44:
nou... die zijn er wel, maar erg onstabiel...
Als je dan wil ontkoppelen, koop dan rubber voetjes.
Gewoon op de 4 hoeken plakken en weer rechopzetten en het staat als een huis
Gekocht bij de lokale audioboer (dus geen it's of electro world)