Conrad Spikes plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 16:41
Ik heb pasgeleden bij Conrad twee setjes spikes gekocht:

www.conrad.nl (342130)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/conradspikes.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/conradlos.jpg

En die wilde ik onder deze twee subwoofers zetten:

Logitech Z640:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/640.jpg

Yamaha TSS-1:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/yamaha.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/edevos/files/yamaha2.jpg

Nu vroeg ik me alleen af, hoe gaat dan in z'n werk? Gewoon 3 gaatjes boren in onderkant woofer en daar de spikes in tikken?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

die spikes lijken verdomd hard op de spikes onder men Celestion's , nuja , daar hebt ge niks aan want die gaatje zaten er al in :) Denk dus best inderdaad gaatjes boren en daar die intikken ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

even diameter van dat schroefdraad meten, dan iets daaronder gaan zitten met je boortje. Dan gaten boren (niet te diep, gewoon net zo lang als schroefdraad + 2mm ofzo).
Nu kan je ze er in draaien, maak je de gaten te groot dan vallen ze er namelijk weer uit. Als je de gaten iets kleiner maakt kan dat schroefdraad ook nog een beetje in het hout vast pakken. Losse spikes gaan rammelen en dat wil je niet horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het gaat er niet om om het schroefdraad in het hout te krijgen, de "moer" als het ware die op de schroefdraad komt, die moet in het hout zitten.

Meet de diameter van dat ding ff op, haal er 1.5 mm oid vanaf, en boor een gat.
Sla dan dat busje (die moer dus) in het gat, door de verticale kartels die er op staan ram je hem makkelijk in het hout, maar kan 'ie niet gaan draaien als je je spikes er in draait.

:Y) Comprendo ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de foto kun je zien dat er een bus met ribbeltjes meegeleverd wordt. Deze bus moet je in het hout vastzetten. Meet met een schuifmaat de diameter van de bus tussen de ribbeltjes en je hebt je boorgat diameter. Mocht het gat echter toch iets te groot uitvallen, dan kun je dit het beste met 'twee componenten lijm' vastzetten.
De spikes (met moer) zelf schoef je in de bussen.
Mijn eigen sub (REL) heeft echter vier spikes ipv drie, dus dat is misschien iets ter overweging. :?
Als je geen fatsoenlijke ondergrond voor die spikes hebt, kun je dit oplossen met een plaat graniet of marmer met de oppervlakte van je sub. Bij mij werkt dit fantastisch (en beter dan die spikes in m'n houten vloer :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, schroef even je speaker er uit voordat je er een boor vol met houtstof door heen steekt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb een setje vls spikes..gewoon eronder geplakt..
je hebt er verder neits aan.. maar goed..

offtopic:
..burminating the country side..
TROCKDOR!!

:P

[ Voor 29% gewijzigd door gitaarwerk op 29-08-2003 15:16 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 13:33:
[...]
Als je geen fatsoenlijke ondergrond voor die spikes hebt, kun je dit oplossen met een plaat graniet of marmer met de oppervlakte van je sub. Bij mij werkt dit fantastisch (en beter dan die spikes in m'n houten vloer :X )
Een paar 1 euro muntstukjes schijnt ook redelijk goed te werken ter voorkoming van deuken en gaten in m.n. houten vloeren :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:04

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Zien jullie die mooie ronde dingentjes met een klein gaatje erin. Daar moeten die spikes invallen. Dus dan heb je geen marmer/muntjes nodig lijkt me zo

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
Bedankt voor alle reacties, ik ga van de week eens lekker klussen :)

De reden waarom ik drie spikes erin wil zetten is omdat in veel topics teruglas dat dit een betere stabiliteit levert. Drie punten liggen namelijk altijd in één vlak, waardoor het geheel niet zal gaan wankelen.
offtopic:
@Gitaarwerk - Trogdor rulez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zet dan je spikes wel zo ver mogelijk uit elkaar, als je er een keer tegenaan loopt, of een kind oid; stevig staan ze niet.
Nou weet ik niet hoe je ze gaat positioneren, maar denk er wel ff aan.
De spikes zijn niet voor niks verstelbaar, met 4 stuks kan je het zaakje ook wel gewoon stabiel neerzetten hoor.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
Ik heb net onder mijn Yamaha sub gezet. Pics kan ik eventueel nog wel neerzetten hier :)
Alleen bij mijn 640 heb ik het nog niet durven doen, de sub kreeg ik niet zo 1-2-3 open en volgens mij is het hout te dun om zo'n busje in te passen...

Ik ga het nog even op mijn gemak bekijken hoe ik dit ga oplossen. Heeft iemand een idee? MIsschien de busje maar voor 4mm inboren en dan vastlijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dat tweede plaatje staat een moer in de vorm van een hoed.
Die meet je op, dikte en diepte. Dat gat boor je in de box. En dan sla je die "hoed" erin met een hamer (daarom ook die ruwe buitenkant ervan), totaan die brede rand.

Dan kan je de spike erin draaien, en met de moer vastzetten op de gewenste hoogte.
Als je er niet in wilt boren dan heb je de verkeerde spikes gekocht, dan had je spikes moeten kopen waar je de box opzet, of anders andere isolerende plaatjes.
Er zijn nog meerdere opties dan spikes.

Voorbeeld, beetje wazig, maar je ziet dat de "hoedjes" er helemaal inzitten, en dan de spike met moer.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zoom.jpg

Met deze boxen gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/rechts.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Laatst online: 22:36
Canis Lupus: heb je die spikes bij Conrad nederland gekocht? Staan ze ook op de webiste? ik kan ze namelijk nie vinden.... weet je eventueel waar ze staan op de website? alvast bedankt m8 :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben Canis-Lupus niet, maar als je dit produktnummer bij zoeken intikt, dan ben je er.
342130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
Dankje Flex82 :)
Maar ik heb de spikes inmiddels al onder mijn Yamaha sub zitten, zoals ik in mijn vorige post al zei, geboord en wel (ik gebruikte 10mm boor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canis Lupus schreef op 31 August 2003 @ 21:49:
Dankje Flex82 :)
Maar ik heb de spikes inmiddels al onder mijn Yamaha sub zitten, zoals ik in mijn vorige post al zei, geboord en wel (ik gebruikte 10mm boor).
Ow sorry :)

Helemaal gemist (stom, stom, stom), maar goed dat het tenminste gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb diezelfde spikes, maar die dingen zijn volgens mij echt niet bedoeld om "in" je speaker te doen. Gewoon erop zetten. Ik ga toch niet zitten boren in m'n boxen? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
Wildfire schreef op 01 september 2003 @ 10:16:
Ik heb diezelfde spikes, maar die dingen zijn volgens mij echt niet bedoeld om "in" je speaker te doen. Gewoon erop zetten. Ik ga toch niet zitten boren in m'n boxen? :?
Denk het toch wel hoor :), ik weet het wel zeker eigenlijk.
Als je ze er los opzet blijven ze niet stabiel staan toch? Één keer ertegenaan lopen en je sub ligt op de grond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn toch "inboor" spikes, ze bestaan idd ook wel met een platte kant waar dubbelzijdigtape op vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 18:35:
Het zijn toch "inboor" spikes, ze bestaan idd ook wel met een platte kant waar dubbelzijdigtape op vastzit.
Hmmm... ach, mijn twee boxen staan gewoon los op die dingen. Ik ga echt niet met m'n boxen zitten kloten, zeker niet omdat het zo ook goed is. De boxen staan toch op een locatie waar er niemand tegenaan kan lopen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

even een kickje..
er wordt in dit topic gesproken over spikes die je onder je speaker kan plakken, dat zie ik wel zitten aangezien ik geen zin heb in me speakers te boren, weet iemand waar ze deze verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nou... die zijn er wel, maar erg onstabiel...

Als je dan wil ontkoppelen, koop dan rubber voetjes.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

ik kan wel iets bedenken bij rubberen voetjes, maar heb echt geen idee waar je zoiets vind/haalt, praxis ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op 27 december 2003 @ 17:41:
ik kan wel iets bedenken bij rubberen voetjes, maar heb echt geen idee waar je zoiets vind/haalt, praxis ofzo?
Bij de hobo hebben ze ze: http://www.hobo.nl (daar heb ik ze gekocht, weet alleen niet of ze ook online staan)

En anders een beetje goeie hardware-store voor hifi-spul. Elke grote stad heeft wel zo'n winkel. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
teacher schreef op 27 december 2003 @ 16:44:
nou... die zijn er wel, maar erg onstabiel...

Als je dan wil ontkoppelen, koop dan rubber voetjes.
Ik heb ook van die plak spikes onder mij sub liggen, en daar is niks onstabiels aan.
Gewoon op de 4 hoeken plakken en weer rechopzetten en het staat als een huis

Gekocht bij de lokale audioboer (dus geen it's of electro world)
Pagina: 1