Toon posts:

Norton Ghost + NTFS partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereest moet ik zeggen dat ik de seach heb gebruikt en dat ik hier al zeker 3 uur pogingen aan het doen ben geweest om het werkende te krijgen wat tot nu toe nog geen goed resultaat heeft opgeleverd. Natuurlijk werd ook google gebruik en voor de opstratdisk heb ik een snel op www.bootdisk.com gekeken maar daar bleek naar mijn weten geen goede disk bij te staan.

Ik zou graag met ghost een image maken van de partitie men mijn OS (WinXp) op en dat dan zetten op mijn andere schijf of 2de partitie om zo in geval van problemen makkelijk terug te vallen, of indien het geheel na een tijd te rommeling is geworden je kent dat wel.

Hier een overzichtje van de schijven in mijn systeem.

schijf 1

c:\ 15 gb (2gb gebruikt)
d:\ 99 gb (90gb gebruikt)

schijf 2

e:\ 115gb (100gb gebruikt)

De alle partities hebben het ntfs bestandssysteem.

Nu heb ik in de seach gelezen dat het niet mogelijk zou zijn maar het was nogal vaag dus vraag ik het hier opnieuw. Is het nu mogelijk of niet?

Mss dat het wel mogelijk is me een speciale opstartdiskette ofzo? Hebben jullie hier ervaringen mee?

En indien het niet mogelijk is kan ik dan van de e:\ terug fat32 maken ofzo zonder dat ik de gegevens verlies.

Als jullie mij nog ideeën kunnen geven hoe ik het best die partitie helemaal kan opslaan ze zijn ook altijd welkom. Totaal staan er 2 Gb bestanden op. (Ik beschik niet over een CD-Writer.)

Alvast bedankt ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Ghost 2003 kan dumpen op en restoren vanaf ntfs partities.. moet je die aanschaffen..

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 29-08-2003 12:45 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Als ik enkel de ghost.exe van de oude met de nieuwe verander lukt dat dan ook? Dan maak ik op het werk wel snel een kopie van dat bestandje op een diskette of heb ik dan echt de hele versie nodig?

• Krypt
Licentie technisch heb je het hele pakket nodig..

Pvouput live

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 11:53

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 12:51:
Als ik enkel de ghost.exe van de oude met de nieuwe verander lukt dat dan ook? Dan maak ik op het werk wel snel een kopie van dat bestandje op een diskette of heb ik dan echt de hele versie nodig?
Het zou gewoon moeten werken, dat doet het hier ook

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:09

MrDry

Desperados!

De oudere versies van Ghots werken wel met NTFS maar niet met XP. Klinkt raar maar ik heb het probleem ook gehad.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Krypt
Wat hij wil is een dump op een ntfs paritie plaatsen.. en dat kunnen oudere versies niet.. 2003 daarintegen wel..

Pvouput live

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
MrDry schreef op 29 August 2003 @ 16:52:
De oudere versies van Ghots werken wel met NTFS maar niet met XP. Klinkt raar maar ik heb het probleem ook gehad.
Lijkt me niet helemaal juist. De versies vóór Ghost 2002 werken niet met de NTFS-variant die XP gebruikt, maar kunnen wel andere (NT 4, 2000) NTFS-partities aan. Dat wil zeggen, een image ervan op een FAT32 partitie zetten.

edit: http://service1.symantec....sf/docid/2000012811284125

Ghost 2003 kan idd wel naar NTFS partities schrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door pinockio op 29-08-2003 16:59 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Krypt
Trust me.. Ghost 2003 kan het wel.. gebruik het hier dagelijks..
Je was er al achter :)

[ Voor 25% gewijzigd door Krypt op 29-08-2003 17:01 ]

Pvouput live

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kleine waarschuwing! Ik heb ongeveer hetzelfde (C en D op schijf 1 en OS op C) en heb ook jouw plan uitgevoerd. En vervolgens was m'n D partitie weg :+

Ik had een backup gemaakt van m'n C en die er later weer opgezet (twas een test, dus ik was niets kwijt, want ik hadnog een backup van al m'n data op een andere schijf gemaakt :) )

Maarja, toen ik die C partitie image weer terugzette had Ghost van de gehele 1e schijf een grote C partitie gemaakt en daar de image op teruggezet....
Nu heb ik dus een image gemaakt van een C met vers OS samen met een lege D :) (De gehele schijf dus). Dus de partities blijven behouden en ik moet alleen zorgen dat ik data van D eerst ergens anders backup (D gebruik ik voor spellen, dus niet extreem belangrijk, enkel de savegames en custom maps enzo :) ) want die eindigt leeg.

Beetje rommelig, maar ik hoop dat je de strekking vat ;)

Dit is dus met NTFS geformateerde partities :)

[ Voor 4% gewijzigd door Okyah op 29-08-2003 17:01 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

Okyah schreef op 29 August 2003 @ 17:01:
Kleine waarschuwing! Ik heb ongeveer hetzelfde (C en D op schijf 1 en OS op C) en heb ook jouw plan uitgevoerd. En vervolgens was m'n D partitie weg :+

Ik had een backup gemaakt van m'n C en die er later weer opgezet (twas een test, dus ik was niets kwijt, want ik hadnog een backup van al m'n data op een andere schijf gemaakt :) )

Maarja, toen ik die C partitie image weer terugzette had Ghost van de gehele 1e schijf een grote C partitie gemaakt en daar de image op teruggezet....
Nu heb ik dus een image gemaakt van een C met vers OS samen met een lege D :) (De gehele schijf dus). Dus de partities blijven behouden en ik moet alleen zorgen dat ik data van D eerst ergens anders backup (D gebruik ik voor spellen, dus niet extreem belangrijk, enkel de savegames en custom maps enzo :) ) want die eindigt leeg.

Beetje rommelig, maar ik hoop dat je de strekking vat ;)

Dit is dus met NTFS geformateerde partities :)
Vindt bovenstaand een beetje raar... Als je met Ghost een Partitie image maakt, dan kun je die zonder problemen terug plaatsen. Het lijkt wel alsof je een Partitie image maakt en die op een disk terug zet i.p.v op een partitie. (Dat of je let niet goed op bij het terug zetten, je kunt dan namelijk nog sizes opgeven!)

https://powershellisfun.com

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

-={Fred_Perry}=- schreef op 29 augustus 2003 @ 17:05:
[...]

Vindt bovenstaand een beetje raar... Als je met Ghost een Partitite image maakt, dan kun je die zonder problemen terug plaatsen. Het lijkt wel alsof je een Partitie image maakt en die op een disk terug zet i.p.v op een partitie. (Dat of je let niet goed op bij het terug zetten, je kunt dan namelijk nog sizes opgeven!)
Daar heb je een punt, MAAR! ;)

Ik kon niet kiezen voor een partitie...

Ik vond het ook heel vreemd, maar toen ik dus C koos (ik zette de image terug vanuit het OS btw) werd die gewoon niet geselecteerd... Ik kon enkel de hele schijf kiezen. Nja, ik nam toen aan dat ik de hele schijf wel moest kiezen, want ik kon niet anders, maar het kan idd best dat daar mijn fout/probleem zit :)

Ik dacht dat ik maar beter wel even mijn ervaring met Ghost kon neerzetten om eventuele narigheid te voorkomen. Ik begrijp wel dat het mogelijk moet zijn om slechts de partitie te vervangen, maar ik mijn geval kon dat niet.

Alone at last
Just nostalgia and I

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Okyah schreef op 29 August 2003 @ 17:12:
[...]

Daar heb je een punt, MAAR! ;)

Ik kon niet kiezen voor een partitie...

Ik vond het ook heel vreemd, maar toen ik dus C koos (ik zette de image terug vanuit het OS btw) werd die gewoon niet geselecteerd... Ik kon enkel de hele schijf kiezen. Nja, ik nam toen aan dat ik de hele schijf wel moest kiezen, want ik kon niet anders, maar het kan idd best dat daar mijn fout/probleem zit :)

Ik dacht dat ik maar beter wel even mijn ervaring met Ghost kon neerzetten om eventuele narigheid te voorkomen. Ik begrijp wel dat het mogelijk moet zijn om slechts de partitie te vervangen, maar ik mijn geval kon dat niet.
Wat bedoel je met "ik zette de image terug vanuit het OS btw" Ghost start ik altijd onder Dos en niet in Windows (Wist eigenlijk niet eens dat het kon/vindt het een raar idee)

Ghosten doe je onder Dos en dan kun je in het menu altijd, voor zover ik het het gezien in mijn jaartjes Ghost gebruik, kiezen voor Disk op Partition. In het submenu daarvan kun je kiezen voor From image of To Image, dat geldt voor zowel Disk als Partition...

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

-={Fred_Perry}=- schreef op 29 August 2003 @ 17:15:
[...]

Wat bedoel je met "ik zette de image terug vanuit het OS btw" Ghost start ik altijd onder Dos en niet in Windows (Wist eigenlijk niet eens dat het kon/vindt het een raar idee)

Ghosten doe je onder Dos en dan kun je in het menu altijd, voor zover ik het het gezien in mijn jaartjes Ghost gebruik, kiezen voor Disk op Partition. In het submenu daarvan kun je kiezen voor From image of To Image, dat geldt voor zowel Disk als Partition...
Je kan Ghost starten in Windows en vervolgens de opdracht vanuit daar geven tot het maken van een image en voor het terugzetten van een image. Hier moet je alle beslissingen maken. Vervolgens reboot de pc om dan vanuit dos Ghost daadwerkelijk het werk te laten doen :)
Hier kan je niets meer doen, Ghost maakt dan een image of zet de image terug. Als Ghost klaar is wordt je weer vrolijk naar windows gestuurd :)

Zo raar is het toch niet? Ik vind het zelf wel handig eik. Ik gebruik Ghost vooral om als ik een extreem rommelig(e) C schijf/systeem heb deze/dit weer eens te verversen.. :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Okyah schreef op 29 August 2003 @ 17:19:
[...]

Je kan Ghost starten in Windows en vervolgens de opdracht vanuit daar geven tot het maken van een image en voor het terugzetten van een image. Hier moet je alle beslissingen maken. Vervolgens reboot de pc om dan vanuit dos Ghost daadwerkelijk het werk te laten doen :)
Hier kan je niets meer doen, Ghost maakt dan een image of zet de image terug. Als Ghost klaar is wordt je weer vrolijk naar windows gestuurd :)

Zo raar is het toch niet? Ik vind het zelf wel handig eik. Ik gebruik Ghost vooral om als ik een extreem rommelig(e) C schijf/systeem heb deze/dit weer eens te verversen.. :)
Maar dan lijkt het wel alsof windows je tegenhoudt om je gewenste Ghost actie te doen of zo :? Zou je het eens kunnen proberen om gewoon in dos zelf de ghost.exe te starten en kijken wat je dan kunt doen?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

-={Fred_Perry}=- schreef op 29 August 2003 @ 17:21:
[...]

Maar dan lijkt het wel alsof windows je tegenhoudt om je gewenste Ghost actie te doen of zo :? Zou je het eens kunnen proberen om gewoon in dos zelf de ghost.exe te starten en kijken wat je dan kunt doen?
Ik zal het eens proberen :) Ik kan toch wel ervoor kiezen om niet door te gaan met mijn restore, anders zit ik zodirect weer met een lege windows ;)
Kzal zo eens melden wat ik doen kon :)

//Oeps, kheb geen bootdisk, even maken ;)

//Nog leuker :X Ik kan geen diskette vinden ergens :X Ik kan en geen bootdisk maken en ik neem aan dat ik Ghost.exe op een 2e diskette moet zetten (aangezien het om NTFS partities gaat en ik dus niet de exe vanuit daar kan gebruiken) en daar heb ik ook geen diskette voor :/
Sorry....

Anders kijk jij even via windows of je hetzelfde ziet als ik :)

Als ik btw een floppy vind ergens, zal ik het nog even proberen en het resultaat posten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Okyah op 29-08-2003 17:38 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat idd veel makkelijker met de versie 2003 derin is veeeel verbeterd voor nOObz zoals mij die helemaal nog niet vertrouwd zijn met het programma. Nu lukt alles perfect ghost teruggezet in 2 minuten :d

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 20:03:
Het gaat idd veel makkelijker met de versie 2003 derin is veeeel verbeterd voor nOObz zoals mij die helemaal nog niet vertrouwd zijn met het programma. Nu lukt alles perfect ghost teruggezet in 2 minuten :d
Uhmm... Bedoel je hiermee dat je het onder Dos wel lukt?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Robtimus

me Robtimus no like you

Krypt schreef op 29 August 2003 @ 16:53:
Wat hij wil is een dump op een ntfs paritie plaatsen.. en dat kunnen oudere versies niet.. 2003 daarintegen wel..
2001 kan het ook, een paar weken geleden nog zelf gedaan.

's Middags een image gemaakt van mijn C: (NTFS, de rest is FAT32 wegens een linux installatie). 's Avonds wegens omstandigheden (don't ask!) terug moeten zetten, ging perfect.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Krypt
Lezen is toch moeilijk he.. :Y) Met versies ouder dan 2003 kun je geen parititie/disk NAAR een NTFS partitie dumpen (zodat je .GHO file op je NTFS parititie komt te staan).. natuurlijk kan je wel van een ntfs parititie maken met oudere versies, maar dan had je altijd een FAT(16/32) partitie nodig om op te kunnen schrijven..
<2003: NTFS/FAT -> FAT
>2003: NTFS/FAT -> NTFS/FAT

Pvouput live

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 20:03:
versie 2003 heeft een mooie gui bootdisk die erg prettig werkt :)

maar, zoals al tientallen malen gezegd inmiddels: de TS zal of een fat32 partitie moeten maken op de .gho op te dumpen in geval van rampen (moord! brand! :P), of ghost 2003 moeten aanschaffen :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Robtimus

me Robtimus no like you

Krypt schreef op 30 August 2003 @ 15:08:
Lezen is toch moeilijk he.. :Y) Met versies ouder dan 2003 kun je geen parititie/disk NAAR een NTFS partitie dumpen (zodat je .GHO file op je NTFS parititie komt te staan).. natuurlijk kan je wel van een ntfs parititie maken met oudere versies, maar dan had je altijd een FAT(16/32) partitie nodig om op te kunnen schrijven..
<2003: NTFS/FAT -> FAT
>2003: NTFS/FAT -> NTFS/FAT
Ooooow zooooow.... Ik dacht dat je bedoelde een .GHO file te "extracten" naar een NTFS partitie. Misverstandje.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
IceManX schreef op 30 August 2003 @ 17:10:
[...]
Ooooow zooooow.... Ik dacht dat je bedoelde een .GHO file te "extracten" naar een NTFS partitie. Misverstandje.
dat ehm... bedoeld ie ook :*

2003 kan je ghost wegschrijven/terugzetten/extracten hoe je het ook wil noemen naar NTFS

Alle voorgaande versies kunnen wel een ghost maken en de *.gho op een ntfs partitie zetten, maar hem niet wegschrijven/terugzetten/extracten hoe je het ook wil noemen naar NTFS.

De BRON (een fat/ntfs partitie tot een ghost maken) maakt dus niets uit het DOEL (de ghost gaan terugplaatsen ergens heen) wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door G33rt op 30-08-2003 17:56 . Reden: slotzin verduidelijkt ]

Pagina: 1