Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] alleen seriëel of ook usb mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was niet goed op aan het letten en heb een mooi lcd'tje gekocht van lost in space ( http://www.xxlcases.nl/webshop/pd1044905873.htm ) Ik had wel iets zien staan van usb EN seriëel maar gelezen usb OF seriëel.

Het grote probleem is dat ik een Abit IT7- Max2 moederbord heb... dus zonder een seriëele poort (wie gebruikt die oude legacy rommel nou :( ) Ik moet zeggen dat ik zowiezo niet snap waarom zo'n apparaat de data niet uit de pc zou kunnen trekken via usb maar ik ben niet zo technisch.

De grote vraag is: kan ik iets doen behalve een nieuw moederbord kopen als ik toch gebruik wil maken van dat mooie lcd schermpje ? Want om nou binnen een jaar tijd weer een 3e moederbord te kopen vind ik ook weer zoiets. Ik heb een aantal sites bekeken maar ik kon eigenlijk niets vinden wat suggereert dat iets anders als serieel mogelijk is.

Verwijderd

usb -> serieel kabeltje kopen?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als ik op de link in je post klik staat er toch echt:

code:
1
 - Voeding/data via een seriële en USB aansluiting

dus het zal wel mogelijk zijn.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41
Serieel PCI-kaartje kopen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
geforce5_guy schreef op 29 August 2003 @ 12:35:
dan moet je even verder lezen, er staat dat hij ze namelijk allebij nodig heeft :)

Systeem-eisen
- vrije USB aansluiting en Seriële poort

[ Voor 10% gewijzigd door Loran op 29-08-2003 12:51 ]

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

Alleen USB LCD scherm.. zit al bij Matrix Orbital MX202 LCD reviews: Matrix Orbital MX202 LCD-review maar is natuurlijk heel uitgebreid dan alleen een LCD. Maar bij Matrix Orbital hebben ze dus ook LCD's voor alleen USB ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
het kan dus wel via usb alleen zoals je hier boven ziet wie zoekt zal vinden

Verwijderd

Topicstarter
edit: hele post getypt en zat al te kijken naar een winkel voor ander moederbord met seriële aansluiting (wilde een msi 865pe neo2 fisr2 of zo :D ) zie ik eindelijk na 10 winkels de eerste die ook zon pci kaartje bied wat ik zoek met seriële aansluiting. Ben er dus verder uit.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 13:53 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55

Wildfire

Joy to the world!

geforce5_guy schreef op 29 augustus 2003 @ 12:35:

code:
1
 - Voeding/data via een seriële en USB aansluiting

De voeding loopt via het USB-kabeltje, de data voor het LCD-schermpje gaat via de COM-poort.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Wildfire schreef op 29 August 2003 @ 16:11:
[...]

De voeding loopt via het USB-kabeltje, de data voor het LCD-schermpje gaat via de COM-poort.
Kan dit bevestigen. Ik heb hem in mn handen gehad. Er is een USB nodig voor de 5 volt, EN! een seriele poort voor de data van het lcd.

Verwijderd

USB naar Serieel converter gebruiken of een PCI-serieel IO kaart - want de communicatie verloopt via de seriële poort. De USB is alleen om het display te voorzien van voeding. Dat er staat "EN" is omdat het display zonder voeding niet functioneert (en een beetje kromme zin die verkeerd kan worden uitgelegd).

een greepje uiit de PriceWatch (nb: er zijn veel meer alternatieven):
- Digitus USB naar serieel converter (DB9 & DB25)
- Multi I/O PCI card 2xser+1xpar Extra Com-Port
offtopic:
voor de geïnteresseerden: Review / Fabrikant

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 18:18 ]

Pagina: 1