Toon posts:

Vigor 2500 (analoog) Max. Connections

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn kapotte speedtouch 510v4 vervangen door een Draytek Vigor 2500.

Nu maak ik gebruik van het p2p progsel eMule. Deze p2p client maakte via mijn speedtouch zo'n 250 verbindingen met andere clients. (om download sources te vinden, search queries uit te voeren en down en uploads te realiseren).

Omdat mijn speedtouch na net een jaar gebruik al "stuk" was. (hij maakte opeens herrie en werd vreselijk heet) heb ik besloten op niet een nieuwe te kopen, maar te kiezen voor een ander merk.

Naar wat ik hier lees, moet Vigor het merk zijn.

Na het opstarten van eMule zakt het hele internet verkeer echter inelkaar. Als het aantal verbindingen boven de 150 komt, zakken zowel de upload(!!) als de download in. Normaal upload ik met emule constant 10k, maar bij meer dan 150 connecties zakt dat in naar 1,5.. dat heb ik nog nooit gezien...

Nou is mijn vraag, hoort dit? Is de vigor 2500 slechter dan een speedtouch? hij is in ieder geval niet goedkoper :(

Hij werd geleverd met de nieuwste firmware (heb gechecked op de site) iemand het zelfde probleem of suggesties? of heb ik toevallig een slech exemplaar?

Verwijderd

Topicstarter
aangezien wennig replies op mijn klaagzang ;) hier nog maars een updateje..

na 2 maandjes gebruik van dat vigor ding heb ik toch me speedtouch er maar weer eens aangehangen.. gewoon om te kijken of het nou zoveel scheelt...

met me vigor heb ik 1 keer een piek van 50kb/s gehaald met emule (nog steeds 768/128 lijntje) en gemiddeld zat ik rond de 17kb/s :? met max 150 connecties

dus vanochtend me speedtouch eraan.. en nu al een gemiddelde van 30kb/s!!! met pieken van 55 / 60
en de max connecties staat op 300.. die speedtouch is dus echt gewoon veel beter als zo'n dure vigor.. valt me echt zwaar tegen..

alleen kannie nie zo goed tegen warmte dus, want hij ze gingen wel almal stuk in de zomer.. mijnes dus ook, althans, hij piept, maar doet het nog wel obviously

zijn er nou echt mensen die tevreden zijn met hun vigor 2500..?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 15:28 ]

Verwijderd

ik heb ook problemen met emule via mijn router, het blijkt dat mijn port (4662) niet wordt geforward door de router (staat in het server log vn emule) misschien is dit bij jou ook het geval. (kijk eens in het log van de server waarop je connect)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
volgens mij moet je bij die Vigor een paar poorten open zetten, omdat je anders een LowID krijgt waardoor je idd geen hoge downloadsnelheden krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ja, kep natuurlijk wel alle poorten geforward, en ik krijg ook een high id... dat is het niet..

hij wordt denk ik ook traag door het grote aantal NAT sessies die tegelijkertijd lopen...