Toon posts:

DNS instellen voor name-resolve naar host

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

ik heb een aantal domeinnamen die ik wil forwarden naar mijn server,
name-forwarding is vooralsnog niet mogelijk en een verandering van domein registrant is ook even niet aan de orde, maar ik wil echt dat die domeinen resolven naar de host, dat zou dan via de dns moeten, maar ik heb geen idee hoe.
Ik heb van mijn hosting provider gegevens gekregen voor de nameservers met ip's
maar de betreffende domein registrant bied geen mogelijkheid om de ip's in te voeren en met de nameservers alleen lopen de domeinen dood, ik zal dus echt zelf een dns in moeten stellen.

Ervanuitgaande dat mijn rootfolder www.test.com/root/ is en de betreffende site gegevens in www.test.com/root/site1/ staan.

Moet de dns verwijzen naar de rootfolder met dan een verwijzing in .htacces.
of direct naar de betreffende map ?

.....alvast bedankt :*)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

DNS werkt alleen met FQDN Fully Qualified Domain Name. DNS is weet verder helemaal niets van het protocol wat er gebruikt wordt.. http/ftp/irc/mailto e.a.

Ik snap nog niet echt wat jij nu wilt, maar is een url redirect niets voor je..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou inderdaad gewoon een redirect, maar dat is om de een of andere reden nu niet mogelijk, ik heb wel de mogelijkheid om zelf een DNS in te stellen, maar ik weet echt niet hoe ik dat moet doen, ik heb nameservers met ip's ontvangen van mijn host, maar dat werkt dus niet :) .... ik verwacht binnenkort een reactie van mijn host provider en de registrant..maar alle hulp is welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 13:09 ]

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

het wijzigen van een ns record kost tijd, dat is je bekend?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
12-24 uur volgens de betreffende registreerder, dat klopt wel, de volgende dag is het niet meer te bereiken.

Ik wil in ieder geval dat het de nameserver van mijn huidige host krijgt...dan kan ik het naar mijn rootfolder redirecten zonder forwarding of iets dergelijks.

Thanks voor the replies :)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
name servers doen niets met redirects / folders etc.

dns is alleen maar ip <> domein naam

dus blaat.nl verwijst naar 123.123.123.123

als ik het goed begrijp heb jij bij bedrijf A een domein naam geregistreerd.

bij bedrijf B heb je een hosting pakketje inclusief dns gehuurd.

wat je moet doen is bij bedrijf A een dns wijziging indienen.

wat je ze dus moet vertellen is de hostnaam van de DNS servers van bedrijf B en het ip adres ervan.
Pagina: 1