Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Is het geen oplossing om het userlevel serverside te controleren. Afhankelijk hiervan kan je of een label neerzetten, met daarin de tekst / waarde, of de dropdownlist.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
1
2
3
4
| <select name=dropdownboxMetIets DISABLED> <option value=nietTeWijzigenWaardeDoorUser SELECTED>wel zichtbare optie</option> <option value="toch niet te zien">onzichtbaar</option> </select> |
Zoals je kan zien kan je een selectbox de property DISABLED meegeven waarmee het geheel uitgezet wordt. Als je dit al had gedaan dan moet je ff checken of je select wel in binnen de <form> tags staat van het formulier dat je opstuurt
[ Voor 37% gewijzigd door py.mosjuh op 29-08-2003 12:23 ]
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
probeer anders eens disabled (hoewel het volgens mij dan ook niet meegezonden wordt), of toch een stukje JS...
Intentionally left blank
disabelde items worden niet meegestuurd.crisp schreef op 29 August 2003 @ 12:22:
het attribuut locked ken ik niet, w3c trouwens ook niet dus het zal wel weer IE-propriety zijn.
probeer anders eens disabled (hoewel het volgens mij dan ook niet meegezonden wordt), of toch een stukje JS...
Dus of je gebruikt een stukje js of je gaat dus voor een serverside oplossing.
Het komt er dus op neer dat disablede elementen niet verstuurd worden.
Maar een hidden field werkt perfect. Bedankt!
[ Voor 35% gewijzigd door me1299 op 29-08-2003 12:35 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Dan hoef je ook niet met een hidden field te werken.
Ik check het later serverside ook nog wel. Maar het zou geen ramp zijn als ze gaan kloten.djluc schreef op 29 August 2003 @ 14:16:
Maar het is dus geen veilige oplossing, het is dus niet zeker dat de waarde ook echt niet veranderd wordt. Houdt daar dus wel rekening mee!
Lezencoensel schreef op 29 August 2003 @ 14:22:
Heb je 'readonly' al eens geprobeerd?
Dan hoef je ook niet met een hidden field te werken.