[HTML] Locked element wordt niet verzonden

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb voor een website een dropdown boxje die voor een pebaald userlevel niet veranderd mag worden. Daarom heb ik het html attribuut 'locked' gebruikt.

Het ziet er allemaal leuk af, maar nu blijft achteraf na het posten van het formulier dat de dropdownbox niet mee gepost wordt.

Kan ik hier iets aan doen? Een textarea kan je op readonly zetten maar voor een dropdownbox werkt dit jammergenoeg niet.

Ik kan ook wel met javascript zeggen dat hij bij het posten vlug het boxje unlocked, maar dat is eigenlijk meer symptoonbestreiding.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Misschien kun je de waarde van die dropdown box ook in een hidden field zetten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik vraag me af of je dit uberhaupt wel met een clientside oplossing wil doen. Wat bijvoorbeeld met "fake" pagina's?

Is het geen oplossing om het userlevel serverside te controleren. Afhankelijk hiervan kan je of een label neerzetten, met daarin de tekst / waarde, of de dropdownlist.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik neem ff aan dat je een select box hebt gebruikt:
code:
1
2
3
4
<select name=dropdownboxMetIets DISABLED>
<option value=nietTeWijzigenWaardeDoorUser SELECTED>wel zichtbare optie</option>
<option value="toch niet te zien">onzichtbaar</option>
</select>

Zoals je kan zien kan je een selectbox de property DISABLED meegeven waarmee het geheel uitgezet wordt. Als je dit al had gedaan dan moet je ff checken of je select wel in binnen de <form> tags staat van het formulier dat je opstuurt

[ Voor 37% gewijzigd door py.mosjuh op 29-08-2003 12:23 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

het attribuut locked ken ik niet, w3c trouwens ook niet dus het zal wel weer IE-propriety zijn.
probeer anders eens disabled (hoewel het volgens mij dan ook niet meegezonden wordt), of toch een stukje JS...

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

crisp schreef op 29 August 2003 @ 12:22:
het attribuut locked ken ik niet, w3c trouwens ook niet dus het zal wel weer IE-propriety zijn.
probeer anders eens disabled (hoewel het volgens mij dan ook niet meegezonden wordt), of toch een stukje JS...
disabelde items worden niet meegestuurd.

Dus of je gebruikt een stukje js of je gaat dus voor een serverside oplossing.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Pardon het is idd disabled en niet locked :o

Het komt er dus op neer dat disablede elementen niet verstuurd worden.

Maar een hidden field werkt perfect. Bedankt!

[ Voor 35% gewijzigd door me1299 op 29-08-2003 12:35 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Maar het is dus geen veilige oplossing, het is dus niet zeker dat de waarde ook echt niet veranderd wordt. Houdt daar dus wel rekening mee!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Heb je 'readonly' al eens geprobeerd?
Dan hoef je ook niet met een hidden field te werken.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
djluc schreef op 29 August 2003 @ 14:16:
Maar het is dus geen veilige oplossing, het is dus niet zeker dat de waarde ook echt niet veranderd wordt. Houdt daar dus wel rekening mee!
Ik check het later serverside ook nog wel. Maar het zou geen ramp zijn als ze gaan kloten.
coensel schreef op 29 August 2003 @ 14:22:
Heb je 'readonly' al eens geprobeerd?
Dan hoef je ook niet met een hidden field te werken.
Lezen :Y)

Pagina: 1