[W2K] Op een systeem maar met 1 account kunnen inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 23:36
Ik heb hier een paar trainings systeempjes staan met w2k pro, en heb een trainings account in het domain staan. nu wil ik dat alleen op die trainings systemen ingelogd kan worden met alleen dat trainings account. hoe los ik dit op :?

[ Voor 3% gewijzigd door Tead op 29-08-2003 11:29 ]

Verwijderd

log on locally policy aanpassen

Verwijderd

Je kunt op de DC in de user manager per account opgeven op welke werkstations ingelogd mag worden. Als je daar de namen van de trainigssystemen invult, is dat geregeld.

Om te zorgen dat op de werkstations alleen DIE accounts gebruikt kunnen worden, zul je policies moeten gaan gebruiken. Onder computerconfiguratie\windows-instellingen\beveiligings-instellingen\lokaal beleid\toewijzing van gebruiksrecht (sorry, heb zelf een NL windows) vind je 'lokaal aanmelden' waar je in kunt stellen wie op de machine lokaal mag aanmelden. Zet daar de administrators en jouw cursus-account in, en je bent klaar.

Bouw eventueel op de DC een aparte OU en plaats daar de cursusmachines in, en wijs dan een GPO toe met bovenstaande instelling.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:06 ]

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 23:36
Thnx voor de reply's. Had het ondertussen al gevonden en al gerealiseerd.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgende keer eerst zelf even goed in de materie verdiepen voordat je een topic opent met een vraag over een bepaald onderwerp. Hier zijn prima boeken over te koop of te huur. Dit is toch echt een kwestie van policy's toewijzen...

Voor de volgende keer:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Eerst even de stappen doorlopen voordat je een topic opent :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.