Internet delen met de buurman

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Topicstarter
Howdy,

Durf het haast niet te vragen maar doe het toch _/-\o_ . Advies!
Ik wil een adsl aansluiting delen met de buurman, 1 huis tussen ons.

Is dit mogelijk en met welk (consumenten) zetje heb ik het meeste kans. Met de zoek functie wordt ik tot nu toe niet echt wijzer, Intel centjes heb ik ook niet.

Ik heb begrepen dat de modem in het Acces Point gaat en deze communiceert met maximaal 4 pcs?.

Ik ben absoluut een newbie op netwerk gebied , maar dat hoop ik nu te gaan veranderen.

Ik hoop dat er iemand wat wil neerzetten.

Met groet,

Ady

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Euhm wil je nu draadloos of gewoon met kabels een netwerk?

Verder lijkt me gewoon een router en dan een switchje, kabels naar de buurman niet zo moeilijk toch?

En anders lees je dit even:
Hoe deel ik Internet ?

Tweakers Discord

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16
Groeten is niet nodig, en bijna alles hierover is wel in de FAQ te vinden. Of je je internet nou deelt met je broertje boven op zolder of met de buurman 2 huizen verder, dat maakt niets uit.

Daarnaast lijkt mij dat zoiets gewoon niet mag. Als je buurman wil internetten, moet 'ie maar betalen. En dingen die niet mogen, horen op GoT niet thuis.

Punctuality is the politeness of kings

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide en Hoe deel ik Internet ? misschien handig begin? Je moet alleen de verbinding tussen jou en je buurman een beetje creatief oplossen.....

[ Voor 1% gewijzigd door kevin op 29-08-2003 11:22 . Reden: lol ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

aan de titel van z'n vorige topicstart te zien: Wireless internet met de buurman
wil hij een wireless verbinding aanleggen.
dit kan eenvoudig met een router met ingebouwd accespoint.

de vraag echter is of het signaal van het accespoint vergenoeg komt.
anders zul je een los accespoint bij de buurman neer moeten zetten met een draad naar je eigen router.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 29-08-2003 11:25 ]

Verwijderd

Lijkt me dat dit wel mag, illegaal is het volgens mij ook helemaal niet.

Ik heb hier al meerdere malen complete buurtschema's langs zien komen by the way.

Aan topicstarter:
Als het te doen is (moet je zelf beoordelen) kun je een (utp) kabel naar je buurman leggen. Anders zou je een (steeds goedkoper wordende) wireless netwerk kunnen aanleggen.

Ons internet (studentenflat) delen we met 12 man en er ligt een 45 meter lange utp-kabel naar de "afdeling" tegenover ons waar nog eens 6 mensen aangesloten zijn. Dit is wel allemaal indoors. Dit gaat prima.

Als je even zoekt zie je dat meerdere personen hier ook een utp kabel door bv een dakgoot hebben gelegd, dus outdoors kan ook. Mogelijke problemen zijn onweer, daar ben je dan gevoeliger voor dacht ik.

Ps. onze verbinding is 768/128

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 11:32:
Lijkt me dat dit wel mag, illegaal is het volgens mij ook helemaal niet.
wettelijk niet verboden, maar je handtekening staat natuurlijk wel onder de AV van je ISP
en afaik hebben alle ISP's die particulier dsl aanbieden een verbod op delen met de buren

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 11:34:
wettelijk niet verboden, maar je handtekening staat natuurlijk wel onder de AV van je ISP
en afaik hebben alle ISP's die particulier dsl aanbieden een verbod op delen met de buren
Handtekening? Ik heb er nooit 1 onder mijn ISP contract gezet... O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 11:34:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik de av nooit heb doorgelezen (alleen doorgenomen). Je mag je adsl wel delen, meestal krijg je er ook een router bij... Ik weet niet precies waar de grens dan ligt (broers/zussen, buurman). Hoe dan met een studentenflat? Ik zal eens kijken in de av.

Hier mag het kennelijk wel worden besproken want ik heb dit al meerdere malen gezien, en dan met een stuk grotere netwerken dan dit.

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-03 14:20
Het lijkt mij dat het delen van je internet met je buurman niet verboden is. Ik zelf deel mijn verbinding met 2 buren met in totaal 6 computers in een wired netwerk. De DSL leverancier bood zelf een router met 4 poorts switch aan Dus dat is al de kat op het spek binden. Belangrijk is dat je niet over je Fair use policy heen gaat. Zolang dat niet gebeurd ben je gewoon legaal bezig.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:30

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 11:39:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik de av nooit heb doorgelezen (alleen doorgenomen). Je mag je adsl wel delen, meestal krijg je er ook een router bij... Ik weet niet precies waar de grens dan ligt (broers/zussen, buurman). Hoe dan met een studentenflat? Ik zal eens kijken in de av.

Hier mag het kennelijk wel worden besproken want ik heb dit al meerdere malen gezien, en dan met een stuk grotere netwerken dan dit.
Algemene voorwaarden XS4ALL:

4.5 Het is de klant niet toegestaan zijn of haar account, de handleiding of andere uit de overeenkomst voortvloeiende rechten aan derden over te dragen of aan derden in gebruik te geven, tenzij XS4ALL hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming heeft gegeven. Onverminderd het voorafgaande is het de klant wel toegestaan door een derde een website te laten ontwerpen, plaatsen en onderhouden. De klant blijft wel verantwoordelijk voor het gebruik van zijn of haar account en wachtwoord.

Dus bij hun mag het niet. Andere ISP's hebben ongeveer dezelfde constructie

/EDIT
Je ontneemt trouwens de provider de kans om producten te verkopen omdat je jouw product aanbied bij je buurman.

offtopic:
Laat je je buurman ook betalen? :P

[ Voor 45% gewijzigd door BoAC op 29-08-2003 11:51 ]

Verwijderd

Paulie72 schreef op 29 August 2003 @ 11:43:
De DSL leverancier bood zelf een router met 4 poorts switch aan Dus dat is al de kat op het spek binden.
misschien ben ik wel een heel vreemde figuur, maar ik heb hier thuis echt wel meer dan 4 pc's hoor.

maargoed, ik ben zelf ook in overtreding. gister een centrino laptoppie gehaald, en nou blijkt dat iemand hier in de buurt zijn wifi-router wagenwijd open heeft staan. dan ga ik dus echt niet naar de mycom om zelf 80 euro te lappen voor een AP

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Zie -> Hoe deel ik Internet ?
en ook FAQ Network Troubleshooting
Meer bepaalde:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20

Neem dit even door:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

We hebben hier een aantal FAQ's en een uitgebreide search waarmee je al veel van je vragen kan oplossen. Die bronnen moet je eerst raadplegen.

Voor wireless routers:
[search=welke wireless router]
[search=router ervaringen]
[search=welk wireless accesspoint]
enz...

[ Voor 19% gewijzigd door Predator op 29-08-2003 12:38 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.