XBL: theArthurrrr
-overzichtelijk
-kleinere clusters
-iets langzamer
-kleinere clusters
-iets langzamer
scheelt ook , als je weer eens een keer opnieuw windhoos erop moet zetten , met het formateren
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Waarom langzamer, neman? ik dacht dat het vaak sneller was...
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ik denk dat dat samen hangt met de clustergrootte. Hoe kleiner de clusters, hoe meer zoekwerk voor de hd.
Verwijderd
*Windows backups kunnen maken met Drive Image, want de image dient eerst ergens op een andere partitie geschreven te worden
(alvorens gebrand te worden op cdr)
*Meerdere operating systems draaien.
Bv DOS (voor bootmagic en rescue),
Whistler, win2000 en WinME
*data op een aparte partitie zodat je van operating system kunt veranderen zonder data kwijt te raken,
of om windows opnieuw te kunnen installeren
*...
(alvorens gebrand te worden op cdr)
*Meerdere operating systems draaien.
Bv DOS (voor bootmagic en rescue),
Whistler, win2000 en WinME
*data op een aparte partitie zodat je van operating system kunt veranderen zonder data kwijt te raken,
of om windows opnieuw te kunnen installeren
*...
Om c te formatteren, zonder dat alle opslag die op d staat eraf te mikken.
Ik heb het zo verdeeld:
Op C: staat m'n Windows en programma's die ik opnieuw moet installeren als ik Windows opnieuw installeer. Op D: staat m'n mail, en de programma's die ik niet opnieuw hoef te doen als ik Windows opnieuwd doe. Op e: staan de CAB-files van Windows, m'n MP3's en m'n downloads.
Windows opnieuw installeren is nu:
==================================
Format c: /q/u/s/v:harddisk
e:
cd\wincabs
setup w98inst.inf /is/im/id/ih
En dat scheelt dus heel veel tijd (anders is 't eerst weer verdomme, waar is m'n CD'tje? Owjah die had ik uitgeleend, en die figuur is net weg natuurlijk
).
Moet je wel grote HD hebben natuurlijk, hoewel, mijne valt nog wel mee met 15.3 Gb
.
Op C: staat m'n Windows en programma's die ik opnieuw moet installeren als ik Windows opnieuw installeer. Op D: staat m'n mail, en de programma's die ik niet opnieuw hoef te doen als ik Windows opnieuwd doe. Op e: staan de CAB-files van Windows, m'n MP3's en m'n downloads.
Windows opnieuw installeren is nu:
==================================
Format c: /q/u/s/v:harddisk
e:
cd\wincabs
setup w98inst.inf /is/im/id/ih
En dat scheelt dus heel veel tijd (anders is 't eerst weer verdomme, waar is m'n CD'tje? Owjah die had ik uitgeleend, en die figuur is net weg natuurlijk
Moet je wel grote HD hebben natuurlijk, hoewel, mijne valt nog wel mee met 15.3 Gb
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Voor Tony Vroon:
Wat betekent: /q/u/s/v ???
Een beetje Dos ken ik nog wel, maar dit zegt me nix meer.
Wat betekent: /q/u/s/v ???
Een beetje Dos ken ik nog wel, maar dit zegt me nix meer.
XBL: theArthurrrr
/q is om te snelformatteren, alleen de FAT wordt aangepast
/u is om alles te vervangen door 0-en, je kan het niet meer ongedaan maken
/s is om na het formatteren de systeembestanden op de schijf te plaatsen, om dus een bootable disk te maken (kan ook A:\ wezen)
/v is om meteen een volumenaam op te geven, een label dus voor je HD of je diskette
suc6
/u is om alles te vervangen door 0-en, je kan het niet meer ongedaan maken
/s is om na het formatteren de systeembestanden op de schijf te plaatsen, om dus een bootable disk te maken (kan ook A:\ wezen)
/v is om meteen een volumenaam op te geven, een label dus voor je HD of je diskette
suc6
Ik wou 3 partities en heb er nu 4.
c: boot (FAT-16)
d: NTFS (NT 4 OS)
e: FAT-32 (win98) games
f: NTFS (NT4 OS) progs
NT4 moest een partitie hebben die voor de 1e 8 GB van de schijf begon. e: is 16GB ofzo, dus vandaar mijn d:.
De enige reden is omdat ik mijn OSen gescheiden heb.
c: boot (FAT-16)
d: NTFS (NT 4 OS)
e: FAT-32 (win98) games
f: NTFS (NT4 OS) progs
NT4 moest een partitie hebben die voor de 1e 8 GB van de schijf begon. e: is 16GB ofzo, dus vandaar mijn d:.
De enige reden is omdat ik mijn OSen gescheiden heb.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
helemaal mee eens op deze -iets langzamerOp vrijdag 01 december 2000 00:04 schreef Neman het volgende:
-overzichtelijk
-kleinere clusters
-iets langzamer
maareh tis duidelijker, je kunt ook je belangrijkste files die je nooit wil verwijderen op een aparte partitie gooien zodat je niet iedere keer als je win opnieuw installd weer alles erop moet plaatsen. en als je Ghost (back up progje) gebruikt hebbie wel partities nodig.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Pagina: 1