Router / IP Vraagje

Pagina: 1
Acties:

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 14:15

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Topicstarter
Ik heb kort gezocht hier maar niet gevonden. Ongetwijfeld zal de vraag al eens gesteld zijn maar toch....

Mijn vriendin heeft in haar studentenwoning een @home kabel verbinding waarbij ze 3 IP adressen krijgt zodat de andere 2 mede bewoners ieders een ip adres hebben. Hb ik nu dan nog een Router nodig of voldoet een gewone hub nu ook? Immers.

Volgens mij kan de @home kabel vanaf de modem in de link poort en de andere drie gewoon in een van de andere poorten.

Dus Router of Hub (of iets anders)

There is no knowlegde that is not power

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik zou een router kiezen, dan kan @home er moeilijker achterkomen of het inet gedeeld wordt. Je krijgt dan namelijk maar één 1 ip adres.

Verwijderd

Plofkotje schreef op 29 augustus 2003 @ 11:02:
Ik zou een router kiezen, dan kan @home er moeilijker achterkomen of het inet gedeeld wordt. Je krijgt dan namelijk maar één 1 ip adres.
Je krijgt géén 3 vaste IP adressen om maar met 1 PC het net op te kunnen. Volgens mij doet @home niet moeilijk over het sharen van de verbinding, getuige ook de 3 IP adressen.

Ik zou het gewoon proberen met een eevoudig hubje.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

> NT

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
PNS ?????

Dit gaat alleen met een router of met Internet Connection Sharing

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

een hub voldoet als je niet meer pc's wil gebruiken dan dat er ip adressen zijn.
ze hebben daar dus nu 3 ip adressen, dus kan je met een hub met 3 mensen het internet op.
willen ze daar met 4 mensen het internet op, dan moet er een router bijkomen.
wizzzzzz schreef op 29 augustus 2003 @ 11:13:
PNS ?????

Dit gaat alleen met een router of met Internet Connection Sharing
inderdaad geen pns, nt moet dit in staan.
wat betreft je advies. onzin.
lees de topicstart.
topicstart heeft het over een situatie met 3 ip adressen.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 29-08-2003 11:23 ]

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Nope, je krijgt wel degelijk 3 ipadressen van @home! Het is namelijk een speciale studenten/universiteit dienst. Is een hub dan voldoende?

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

K-Jay

Klaas Jan

C7Diemaco schreef op 29 August 2003 @ 12:21:
Nope, je krijgt wel degelijk 3 ipadressen van @home! Het is namelijk een speciale studenten/universiteit dienst. Is een hub dan voldoende?
Klopt, ik heb het ook een tijdje gehad. Je steekt de kabel die uit de kabelmodem komt in de uplink van de hub, en de drie computers die willen internetten prik je in de overige hub-poorten. Klaar.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

C7Diemaco schreef op 29 augustus 2003 @ 12:21:
een hub zou in dit geval voldoende zijn, maar een routertje met firewall is geen verkeerde optie..
Je gebruikt dan slechts 1 ip adres ipv 3..
andere optie is voor je vriendin een routertje + firewall nemen en de anderen gewoon achter het hubje..

inet----hub---router---pc vriendin

suc6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik was vorige week bij een vriend van me in zon wireless routertje van sweex aan het kijken en daarbij kon je meerdere externe Ip adressen door routen naar verschillende comps, Ik dacht nog van waarom kan je dat nu nodig hebben.
Het is dat ding met 4 poorten plus wireless van 80-90 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 12:56 ]

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Ik heb nog een oude hub liggen en aangezien alles te duur is voor een student.... Zal het hubje eerst proberen, heb ook nog een switch.

Pagina: 1