Na een aantal jaar novell te hebben gedraaid zijn we nu bezig met de overstap naar 2 windows 2000 servers.
Het probleemp waar we nu mee zitten is dat we een netwerk applicatie hebben draaien die bep. gebruikers instellingen lokaal wil wegschrijven.
We kunnen natuurlijk op elke windows 2000 machine een account voor de desbetreffende users gaan aanmaken en hem op die manier rechten geven tot de c:\winnt map.
Dit vinden we echter geen mooie oplossing.
Wat we graag willlen is dat we via de server een recht tot write rechten in de c:\winnt map mee sturen.
Kan dit via een login-script of iets in die geest?
Ik weet dat het met "TqcRunas" mogelijk is, maar dit kost 80 euro per 10 pc's.
Da's dus een vrij dure oplossing.
Graag zien we een oplossing met standaard windows programmatuur of een freeware variant.
Ik ben benieuwd met wat voor leuke oplossingen mijn mede tweaker(tjes) komen.
Het probleemp waar we nu mee zitten is dat we een netwerk applicatie hebben draaien die bep. gebruikers instellingen lokaal wil wegschrijven.
We kunnen natuurlijk op elke windows 2000 machine een account voor de desbetreffende users gaan aanmaken en hem op die manier rechten geven tot de c:\winnt map.
Dit vinden we echter geen mooie oplossing.
Wat we graag willlen is dat we via de server een recht tot write rechten in de c:\winnt map mee sturen.
Kan dit via een login-script of iets in die geest?
Ik weet dat het met "TqcRunas" mogelijk is, maar dit kost 80 euro per 10 pc's.
Da's dus een vrij dure oplossing.
Graag zien we een oplossing met standaard windows programmatuur of een freeware variant.
Ik ben benieuwd met wat voor leuke oplossingen mijn mede tweaker(tjes) komen.
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional