Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al twee weken geleden een mailtje gestuurd naar Wannahaves waarin ik vroeg naar het volgende:

Een behoorlijke tijd geleden was er een uitzending van Wannahaves waarin ze een mapje (met zonnecellen) lieten zien dat je kon openritsen zodat je er bijvoorbeeld een laptop op zonneenergie mee kon laten werken.

Ik vroeg of zij nog wisten waar je die dingen kon kopen (want qua prijs viel het heel erg mee).

Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds nix gehoord :(

Wie weet kunnen de Tweakerts mij ff op weg helpen :?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat hij hier niet tusen?: http://www.wannahaves.nl/whtv2/default.asp

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat er inderdaad bij :)

Voor de mensen die ook interesse hebben: http://www.wannahaves.nl/whtv/s2_sh03_it03.asp

Verwijderd

http://www.wannahaves.nl/whtv/s2_sh03_it03.asp
Wanna inspire

Zonne-energie
Energie opwekken door water, groen, kernsplitsing en wat al niet meer. Er zijn een hoop mogelijkheden. Meer en meer maakt men gebruik van zonne-energie.Goedkoop, milieuvriendelijk en altijd voorradig.

Zonnestralen en licht worden opgevangen door zonnepanelen. Deze panelen zetten de warmte om in energie. Die panelen zijn er in alle maten en soorten. Hele gebouwen worden van energie voorzien door zonnepanelen. Er zijn nu dus ook kleine portable panelen. Hiermee kun je in de middle off nowhere je telefoon, laptop of welk device dan ook van energie voorzien!

Jeetje dat is nieuw :o Een nieuwe vinding zeker want naar mijn weten wordt er electra gemaakt door het fotovoltaïsch proces.

Maar goed het moet ook niet te moeilijk uitgelegd worden anders begrijpen die juppen het niet meer :P

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het zijn gewoon zonnepanelen, niets nieuws onder de zon. :P
Ze zitten alleen in een handige tas.

Senile! Senile Oekaki

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

3. Topp Expedition
· Input power: 13,2 V, 960 mAh (6,2 Watt) >>> Moet toch echt 13 watt zijn!
· Afemeting: 26,0 x 28,5 x 2,0 cm
· Gewicht: 0,650 kg
· Materiaal: nylon, navy blauw

Ik kan die dingen trouwens niet vinden in de verkoop lijst....

[ Voor 19% gewijzigd door DaOverclocker op 29-08-2003 10:46 ]

systeem specs

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik kan me niet voorstellen dat die dingen genoeg leveren om een laptop op te laten draaien of je moet al een aantal van die dingen aan elkaar koppelen.....

Verwijderd

Topicstarter
henri schreef op 29 August 2003 @ 10:42:
3. Topp Expedition
· Input power: 13,2 V, 960 mAh (6,2 Watt) >>> Moet toch echt 13 watt zijn!
· Afemeting: 26,0 x 28,5 x 2,0 cm
· Gewicht: 0,650 kg
· Materiaal: nylon, navy blauw

Ik kan die dingen trouwens niet vinden in de verkoop lijst....
Precies, dat is mijn probleem nu ook!!! Die verwijzing naar startpagina levert ook bijna nix op... :(

Waar o waar zou je deze dingen (en het liefst in Nederland) kunnen kopen???

Pfoe, ik geloof dat mijn geheugen mij in de steek begint te laten ;)
Die dingen zijn dus echt niet goedkoop..... :(

http://www.mrsolar.com/kits/laptop.htm

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg zojuist een mailtje van Wannahaves :)

Quote:
Meer informatie over de Solar panels kun je vinden op www.bazelet.com.
Zij zijn de importeur van de Solar panel.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
205 euro vor 6,2 Watt maximaal. Vraag me af of je er wel echt iets aan hebt. Voordat je accu is opgeladen ben je een dag verder. Dat ding trekt echt geen draaiende machine lijkt mij.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Denk ook meer dat dit voor mensen is die de rimboe ingaan, en dan 4 maanden zonder stroomzitten maar toch hun reisverslag willen typen...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 20:34:
Denk ook meer dat dit voor mensen is die de rimboe ingaan, en dan 4 maanden zonder stroomzitten maar toch hun reisverslag willen typen...
Kun je ook pen en papier meenemen, maar ja, zo kan ik me geen tweaker noemen natuurlijk :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb een P4 in mijn laptop... De laatste keer dat ik keek zoog dit ding 60 watten. wat heb je aan 6 wat?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je accu 10 uur opladen en dan een uur kunnen werken? En volgens mij vreet zo'n laptop (zeker een Centrino) lang geen 60W gemiddeld, je moet in de rimboe natuurlijk wel wat dingen minder extreem zetten, je scherm lichter bijvoorbeeld, scheelt een hoop :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Heb net mijn e-mail bekeken en dit kreeg ik binnen van een total stranger :)

Quote:
Hoi,

Ik zag dat jullie meepraten bij de discussie over solar pannels in tweakers. Dit email is van de importeur.
Om een laptop opteladen heb je 3.5-4.5 uuren nodig. Als je ergens onderweg bent en stroom nodig hebt, of op een boot waar niets meer werkt omdat je motor het niet doet of gewoon op avontuur, dat is echt een van de best performers. De "next best" dat wij kennen heeft 4 keer langer nodig om hetzelfde te doen. De solar pannel dat wij importeren is een duitse ontwikling en word in Europa geproduceerd. Misschien neit de goedkopste, maar waarschijnlijk de best value for money onder die classe van producten.

Als iemand deze wil bestellen, kan hij aan sales@bazelet.com schrijven.

Als importeur denk ik dat het niet onze plaats ist om bij tweakers mee te praten, maar zo wie hier liegt het aan een van discussie deelnemer te beslissen of deze bericht bij de discussie te laten zien.

Excuses voor de taal fouten, engels is veel makelijker voor mij, maar probeer Nederlands toch langsam te leren.

Groeten

Met vriendelijke groet
BMC
http://www.bazelet.com
http://www.spypen.info

Verwijderd

Wat ben je now met zo een zonne paneel als hij hoogsten 25 Watt levert?

De mijne vreet 75 watt, dus dat kunnen die paneeltjes niet leveren, je kan alleen de levensduur van je batterij modus verlengen meer niet.
Zelfstandig werken op zonne-energie zit er dus niet in!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 19:18
Ik kan me inderdaad indenken dat zoiets handig is voor op een avontuurlijke vakantie, en je wilt ff snel een e-mailtje naar het thuisfront sturen ofzo!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Venkeroz schreef op 01 September 2003 @ 15:16:
Ik kan me inderdaad indenken dat zoiets handig is voor op een avontuurlijke vakantie, en je wilt ff snel een e-mailtje naar het thuisfront sturen ofzo!
Daar zijn PDA's voor uitgevonden :). Ik heb een ipaq + opvouwbaar keyboardje en icm gprs op m'n telefoon is dat perfect emailen/msn'en. Nou houden die accu's het meestal wel een weekendje vol maar ik zou dit setje wel willen hebben voor vakanties enzo.. Hoef ik ook niet meer moeilijk te doen met stroomnetadapters en ben ik niet afhankelijk van een stroomnet in de buurt _O_.. Voorlopig is het voor mij nog iets te duur maar zeker interessant om in de gaten te houden..
Pagina: 1