Toon posts:

all-in-wonder of gewoon de pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik wil een nieuwe videokaart kopen, en sinds ik aardig wat euro's tot mijn beschikking heb wil ik dus een radeon 9700 pro kopen(nee, ik ga niet overklokken, want het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik mijn pc dan opblaas) nu vroeg ik mij af, wat kan ik beter kopen ? : de all-in-wonder of de gewone pro ? ik wil mijn pc wel als een soort multimedia-centrum gebruiken, maar ik moet m ook nog naar mijn tv kunnen trekken(zodat ik dus op mijn tv kan computeren)

ook heb ik op enkele sites gezien dat er een paar extra kabels bijliggen(voor de ingebouwde tvkaart toch?) en ik vroeg mij af hoe lang die waren en of ik die ook misschien langer kan krijgen(en wat het precieze nut er ook van is)

ik weet het, een chaotische topic en post, maar elke vraag is welkom!

bij voorbaat dank,

Sjoerd

Verwijderd

elke vraag?:P moet denk ik antwoord zijn

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je een TV hebt dan heb je die TV-in niet echt nodig, tenzij je nog wat video's wilt opnemen. TV kijken vind ik persoonlijker prettiger op een gewone TV.
En de gewone 'Pro' heeft ook gewoon een TV-out.

Meestal zijn de TV-out kabels maar 10-20 centimeter lang. Aan deze kabels kan je dan weer de video en audio kabels hangen (die je in elke maat kan kopen).
Een 15 meter kabel is meestal nog geen probleem.
De Coax aansluiting zit meestal op de kaart zelf.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
met die vragne bedoelde ik vragen over mn post, en voor de laatste poster(ben je naam kwijt) ik wil gewoon tv kunnen kijken op mn tv, en films en series die ik gedownlaod heb op mn tv kijken, omdat ik tv kijken boven pc-tv kijken prefereer :)

toch bedankt voor de snelle reply!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Ik zou dan toch voor de AIW-versie gaan van de Radeon 9700!! De Prijs op tweakers voor dit kaartje zijn:

Club3D ATi Radeon 9700 Pro 128MB (All-In-Wonder)
Sapphire Radeon The Beast 9700 Pro All-In-Wonder 128MB DDR

Dit lijken me beiden heel goede kaartjes en vind ze nog redelijk in prijs!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

"ik wil gewoon tv kunnen kijken op mn tv"
lijkt me niet zo'n probleem....

Maar aan de ene kant zeg je dat je je pc als een soort multimedia-centrum wilt gaan gebruiken en aan de andere kant heb je het alleen maar over TV-OUT. Als alleen TV-OUT belangrijk is, dan hoef je daarvoor geen AIW te kopen, maar gewoon een Pro... of non-pro...ligt er maar net aan hoe vaak je spellen speelt.

De AIW wordt geleverd met een RF afstandsbediening en onboard TV-IN.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 22:31
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 10:12:
ik wil gewoon tv kunnen kijken op mn tv, en films en series die ik gedownlaod heb op mn tv kijken, omdat ik tv kijken boven pc-tv kijken prefereer :)
Als je alleen dat wilt vind ik het niet nodig om de
Club3D ATi Radeon 9700 Pro 128MB (All-In-Wonder) of de
Sapphire Radeon The Beast 9700 Pro All-In-Wonder 128MB DDR .

Kan je net zo goed voor een Club3D ATi Radeon 9700 gaan en met de rest van je geld een Kiss DP-450 halen van maar €229

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Als je hem als multimedia centrum wit gebruiken zou ik voor die all in wonder gaan toch?

• nvidia
ik zou dan ook voor de AIW-versie gaan, heb je onmiddelijk ook een betere sound en das toch ook een troef of niet??

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26
nvidia schreef op 29 August 2003 @ 12:37:
ik zou dan ook voor de AIW-versie gaan, heb je onmiddelijk ook een betere sound en das toch ook een troef of niet??
Betere sound? Het is nog steeds een videokaart hoor :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Zelf heb ik de AIW 8500DV en ben er zeer tevreden over.
Het enige nadeel is dat de AIW 8500DV in vergelijking met de gewone 8500 lager
geklokt is.
Als ik het geld had zou ik zeker voor de AIW 9700 gaan, deze is volgens mij niet
lager geklokt dan de gewone 9700.

• nvidia
Maverick schreef op 29 August 2003 @ 12:40:
Betere sound? Het is nog steeds een videokaart hoor :P
Ja natuurlijk maverick, da weet ik wel, maar als je beide kaarten op geluid zal vergelijken zal de AIW natuurlijk de bovenhand halen, zeker als hij een multimedia systeem wil, is het van mijn oordeel dat hij het beste naar een AIW-vga-kaart gaat!

• Maverick
bedoel je hiermee het geluid van de koeling :? Die is volgens mij namelijk hetzelfde bij beide kaarten :?

• nvidia
nee slimme, het geluid da uit je speakers zal komen, da zal een ferm ander geluid uitkomen kwa kwaliteit dan zonder de AIW, de AIW kaarten vind ik laatste tijd veel betaalbaarder geworden, dus waarom het nie ff proberen met zo'n kaart. De koeling zal natuurlijk het zelfde geluid blijven maken, wa dacht je ;), zelf gaak voor de Triplex Radeon 9800 Pro gaan, want in de reviews van tweakers is gebleken dat deze kaart op basis van de Radeon 9800 veeeel sneller is in game op basis van de direct.x 9.0 dus ga ik voor dit kaartje!! Prijs is wel aan de hoge kant van de triplex, maar het is daarbij nog een extra design kaart, prijs: 530€

Verwijderd

pro is veel beter dan all in wonder

Verwijderd

he knaap, er komt geen geluid uit een videokaart! Hou eens op met die rare praatjes.
Het interesseert ons geen moer wat jij wilt kopen. Daarnaast klopt er geen zak van wat je zegt: de koeler van de 9800 serie maakt veel meer lawaai dan de 9700 en ook qua prestaties is de 9800 pro niet veel sneller dan de 9700 pro (lees jij eerst maar eens wat benchmarks door).

Oh ja, en doe eens wat moeite om fatsoenlijke zinnen te tikken.

Thomasvk: de 9700 AIW kun je ook als pro kopen, is hetzelfde geklokt als de normale 9700 pro. Geen prestatieverschil dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 13:29 ]

• Maverick
nvidia schreef op 29 August 2003 @ 13:25:
nee slimme, het geluid da uit je speakers zal komen, da zal een ferm ander geluid uitkomen kwa kwaliteit dan zonder de AIW, de AIW kaarten vind ik laatste tijd veel betaalbaarder geworden, dus waarom het nie ff proberen met zo'n kaart. De koeling zal natuurlijk het zelfde geluid blijven maken, wa dacht je ;), zelf gaak voor de Triplex Radeon 9800 Pro gaan, want in de reviews van tweakers is gebleken dat deze kaart op basis van de Radeon 9800 veeeel sneller is in game op basis van de direct.x 9.0 dus ga ik voor dit kaartje!! Prijs is wel aan de hoge kant van de triplex, maar het is daarbij nog een extra design kaart, prijs: 530€
Kan me geen reden voorstellen waarom het geuild beter is. Het enige verschil dat er is met een normale 9700 is de tvtuner. Wordt het geluid daar beter van? Naar mijn idee niet. Een aiw heeft 0,0 invloed op het geluid.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 16:16

wvdburgt

MacOS all the way baby!

aangezien dus dat je tv wil kijken op je pc moet je wel aiw gaan of een pro halen en een tv kaart
die heb je al voor 50 euro of zo.
maar dat je videokaart invloed heeft op geluid? ik denk dat dat nie veel uit maakt. het heeft eerder te maken met je geluidskaart. wat ik wel zat te denken: misschien de programma's bij de aiw die beter geluid zorgen maar anders zou ik het niet weten.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

lammmetak schreef op 29 August 2003 @ 13:44:
maar dat je videokaart invloed heeft op geluid? ik denk dat dat nie veel uit maakt. het heeft eerder te maken met je geluidskaart. wat ik wel zat te denken: misschien de programma's bij de aiw die beter geluid zorgen maar anders zou ik het niet weten.
HET GELUID VAN DE TV. de tuner van de AIW > 9x00 heeft een betere geluids naar digitaal conversie.

Je keuze is : Een AIW 9700 pro of een 9700 pro + losse tv kaart.

Losse tv kaart:
+Is iets goedkoper.
+Heeft een heel klein beetje betere beeldkwaliteit.
+heeft een radio/FM tuner.
+9700 kan 2 monitoren aansturen.
-soms moeilijkere drivers (met name geluid, synchorinisatie en interlacing)

AIW:
+Alles geintegreerd. kost geen extra slot.
+heeft betere (TV-in) geluidkwalitiet
+drivers sluiten goed aan op 3d3 kaart.
+meegeleverde RF-afstandbediening.

-2e monitor kan niet, 2e monitor is een een TV/TVOUT/S-VHS-OUT

offtopic:
Minder constructief:
-Lees faq+forum gedrag, een topic openen waarin je zelf aan aangeeft dat de vraag warrig geeft aan dat je je nog niet goed voorbereid hebt (een slotje hierop zou me niets verbazen)
-Nee je hoeft niet met je naam te ondertekenen . Staat in forumgedrag. wij tweakers danken en groten elkaar altijd.
-Vragen als "is dit een goede PC/videokaart" leveren zelden constuctieve antwoorden op.

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 29-08-2003 14:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

offtopic:
Ik had edit willen gebruiken......

mijn vraag: maar wat wil je nou van ons weten?

[ Voor 87% gewijzigd door leuk_he op 29-08-2003 14:13 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
oook, dus ga ik maar voor de AIW :) thanks voor alle adviezen(en de discussies waren ook leuk om te zien :))

thanks all !
Pagina: 1