GPRS Prepay Telfort

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een siemsens C55 gekocht bij Telfort.
Ik wilde er mee op internet via GPRS. Ik ben dus eerst via mijn computer naar de Telfort site gegaan, om daar te kijken wat je moet instellen. Het enige wat je moet doen is je telefoon opgeven en nummer en de telfortsite stelt je GSM in. Er verscheen op mijn toestel dat GPRS is geactiveerd. Nu probeer ik via GPRS op internet te komen, maar dit lukt niet.
Je kunt toch met prepaid via gprs op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand ervaring met GPRS via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 16:47
Je kunt toch met prepaid via gprs op internet?
Kijk op de Telfort site, het zal er vast wel op staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hetzelfde probleem, (nou ja bijna). Heb een abbo van telfort, maar kon ook niet op GPRS komen. Even met de klantenservice gebeld en 10/20 min later was het geregeld. Volgens mij was het bij mij niet geactiveerd. Dus ff klantenservice bellen.

PS. je kunt natuurlijk ook eerst handmatig de instellingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die gebruiksaanwijzing vinden voor het handmatig instellen. Ik heb de hele site al afgezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het activeren van de GPRS settings in het netwerk kan een dag duren. Gewoon je gsm een dag aan laten staan, dan komt het vanzelf wel goed.

[ Voor 2% gewijzigd door Roko op 29-08-2003 10:28 . Reden: -typo- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

Roko schreef op 29 August 2003 @ 10:25:
Het activeren van de GPRS settings in het netwerk kan een dag duren. Gewoon je gsm een dag aan laten staan, dan komt het vanzelf wel goed.
* netblade lacht telfort klanten die gprs willen gebruiken uit :D
via t-mobile gewoon via site versturen en wappen over gprs maar :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Neem Orange Share! Voor 6 euries per maand onbeperkt wappen! Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt vanwege de omschakeling van telfort naar o2, tzit nog niet helemaal lekker, de instellingen voor MMS/GPRS die op de site staan kloppen ook niet helemaal, je moet effe 1200 of 0800-444444 bellen en zon aardige meneer/mevrouw van de klantenservice vragen je aan te melden voor gprs, gsm uit/aan en het moet werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 20:06 ]

Verwijderd

Klopt je moet het eerst activeren, en ik maak nu al sinds een jaar gratis gebruik van gprs via telfort/o2 prepaid... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst excuses dat ik dit topic na 2 weken omhoog schop.

Als je de intro niet belangrijk vind, onderin staat de kernvraag..

Ik heb telfort prepaid en heb laatst een een speciale actie gebruik gemaakt, dat ik bij aankoop van 30 euro beltegoed gratis een Siemens C60 kreeg thuisgestuurd. Deze telefoon was wellliswaar al enigzins omgebouwd door Telfort. Zaten standaard telfort logotje op en intro filmpje als je hem aan zet enzo maar voor de rest was hij hetzelfde. Ik heb deze telefoon doorverkocht aan een vriend die ook een telfort prepaid kaart heeft. Hij kan nu gewoon (gratis tot nu) GPRSen, de instellingen stonden er al helemaal in. Ook wanneer ik mijn prepaid simkaartje in de Siemens C60 doe gaat het GPRSen gelijk helemaal goed.

Ik heb eergister in mijn eigen simlockvrije Nokia 6230 de GPRS instellingen gezet. GPRS moest alleen volgens de foutmelding in de telefoon nog worden geactiveerd.

Dus ik bel, na het lezen van dit topic de klantenservice van Telfort. Eerst kreeg ik een dame aan de lijn die mij vertelde dat ze mijn GPRS zou activeren door mij de instellingen te sturen. Even later kreeg ik de MMS instellingen... :/

Dus ik weer bellen, nu kreeg ik een andere dame aan de telefoon en die vertelde me dat GPRS in combinatie met prepaid niet mogelijk is, ze wou me ook niet geloven dat het bij die Siemens C60 wel lukte.

----------

Nu mijn vraag:

Heeft iemand een Nokia en Telfort Prepaid + de instellingen en zou die gene die instellingen aan mij willen geven? Volgens een paar berichten hier boven kloppen de instellingen van de telfort site namelijk niet helemaal.

En is het echt zo dat GPRS geactiveerd moet worden? Met mijn simkaart deed GPRS het namelijk wel gelijk in de Siemens maar niet in mijn Nokia, en het activeren gebeurd toch niet op de telefoon maar op de Simkaart?

excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat een van jullie me kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken? Tien maanden bedoel je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:59:
Twee weken? Tien maanden bedoel je :P
Oei, dat zag ik niet, maar alsnog na 2 weken :D
Beter dan een nieuw topic toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel is er geen GPRS mogelijk met Telfort prepaid. Ik hoor van sommige mensen dat ze het al lange tijd gratis gebruiken maar veel meer anderen dat het niet werkt. Als het dus wel werkt heb je mazzel, werkt 't niet dan is het jammer maar helaas want het werkt officieel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
WAP GPRS
Proxy name: Telfort GPRS
Homepage URL: http://wap.telfort.nl/
Proxy address: 193.113.200.195
Port: 9201
Access point name: internet
PPP user name: username
PPP password: password
try these.. 2e hit met google

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:39:
Ik heb eergister in mijn eigen simlockvrije Nokia 6230 de GPRS instellingen gezet. GPRS moest alleen volgens de foutmelding in de telefoon nog worden geactiveerd.

En is het echt zo dat GPRS geactiveerd moet worden? Met mijn simkaart deed GPRS het namelijk wel gelijk in de Siemens maar niet in mijn Nokia, en het activeren gebeurd toch niet op de telefoon maar op de Simkaart?
Het ligt aan de instellingen in de telefoon. Zou je de Siemens instellingen willen posten? Deze kun je vinden bij: Menu -> 9 -> 7 -> 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

In principe is GPRS met telfort prepay idd niet mogelijk, en had mijn collega die je sprak wel degelijk gelijk. Geloven dat die siemens c60 wel werkt doe ik wel, maar het is nog niet mogelijk, zeker niet met andere toestellen. Stuur voor de nokia 6230 vanaf de telfort site maar de instellingen van de nokia 6220, dat werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op 17 juli 2004 @ 20:08:
In principe is GPRS met telfort prepay idd niet mogelijk, en had mijn collega die je sprak wel degelijk gelijk. Geloven dat die siemens c60 wel werkt doe ik wel, maar het is nog niet mogelijk, zeker niet met andere toestellen. Stuur voor de nokia 6230 vanaf de telfort site maar de instellingen van de nokia 6220, dat werkt namelijk.
Maar dat zijn de wap instellingen voor gsm of zie ik dat verkeerd?
En hoe kan het dat het zeker voor andere toestellen nog niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 00:46:
[...]

Maar dat zijn de wap instellingen voor gsm of zie ik dat verkeerd?
En hoe kan het dat het zeker voor andere toestellen nog niet mogelijk is?
Dat zijn idd dan Wap over Gsm instellingen.

Dat t met de siemens c60 wel werkt is vreemd, maar met andere toestellen werkt t zeker niet (ff refrase :P ), en met de c60 zou t ook niet mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Aha vandaar... Zat vorige maand mijn beltegoed op te maken van m'n C60 (gebruikte m'n oude toestel nog steeds), en viel me op dat ik kon blijven downloaden aan ringtones en wallpapers... Stopte toch maar ff omdat ik bang was achteraf toch nog een rekening te krijgen (je weet tegenwoordig maar nooit met kleine lettertjes...)

Kennelijk moet ik toch ff de telefoon uit de kast halen en flink gaan browsen.
Maar klopt dit wel, dat het per abuis *gratis* is? B)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1