Allereerst excuses dat ik dit topic na 2 weken omhoog schop.
Als je de intro niet belangrijk vind, onderin staat de kernvraag..
Ik heb telfort prepaid en heb laatst een een speciale actie gebruik gemaakt, dat ik bij aankoop van 30 euro beltegoed gratis een Siemens C60 kreeg thuisgestuurd. Deze telefoon was wellliswaar al enigzins omgebouwd door Telfort. Zaten standaard telfort logotje op en intro filmpje als je hem aan zet enzo maar voor de rest was hij hetzelfde. Ik heb deze telefoon doorverkocht aan een vriend die ook een telfort prepaid kaart heeft. Hij kan nu gewoon (gratis tot nu) GPRSen, de instellingen stonden er al helemaal in. Ook wanneer ik mijn prepaid simkaartje in de Siemens C60 doe gaat het GPRSen gelijk helemaal goed.
Ik heb eergister in mijn eigen simlockvrije Nokia 6230 de GPRS instellingen gezet. GPRS moest alleen volgens de foutmelding in de telefoon nog worden geactiveerd.
Dus ik bel, na het lezen van dit topic de klantenservice van Telfort. Eerst kreeg ik een dame aan de lijn die mij vertelde dat ze mijn GPRS zou activeren door mij de instellingen te sturen. Even later kreeg ik de MMS instellingen...
Dus ik weer bellen, nu kreeg ik een andere dame aan de telefoon en die vertelde me dat GPRS in combinatie met prepaid niet mogelijk is, ze wou me ook niet geloven dat het bij die Siemens C60 wel lukte.
----------
Nu mijn vraag:
Heeft iemand een Nokia en Telfort Prepaid + de instellingen en zou die gene die instellingen aan mij willen geven? Volgens een paar berichten hier boven kloppen de instellingen van de telfort site namelijk niet helemaal.
En is het echt zo dat GPRS geactiveerd moet worden? Met mijn simkaart deed GPRS het namelijk wel gelijk in de Siemens maar niet in mijn Nokia, en het activeren gebeurd toch niet op de telefoon maar op de Simkaart?
excuses voor het lange verhaal, ik hoop dat een van jullie me kan helpen