"hackers" zijn momenteel bij mij bezig, wat nu

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik ben net weer terug van vakantie. Mijn internet is twee weken uit de lucht geweest. Zet gisteravond mijn IpCop pc aan die mij van internet voorziet en toevallig zie ik in de log file dit staan:
code:
1
2
3
4
Date: 08/29 09:43:19 Name: ICMP PING CyberKit 2.2 Windows 
Priority: 3 Type: Misc activity 
IP info: 62.252.236.10:n/a -> MY.IP:n/a 
References: none found

En dat dan heel erg vaak. Internet is ook merkbaar trager. Het bericht komt meerdere malen voor vanaf meerdere ip adressen die regelmatig terugkomen. Kan iemand mij misschien vertellen wat hier aan de hand is en wat ik nu moet doen. Het kan niet zo erg veel kwaat maar de boel is hier merkbaar trager.

Specs:
ADSL Basic
IpCop v0.1.1

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
ICMP PING is pingen neem ik aan, je hebt al op google gezocht op dat Cyberkit :?

Verwijderd

Is dit zijn ip of jouw ip?
62.252.236.10

In beide gevallen wil je het misschien even weg-editten.
Als het zijn (m/v) ip is, zou je een regel in kunnen stellen in je firewall om alle verkeer vanaf dat ip te blocken.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
http://www.digitaltrust.it/arachnids/IDS154/event.html Geeft meer infotmatie over dat Cyberkit. Het lijkt er op dat het onschuldig is. Maar dan nog ik heb er helemaal niks aan. En wat ik vreemd vind is dat het in eens er is en ook in grootte hoeveelheid.

62.252.236.10 is zijn ip adres. Een regel om al het verkeer te blokken daarvandaan instellen is erg lastig omdat het meerdere ip adressen zijn. Het wisselt steeds.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

frapex

got r00t

waar de **** maak je je druk om? tis maar een PING ! :?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
frapex schreef op 29 augustus 2003 @ 10:00:
omdat je daardoor niet kan INTERNETTEN...
DoS of DDoS heet zoiets... ja, ti's maar een ping...

*kuch*

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
frapex schreef op 29 August 2003 @ 10:00:
Is ook wel zo. Normaal gebeurd dat wel vaker. Maar nu op eens in erg grootte hoeveelheden waardoor het hier allemaal merkbaar trager is. Bovendien is het een beetje vreemd en heb ik het nog nooit eerder meegemaakt. Ik ben niet bang of zo, maar ik wil weten hoe ik er van af moet komen. Wat ik nu moet doen om ervoor te zorgen dat ik weer normaal kan internetten op gewone snelheid.

net te laat

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 13:17
ook al is het maar een ping, als zijn internet er veel trager van word, moet je er iets aan doen.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Je kan ook gewoon alle ICPM blokken met je firewall.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet zomaar een ping, het is een ping van de Nachi/Welchia worm... bekijk de mailinglist archives van SNORT maar eens....
Het is een verouderde rule die dit triggert...

Verwijderd

nachi worm leeft weer ff op. gister heeft de tu/e iets van 1500 notebooks uitgedeeld en die waren geinfecteerd. iedereen moest een (niet werkend) scriptje draaien

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ze zijn nog niet binnen hoor. :)
Je kan je ping blokken om jezelf gerust te stellen maar veel nut heeft het niet.
Dit soort dingen gaat de hele dag door hier.

Verdiep jezelf eens in een Firewall.. Bv BlackIceDefender of iets dergelijks als je op een windows-platform zit.

Senile! Senile Oekaki

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
_bas_ schreef op 29 August 2003 @ 10:09:
Ze zijn nog niet binnen hoor. :)
Je kan je ping blokken om jezelf gerust te stellen maar veel nut heeft het niet.
Dit soort dingen gaat de hele dag door hier.

Verdiep jezelf eens in een Firewall.. Bv BlackIceDefender of iets dergelijks als je op een windows-platform zit.
Wie met een windowsfirewall begint is al verkeerd bezig. Dan kun je bijne natzogoed geen firewall nemen. Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een linux based firewall en die is zo goed dat het bijna niet mogelijk is om binnen te komen. Het kan natuurlijk wel, maar het is niet aantrekkelijk omdat ik niet zo heel veel spannends te bieden heb voor zoveel moeite. Ik denk dat ik eens even mijn provider ga bellen. Misschien dat die iets meer weten en dat ze ook mee klachten hebben gehad van meerdere klanten. Ik hou jullie op de hoogte.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Provider kent het probleem niet en kan zelf weinig doen. Ik kan gewoon een paar ip's tracen en een klacht insturen bij die providers. En ondertussen zien we wel...

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Ok, ik ben momenteel op mijn werk. Daar hebben we exact dezelfde firewall. Die geeft precies dezelfde meldingen. Alleen dan vanaf weer heel andere ip adressen. Ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die deze melding hebben sinds een tijdje. Ik kan helaas niet nagaan wat sinds wanneer het is begonnen. Maar heb zo het vermoeden dat het ergens vanaf 10 aug. is begonnen.

Verwijderd

cyspoz schreef op 29 augustus 2003 @ 10:14:
[...]

Wie met een windowsfirewall begint is al verkeerd bezig. Dan kun je bijne natzogoed geen firewall nemen.
overdrijven is ook een vak :/

Verwijderd

niet toevallig in je systemroot\system32\wins directory een dllhost.exe staan?

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Suepahfly schreef op 29 August 2003 @ 10:05:
de oplossing is al gegeven door Suepahfly

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

ICMP blocken, tsja. Dan echo je niet meer, maar 't komt nog wel die kant op. :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

OverSoft schreef op 29 August 2003 @ 10:03:
[...]

omdat je daardoor niet kan INTERNETTEN...
DoS of DDoS heet zoiets... ja, ti's maar een ping...

*kuch*
hangt er helemaal maar vanaf hoeveel je er krijgt

*kuch*

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Suepahfly schreef op 29 August 2003 @ 10:05:
Helpt niet zo veel. De firewall zal al dit verkeer toch moeten verwerken. Alleen de replies schelen. Weggooien van pakketjes kost ook processortijd!

• bazs2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 12:33:
niet toevallig in je systemroot\system32\wins directory een dllhost.exe staan?
Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een linux based firewall
Dat zal het wel niet zijn denk ik. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Bor_de_Wollef schreef op 29 augustus 2003 @ 13:31:
[...]

Helpt niet zo veel. De firewall zal al dit verkeer toch moeten verwerken. Alleen de replies schelen. Weggooien van pakketjes kost ook processortijd!
maar scheelt veel bandbreedte, met name omdat DoS behoorlijk grote ICMP verstuurt...

oke, het komt nog steeds jouw kant op, dan rest alleen nog je provider informeren en vragen of ze het daar kunnen blokken.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Bor

Bor

k-oz schreef op 29 augustus 2003 @ 14:43:
[...]

maar scheelt veel bandbreedte, met name omdat DoS behoorlijk grote ICMP verstuurt...

oke, het komt nog steeds jouw kant op, dan rest alleen nog je provider informeren en vragen of ze het daar kunnen blokken.
De data komt nog steeds binnen op de firewall. Packets komen compleet binnen voordat ze zullen worden gedropped.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

ICMP blocking is het enige wat je hier zelf het beste aan kan doen, het is altijd beter dan de ICMP te beantwoorden. Daarnaast moet je je provider vragen of zei het verkeer van bepaalde adressen naar jouw stream (tijdelijk) verhinderen.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
k-oz schreef op 29 August 2003 @ 15:25:
ICMP blocking is het enige wat je hier zelf het beste aan kan doen, het is altijd beter dan de ICMP te beantwoorden. Daarnaast moet je je provider vragen of zei het verkeer van bepaalde adressen naar jouw stream (tijdelijk) verhinderen.
Het lijkt er op dat ik inderdaad maar de pakketjes moet blokkeren. Het zijn er niet meer zo veel inmiddels. Maar ze komen nog wel. Ik ben momenteel aan het zoeken in de buurt naar meerdere mensen die er last van hebben. Om aan mijn provider te vragen of ze bepaalde ip adressen blokkeren is een goed idee, maar denk A dat ze het niet doen en B zijn het te veel verschillende ip adressen. Blokkeren van ICMP pakketen is de enige optie denk ik omdat het mijn upstream ontlast die niet zo heel groot is. Verder heb ik gezien dat er een nieuwe versie van de firewall beschikbaar is dus ik ga ook maar meteen even upgraden. Het droppen van de pakketjes kost inderdaad ook tijd, maar die pc heeft ruim voldoende capaciteiten daarvoor dus dat zal echt het probleem niet zijn. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

vraag je provider icmp naar jou ip te blokkeren, dan ben je ook al verder... dan hoe je niet de ip lijst op te geven (denk ook dat ze eerder bereid zijn icmp te blokkeren)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 09:54:
Is dit zijn ip of jouw ip?
xxx.xxx.xxx.xxx

In beide gevallen wil je het misschien even weg-editten.
offtopic:
Waarom vraag je hem het adres weg te editten, als jij het nog eens lekker gaat zitten quoten...

[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 29-08-2003 20:53 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• BraveWorld
  • Niet online
Hoeveel PING's krijg je dan? 1 per minuut of 100 per seconde?

Dit is geen signature...

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
_bas_ schreef op 29 augustus 2003 @ 10:09:
Bv BlackIceDefender of iets dergelijks als je op een windows-platform zit.
Nou, nee. testen hebben bewezen dat BlackIce hackers meestal niet tegenhouden.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

BlackIce is inderdaad niet waterdicht. Zie hier.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
cyspoz schreef op 29 August 2003 @ 10:14:
[...]

Wie met een windowsfirewall begint is al verkeerd bezig. Dan kun je bijne natzogoed geen firewall nemen. Even voor de duidelijkheid het gaat hier om een linux based firewall en die is zo goed dat het bijna niet mogelijk is om binnen te komen. Het kan natuurlijk wel, maar het is niet aantrekkelijk omdat ik niet zo heel veel spannends te bieden heb voor zoveel moeite. Ik denk dat ik eens even mijn provider ga bellen. Misschien dat die iets meer weten en dat ze ook mee klachten hebben gehad van meerdere klanten. Ik hou jullie op de hoogte.
als je niet weet hoe je die moet instellen dan is het net zo lek als dan voor dat je een firewall draaide.. sorry maar jou post slaat voor mijn doen dus echt op 100% poep

Strava | AP | IP | AW

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

cyspoz schreef op 29 August 2003 @ 10:14:
[...]

....het gaat hier om een linux based firewall en die is zo goed dat het bijna niet mogelijk is om binnen te komen.....

dan zorgt de hacker gewoon dat jij naar buiten komt! stuurt je een besmette mail en installeert zo een backdoor die niet een shell opzet maar zelf naar buiten connect om zo commando's te ontvangen!

heb je nu waarschijnlijk geen last van maar staar je niet dood op een firewall

just my 2 cents

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

k-oz schreef op 29 August 2003 @ 20:44:
vraag je provider icmp naar jou ip te blokkeren, dan ben je ook al verder
Verder van huis ja, zonder ICMP verkeer kan je niet echt internetten ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
de eerste vraag is natuurlijk idd: Over hoeveel pakketjes gaat het hier?
Pings gebeuren nu eenmaal héél vaak, ook naar de meest domme adressen ( zoals jouw thuis-ip'tje) er zijn mensen die denken dat het nuttig is om hele ranges af te pingen/scannen... sja..
cyberkit is een pakketje dat redelijk vaak gebruikt wordt om oa poortscans mee te doen... (door amateurs)
als je alleen die pakketjes krijgt is er (nog) niks aan de hand (tenzij het er tientallen per seconde zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 30-08-2003 21:43 . Reden: typos ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Jotti schreef op 30 augustus 2003 @ 21:33:
[...]

and why's that :?

• jep

jep

Jotti schreef op 30 augustus 2003 @ 21:33:
[...]

Oh? Sinds wanneer is dat? :)

Over een week is mijn server compleet ICMP-loos. :) Tegen attacks, alleen geen traceroute en pings meer.

Internetten kan perfect, daar heb je geen ICMP voor nodig.

Probeer het eens uit. :)

Voila, we laten het even zien :P

Deze filter op de juniper van 2Fast :

code:
1
2
3
4
5
6
term 11 {
    from {
        protocol icmp;
    }
    then discard;
}

En ssh naar 80.247.212.1, of ftp. :) 2 C-klasses zijn nu ICMP loos.

Ping en traceroute zijn nu stuk, maar dat is logisch. Alles werkt nog gewoon. Geen enkel probleem dus.

[ Voor 36% gewijzigd door jep op 31-08-2003 18:02 ]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mwa. "Niet meer kunnen internetten" is wel overdreven idd (woordje "lekker" erbij was leuk geweest), maar:

[rml]deadinspace in "[ Firewall] ICMP dichtgooien voor buitenw"[/rml]

Weinig aan toe te voegen eik :)

[ Voor 41% gewijzigd door Jordi op 31-08-2003 18:44 ]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• jep

jep

Ja, het is ook lomp. Wat maakt lompheid uit als je attacks ermee kunt stoppen en netjes online kunt blijven? Bovendien kun je gewoon internetten, zoals ik hierboven laat zien. :)

Deadinspace krijgt vermoedelijk nooit 400mbit icmp attacks. Daarom gaat icmp op 2 van mijn C-klasses dicht op routers van transit-providers. :)

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Cyspoz, heb jij hier nog steeds last van? Het valt mij nl. op dat ook wij hier (met SmoothWall 1.0, dus ongeveer gelijk aan jouw firewall), worden overspoeld met ICMP-verkeer.

Deze zijn bij ons alleen wel van andere adressen afkomstig. (allemaal van 80.242.*.*)
Het rare hieraan is dat onze provider (Multikabel) zelf deze adresrange aanbiedt, en ook wij dus een adres in deze range hebben.
Een traceroute naar een van de adressen stuurt me helemaal naar Amerika en weer terug, voor een adres in dezelfde range |:(

Kan het zijn dat ook jij een adres hebt in de range van 62.*.*.*?

Wellicht dat de aanvaller op een of andere manier zijn adres aanpast aan de range van je provider o.i.d.?

Ik vind het iig allemaal erg wazig. Heb de toegang tot onze webserver tijdelijk geblokkeerd (is toch geen belangrijke), om aanvallen te voorkomen, en heb een melding naar Multikabel verstuurd.

***edit***

Vannochtend om 09:15:31, staat er een "ICMP Destination Unreachable (Communication Administratively Prohibited)".

Vanaf dat moment komen de pakketjes opeens van een 62.*.*.*-adres (nu overigens wel steeds dezelfde).

[ Voor 13% gewijzigd door highking op 01-09-2003 09:58 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

code:
1
2
3
4
5
6
term 11 {
    from {
        protocol icmp;
    }
    then discard;
}

Geen enkel probleem dus.
Onvoorstelbare sukkel. Je verdient alle ellende die je over jezelf afroept volledig. Wat kost TCP/IP voor dummies nou eigenlijk? En daarom ga je jezelf dit soort onzin op je hals halen?

Ik zal je een hint geven: 'internet control message protocol'. ICMP_ECHO_REQUEST is een van de vele, vele functies van icmp. Zo ongeveer de minst belangrijke. En om daar vanaf te komen wil je niets meer horen over fragmentatie, over unreachables, over throtteling, over parameter-problems? Ignorance is bliss.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

heb ff cyberkit opgezocht en geinstaleerd.

Tis een programma om mee te pingen,tracen enz.
Je kunt het de hele dag laten pingen als je wil
Igeeft dit aan:

inetnum: 62.252.224.0 - 62.252.255.255
netname: NTL
descr: NTL Internet
descr: Leeds site
country: GB
admin-c: NNMC1-RIPE
tech-c: NNMC1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: AS5089-MNT
changed: hostmaster@ntli.net 20011011
changed: hostmaster@ntli.net 20020815
source: RIPE

route: 62.252.0.0/14
descr: NTL-UK-IP-BLOCK-3
origin: AS5089
mnt-by: AS5089-MNT
changed: bob.procter@ntli.net 20010205
source: RIPE

role: NTLI Network Management Centre
address: NTL Internet
address: Crawley Court
address: Winchester
address: Hampshire
address: SO21 2QA
trouble: ----------------------------------------------
Als je tot tien kunt tellen kan je de hele wererld bellen ..euh pingen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 03:59 ]

• jep

jep

Burne schreef op 02 September 2003 @ 03:17:
[...]

Onvoorstelbare sukkel. Je verdient alle ellende die je over jezelf afroept volledig. Wat kost TCP/IP voor dummies nou eigenlijk? En daarom ga je jezelf dit soort onzin op je hals halen?
Kunnen we het een beetje vriendelijk houden? Ik haal mezelf niks op de hals, ik stop het effectief. Transit providers doen dit omdat ze het in onze situatie het beste vinden, stuur hun eens zo'n boekje als je wilt? Leer denken.
Ik zal je een hint geven: 'internet control message protocol'. ICMP_ECHO_REQUEST is een van de vele, vele functies van icmp. Zo ongeveer de minst belangrijke. En om daar vanaf te komen wil je niets meer horen over fragmentatie, over unreachables, over throtteling, over parameter-problems? Ignorance is bliss.
Joh, dat wist ik nog niet joh! Wat denk je hiermee toe te voegen aan deze discussie? Daar hebben we het toch al over gehad?

Ik gebruik het op 1 machine welke ik daar al meerdere malen hee heb geholpen.

Maargoed, dat heb je al 3 keer kunnen lezen. :)
Pagina: 1