[Prescott Support] Hoe zit het echt

Pagina: 1
Acties:

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 16:25
Er zijn veel dingen gezegt over de support voor de prescott op de huidige intel i865 en i875 moederborden, maar ik kan nergens een concreet antwoord vinden op de vraag: "Als ik binnenkort een P4P800 (Of een willekeurig ander mobo) koop, kan ik daar over een jaar dan een prescott op plakken?" Ik ben op zoek gegaan naar wat artikels hierover, en kwam daarbij hetvolgende tegen:

Huidige Intel-moederborden missen Prescott-ondersteuning
Er staat in dit artikel redelijk duidelijk dat de huidige moederborden geen support hebben. Maar er staat dat vanaf komende maand (Ik denk dus september) dat de moederborden met verbeterde chips beschikbaar zijn. Aangezien deze niet direct bij elke willekeurige pc toko zal liggen, zal het nog wel even duren. Maar zal men deze moederborden ook gaan aanduiden met een "kenmerk" dat het een REV is ofzo? Want ik stel het wel op prijs dat ik kan zien dat ik een verbeterd moederbord heb ipv een ouder model.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Asus is vrij stellig, hier bijvoorbeeld de opmerking bij het P4C800 bord:
-New power design supports Intel next generation Prescott CPU
Aan de chipset zal het niet liggen, het is puur een VRM en stroomvoorzienings issue en deze zou met de New power design dus op orde zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De huidige i865 en i875 borden ondersteunen zeker de Prescott, maar de hamvraag is of deze wel stabiel erop zal draaien. Asus overvolteert hun plankjes altijd lichtjes en op hun site staat thans eveneens dat de P4P800 reeds is voorbereid voor de Prescott :)

edit:
Wat Abbadon zegt dus .. Ik moet eens leren F5 drukken nadat ik koffie heb gehaald 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 29-08-2003 09:54 ]

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 16:25
Asus is er vrij stellig in ja, maar een ander i865 bord, bijvoorbeeld de GA-8IPE1000, staat dat alles niet zo duidelijk bij. De vraag voor mij blijft dan; als ik dat bord koop, hoe groot is de kans dat ik er (!) stabiel een prescott op kan draaien?

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:26

Lief Adje

Love is in the air

Afwezig schreef op 29 August 2003 @ 10:17:
Asus is er vrij stellig in ja, maar een ander i865 bord, bijvoorbeeld de GA-8IPE1000, staat dat alles niet zo duidelijk bij. De vraag voor mij blijft dan; als ik dat bord koop, hoe groot is de kans dat ik er (!) stabiel een prescott op kan draaien?
Dat kun je nu nog niet zeggen, simpelweg omdat de Prescott nog niet beschikbaar is... het probleem is de te hoge power vraag van de P5 voor het Mobo dus als je mobo dat goed heeft zitten moet je geen problemen krijgen, zit het niet goed in elkaar dan word je sys onstabiel.
Als ik jouw was zou ik voor safe spelen en een mobo kopen van een merk die met de P5 support adventeerd (Asus ed)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest