Toon posts:

[HD] vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok voordat ik het verhaaltje begin. Ik heb al gezocht, oplossingen geprobeerd, mijn kennis gebruikt en kom er echt niet uit.

Toen ik mijn computer opstartte gaf ie in eens een error aan van dat hij geen disk boot kon vinden. Echter een uur geleden deed ie et nog wel.

Tijdens het opstarten ziet de bios de HD wel. In het scherm wat je altijd daarna krijgt (opsomming) staat de HD er niet tussen

Ok met de XP cd heb ik de computer opgestart en in de setup ziet hij de partitie wel staan. Ik heb deze verwijderd en opnieuw gepartitioneerd. Dat ging goed, ook het kopieeren van de setup files werkte. Echter als de computer weer opstart dan krijg ik weer de error.

Met een win 98SE bootdisk heb ik de computer opnieuw opgestart. Tijdens het booten zegt ie dat ie geen HD kan vinden. Net zo'n error als naar msdos boot en je NTFS partitie hebt.

Met de win 98SE bootdisk maakt ie een RamDrive aan op C: dus dat betekend dat de HD niet is gedetecteerd.

Fdisk gaf de melding "No fixed drives found!".

Rempak koos automatisch D:\ als ik dan ja (dubbel ja :P) wil doen dan geeft ie een foutmelding dat ie niet kan schrijven.

- Nee, de jumpers zitten goed;
- Nee, de kabels zitten goed;
- Nee, de mensen in computerwinkels wisten et ook niet meer;
- Ja, er zit stroom op de hd. :p

Alvast bedankt voor de hulp

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt een probleem met jouw harddisk, maar je geeft geeneens aan wélke harddisk je hebt 8)7 Zo kunnen we niet beoordelen of het mogelijkerwijs aan de leeftijd van de schijf kan liggen. Daarnaast zijn de overige specs eveneens relevant. Jouw moederbord zou bijvoorbeeld outdated en brak kunnen zijn, jouw voeding zou bijvoorbeeld slecht kunnen zijn, etc..etc.. Maargoed, dit had je allemaal kunnen weten als je netjes de [faq]registratievoorwaarden[/] had doorgenomen en dan met name het forumgedrag gedeelte B)

Wat betreft jouw probleem: kijk eens netjes in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bios updat, HD op user difine zetten en alles handmatig invoeren, opspintijd verhogen.

Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 29 augustus 2003 @ 08:52:
Je hebt een probleem met jouw harddisk, maar je geeft geeneens aan wélke harddisk je hebt 8)7 Zo kunnen we niet beoordelen of het mogelijkerwijs aan de leeftijd van de schijf kan liggen. Daarnaast zijn de overige specs eveneens relevant.

Ja sorry zit hier op werk dus vandaar... het is in ieder geval een Maxtor 30GB harddisk... en de specs van andere hardware zijn naar mijn mening niet van belang (toch?), wellicht wel de type van het moederbord : Asus P4S533.

Jouw moederbord zou bijvoorbeeld outdated en brak kunnen zijn, jouw voeding zou bijvoorbeeld slecht kunnen zijn, etc..etc..
Ik heb deze pc zelf gebouwd en ik heb het vorig jaar december gebouwd dus oudheid kan het niet zijn

Maargoed, dit had je allemaal kunnen weten als je netjes de [faq]registratievoorwaarden[/] had doorgenomen en dan met name het forumgedrag gedeelte B)
Eh heb wel alles doorgenomen maar ben die dingen gewoon vergeten ;)

Wat betreft jouw probleem: kijk eens netjes in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)
En denk je dat dat helpt? Heb alles al uitgeprobeerd wat ik kon vinden...
keur0000 schreef op 29 August 2003 @ 08:52:
Bios updat, HD op user difine zetten en alles handmatig invoeren, opspintijd verhogen.

Suc6

De bios heb ik al geupdate naar de laatste versie dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast wordt de HD wel herkent door de bios op de Primary Master
maar daarna "afgestoten". Ik zal het vanmiddag uitproberen dat met User Define.

Bedankt
Toevoeging:

Als ik de harddisk in mijn andere pc stop wordt ie eerst wel herkent door de bios en dan bij de opsomming (scherm erna) niet. (dus primary master)

Als ik de harddisk in mijn andere pc stop en als primary slave laat draaien zie ik em in de bios, bij de opsomming weer niet maar wel in XP. (XP staat op de primary master :P)

IDE kabels werken op andere pc's wel dus daar kan het niet aan liggen. Andere harddisken werken gewoon op de moederbord dus daar kan het ook niet aan liggen.

Er komen geen vreemde geluiden uit ofzo en hij is ook niet traag. Als zoiets trouwens van toepassing was had ik het wel vermeld. Ik weet namelijk wel wat van pc's af dus dat je niet denkt dat ik een computern00b ben :)

Ik heb de bon niet dus kan het niet naar de RMA sturen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 10:02 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

BoAC

Memento mori

Heb je hem al in een andere machine geprobeerd of een andere HD in je eigen machine.
Je moet toch uitvinden welke van de 2 het probleem veroorzaakt :> . Dus uitsluiten

Edit: Te laat.

Volgens mij kun je op de site van de HD-maker kijken of je HD nog onder garantie valt en em dan terug sturen voor garantie als ik me goed herinner. (Anderen misschien? )

[ Voor 37% gewijzigd door BoAC op 29-08-2003 10:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zijn er geen pinnetjes omgebogen?

Anders moet je maar de FAQ nalopen en dat tooltje van de fabrikant erdoorheen jagen en tenslotte de HDD omruilen B)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Maxdiag draaien.
Als je goed op de HD kijkt, staat er waarschijnlijk een manufacture datum en een datum warranty ends, dit is genoeg om het gebeuren op te (laten) sturen.

Mijn ervaring als de BIOS de schijf herkend tijdens het schermpje met geheugen tellen, maar vast loopt bij de opsomming daarna en blijft steken op de grootte van de HD. Dat het bios deze 'grootte' niet ondersteund, je zou een biosflash nog kunnen proberen, maar het blijft vreemd aangezien je een P4 bordje hebt met een 30 GB schijf.

Lukt het toch allemaal niet en wil je de data veilig stellen, probeer een andere HD als OS schijf eraan te hangen, je 30 GB Maxtor stel je NIET in de BIOS in. Laat het OS de schijf herkennen en als je geluk hebt kun je alles wat je nodig hebt kopieren.
BTW: Linux werkt zeker weten met deze methode, WinXP/2K geloof ik ook maar pin me hier niet op vast. ;)

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Hehe... jah was vergeten wat toe te voegen :p Sorry hoor ben ook vroeg begonnen met werk dus vandaar :P

De HD zal misschien nog wel onder de fabrieksgarantie vallen maar heb weinig zin om hem op te sturen en 2 maanden kwijt te zijn. Daar zijn overigens ook weer kosten enzovoort aan verbonden :P

Maar er moet toch een manier zijn waarop het weer gefixed kan worden of ben ik nou gek? In XP ziet ie em namelijk wel en er kan ook naar geschreven worden (XP setup files).
Kleintje81 schreef op 29 augustus 2003 @ 10:10:
Maxdiag draaien.
Als je goed op de HD kijkt, staat er waarschijnlijk een manufacture datum en een datum warranty ends, dit is genoeg om het gebeuren op te (laten) sturen.

Ik zal nog die Maxdiag draaien maar ben bang dat ie ook geen HD vind. Enne garantie boeit me niet echt. Wil liever dat ik em zelf met behulp van jullie werkende krijg dan dat ik m'n HD 2 maanden ofzo kwijt ben.

Mijn ervaring als de BIOS de schijf herkend tijdens het schermpje met geheugen tellen, maar vast loopt bij de opsomming daarna en blijft steken op de grootte van de HD. Dat het bios deze 'grootte' niet ondersteund, je zou een biosflash nog kunnen proberen, maar het blijft vreemd aangezien je een P4 bordje hebt met een 30 GB schijf.

De harddisk heb ik tegelijk aangeschaft met mijn mobo en alles ondersteunt elkaar dus het zou moeten werken. Overigens heeft het gewerkt dus daarom is het al niet mogelijk dat m'n hd niet door bios ondersteunt wordt.

Lukt het toch allemaal niet en wil je de data veilig stellen, probeer een andere HD als OS schijf eraan te hangen, je 30 GB Maxtor stel je NIET in de BIOS in. Laat het OS de schijf herkennen en als je geluk hebt kun je alles wat je nodig hebt kopieren.
BTW: Linux werkt zeker weten met deze methode, WinXP/2K geloof ik ook maar pin me hier niet op vast. ;)

Er staat geen data op, dat is allang gevlogen... Ook een andere HD met OS er aan hangen heb ik al geprobeerd en ook de Maxtor HD naast een OS HD (Ook maxtor) in mijn andere pc gehangen. XP en Linux herkennen de schijf wel maar hij wordt niet herkend in DOS en hij is niet (meer) bootable.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 10:18 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Wat nog te proberen valt is de jumpers van de hd's via cable select te zetten zodat de controllers op de Hd's het onderling zelf moeten uitzoeken. Of 'probleem' HD alleen op cable select te zetten. Probllem al eens meegemaakt met Fujitsu-Siemens HD's uit compaq machine's bleken gewoon slecht te zijn, resultaat was afvalbak vielen buiten garantie pech voor klant.................dus.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Je kunt dit proberen aan te bieden bij de leverancier van je HD.
Echter er bestaat een kans dat ze er moeilijk over gaan doen omdat je GEEN bon hebt.
Heb je al Maxdiag / Powerdiag gedraaid en een error code gekregen?
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 09:37:
Ik heb de bon niet dus kan het niet naar de RMA sturen.
Sorry hoor, als je helemaal geen bon meer hebt moet er helaas wat tegenover staan, dit vind ik toch wel eigen schuld, probeer nou gewoon maar bij die winkel aan te bieden als je geluk hebt willen ze hem direct omruilen, doen ze dit niet dan zou de winkel het waarschijnlijk voor je af kunnen handelen. Als de winkel het wil afhandelen kan ik al zeggen dat je veel geluk hebt. :)

Overigens dit alles is van toepassing als de schijf daadwerkelijk defect is en een error code geeft in het diag tooltje.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op 29 August 2003 @ 10:16:
Wat nog te proberen valt is de jumpers van de hd's via cable select te zetten zodat de controllers op de Hd's het onderling zelf moeten uitzoeken. Of 'probleem' HD alleen op cable select te zetten. Probllem al eens meegemaakt met Fujitsu-Siemens HD's uit compaq machine's bleken gewoon slecht te zijn, resultaat was afvalbak vielen buiten garantie pech voor klant.................dus.
Volgens mij had ik dat ook al geprobeerd maar weet et niet meer zeker. Ik zal het vanmiddag voor de zekerheid (weer) doen.

En deze HD heb ik al een tijdje apart liggen, had namelijk geen zin om hem in de prullenbak te gooien omdat hij wel op primary slave en secondary master/slave en in XP/linux werkt.

Alleen ik heb geen ruimte meer in mijn pc. Daarom wilde ik het in mijn server stoppen. (server zonder hd :P)
Kleintje81 schreef op 29 augustus 2003 @ 10:20:
Je kunt dit proberen aan te bieden bij de leverancier van je HD. Echter er bestaat een kans dat ze er moeilijk over gaan doen omdat je GEEN bon hebt.
Heb je al Maxdiag / Powerdiag gedraaid en een error code gekregen?
Garantie boeit me niet echt, dan liever een nieuwe HD :P En volgens mij had ik ze wel destijds gedraait maar zal ze weer opnieuw runnen!

Sorry hoor, als je helemaal geen bon meer hebt moet er helaas wat tegenover staan, dit vind ik toch wel eigen schuld, probeer nou gewoon maar bij die winkel aan te bieden als je geluk hebt willen ze hem direct omruilen, doen ze dit niet dan zou de winkel het waarschijnlijk voor je af kunnen handelen. Als de winkel het wil afhandelen kan ik al zeggen dat je veel geluk hebt. :)
De winkel : PowerLine zijn echte zeikerds en ik weet hoe ze met hun klanten omgaan dus weet al dat het niet kan. (al vaker problemen mee gehad ookal had ik wel de bon.)

Overigens dit alles is van toepassing als de schijf daadwerkelijk defect is en een error code geeft in het diag tooltje.

Als ie echt kapot is dan koop ik wel een grote harddisk voor m'n server.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even de hd opgezocht bij powerline:

http://shop.powerline.nl/s/iinfo.php?art_code=HD230700

Voordat mensen zeggen dat ik niet op de maxtor website heb gekeken... heb dus wel gekeken. Er kwamen om precies te zijn 177 resultaten te voor schijn voor mijn Quantum HD :) En nee heb geen oplossing er tussen gevonden die ik nog niet heb gebruikt.

Ik zit nu op werk dus kan moeilijk weer powermax draaien dus die hebben jullie van mij nog te goed...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 11:32 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Draai PowerMax eens.

Als dat aangeeft dat je disk kapot is en hem niet kan repareren kan je kijken op de site van Maxtor of je nog fabrieks garantie hebt en zo ja een RMA aanvragen. Een bon heb je niet nodig om een RMA aan te vragen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff voor de mensen die nog willen replyen :P

- Ja, ik zal vanmiddag powermax draaien en nog paar proggie's (heb ik volgens mij al gedaan);
- Nee, ik ga niet RMA aanvragen enzo (redenen : eh boeit niet :P);
- Ja, ik heb al op de website van Maxtor gekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 12:12 ]

Pagina: 1