Toon posts:

P4P800 of deluxe? correct me if i am wrong

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop research hoop ik zo een bevestiging te krijgen wellicht aangevuld met wat interessante info.

Overweeg de p4p800 of de deluxe variant van dat bordje.

firewire mis ik niet en voor zover ik begrijp is verder het enigste verschil tov. de non deluxe de via ide ata133 raid controller.

Op de deluxe is sata raid mogelijk met 2 schijven en alleen onder XP.

De op het non deluxe aanwezige ide controller is ata100,
ik neem aan dat er een primaire en secondaire op beide mobo's zit.

Zoja dan kan ik dus 4 ata100 devices op het non deluxe bord aansluiten.
Mogen dat dan maximaal schijven met een capaciteit van 120 gig zijn of kan ik op de nonpro zonder problemen toch een bijv. 200gig schijf kwijt.
En naast de 4 eide devices onder XP met de non de luxe ook nog 2 sata schijven waardoor het totaal bij de non de luxe op 6 komt te liggen.
Klopt dat?

Zijn er verder nog verschillen tussen de bordjes?

Ik heb een club3d 9700np rev 1.0,
is er een mobo revisie die ik beter niet kan nemen?

Wat is de diameter van de bijgeleverde fan bij een P4 2,4gig 800mhz?
Als iemand de specs van zo'n fan bij de hand heeft...
Heb hier namelijk nog een hele sloot met 80mm fans en als dat de standaard is 8)

Ma goed, de P4 zal bij mij voorlopig tamelijk kreupel draaien want ik zal voorlopig toch ff met de originele heatsink en crucial pc2100 moeten draaien.
Liep vroeger wel prima op 166mhz maar dan nog...
Anderzijds wordt het ter zijnertijd wel een leuke upgrade met snel ram en goede heatsink >:)

Begrijp ik het goed dat ik met deze mobo's in beginsel het snelste ddr1 ram dat op de markt gaat verschijnen kwijt kan?

Sommige vragen zijn wellicht eenvoudig te vinden maar op een gegeven moment raak je bedolven onder de info en wil je zelfs nog wel eens wat vergeten of door de bomen de weg niet meer zien.
Deze posting gaat er voornamelijk over of ik voor een deluxe moet gaan of dat ik "beter" af ben met een non deluxe.

Tia!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 03:01 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op de deluxe is sata raid mogelijk met 2 schijven en alleen onder XP.
Klopt. Zowel de non-deluxe als de deluxe bieden 2 SATA kanalen voor totaal twee SATA apparaten. Je kan ze in RAID opstellen.
De op het non deluxe aanwezige ide controller is ata100,
ik neem aan dat er een primaire en secondaire op beide mobo's zit.
Juist. Beide moederborden hebben twee ATA/100 connectoren (een primaire en een secundaire), dus in totaal kan je hier 4 ATA apparaten op aansluiten. Al deze ATA kanalen verlopen via de Intel ICH5R southbridge.

De Deluze versie heeft een extra chip aan boord. Deze chip is goed voor 2 extra ATA/133 kanalen.
Zoja dan kan ik dus 4 ata100 devices op het non deluxe bord aansluiten.
Juist.
Mogen dat dan maximaal schijven met een capaciteit van 120 gig zijn of kan ik op de nonpro zonder problemen toch een bijv. 200gig schijf kwijt.
Voor zover ik weet kan je gewoon 200GB schijven op de non-deluxe kwijt. 250GB zou zelfs moeten kunnen.
En naast de 4 eide devices onder XP met de non de luxe ook nog 2 sata schijven waardoor het totaal bij de non de luxe op 6 komt te liggen.
Klopt dat?
Ja. Voor de non-deluxe dus 4 ATA/100 apparaten en 2 SATA apparaten.
Begrijp ik het goed dat ik met deze mobo's in beginsel het snelste ddr1 ram dat op de markt gaat verschijnen kwijt kan?
Dual-Channel DDR400 is momenteel het maximale wat je op een moederbord kwijt kan. Je kan natuurlijk DDR500 (PC4000) kwijt op dit moederbord, maar dan werkt het geheugen op DDR400.

Dual-Channel DDR400 is op dit moment het maximum voor de Pentium4. Dual-channel DDR400 kan net genoeg bandbreedte leveren voor de 800MHz FSB van de Pentium4. Dit sluit dus precies goed aan.

Met de komst van de 1GHz FSB, waarschijnlijk de Prescott, zullen we waarschijnlijk de eerste Dual-Channel DDR(II)500 opstellingen zien. Een gehele nieuwe chipset dus.
Deze posting gaat er voornamelijk over of ik voor een deluxe moet gaan of dat ik "beter" af ben met een non deluxe.
Het verschil tussen de non-deluxe en de deluxe is, zoals je zelf al zei, firewire en de VIA6410 RAID controller op de deluxe. De VIA6410 RAID controller zorgt voor 2 ATA/133 kanalen die je in RAID kan gebruiken. Dus qua hardware is het verschil bijna te verwaarlozen. Qua software zit er echter wel een verschil in. Als je de specs van beide borden met elkaar vergelijkt, dan zit er in de software toch wel een verschil. Onder andere AI Overclocking: Intelligent CPU frequency tuner, ASUS POST Reporter, ASUS Instant Music en Virtual Cable Tester™Net-Diagnosing Utility.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 02:59:
128PB zelfs :) (144 miljoen GB)

Hoe kun je dat opzoeken :? Wel, gewoon in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (25-08-2003) B)
Wat is de diameter van de bijgeleverde fan bij een P4 2,4gig 800mhz?
Als iemand de specs van zo'n fan bij de hand heeft...
Heb hier namelijk nog een hele sloot met 80mm fans en als dat de standaard is 8)
De fan is 60mm en temperatuurgeregeld en zéér stil :)
Ma goed, de P4 zal bij mij voorlopig tamelijk kreupel draaien want ik zal voorlopig toch ff met de originele heatsink en crucial pc2100 moeten draaien.
Kreupel door langzaam geheugen, ja. Maar vast niet door de boxed cooler. Daarmee kun je tot 3,2GHz gaan, immers, het is diezelfde cooler dat Intel ook als geschikt voor de P4 3,2GHz acht B) ;)
Je kunt gewoon het allersnelste geheugen in kwijt, maar de vraag is dan of deze dan wel op specs gaat draaien ;) Je kunt DDR500 erin proppen en deze op DDR400 laten lopen of gaan overclocken naar FSB@250, zodat het geheugen haar naam recht doet :)

Je had deze vraag ook zélf kunnen beantwoorden door op de mobospecs te kijken ("supports DDR400 blabla") en daarna op de Pricewatch te rondstruinen wat er tegenwoordig al niet aan geheugen te koop is :z
Nou, dat idee heb ik echt niet. Je vroeg enkel of het klopte dat je 4 devices aan de non-DL kunt hangen en 6 op de DL. En verder ook nog een overbodige vraag of er verder nog verschillen zijn; dat zou anders heus wel op de Asussite staan :z Voor de rest zijn het enkel basic/zoekvraagjes over schijven, fannetjes en geheugen B)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 29-08-2003 08:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx silentsnow,
net wat ik nodig had.
En ook goed dat je de software ter sprake brengt.

@BalusC,
meen toch op diverse redenen aangegeven te hebben vanwaar deze posting waarbij het door de bomen het bos ff niet meer zien zeker niet in de lucht geslagen zou mogen worden.
Aan m'n research ligt het zeker niet die is gewoon erg goed punt uit.
Tis alleen maar de vraag wat er blijft hangen en het conclusietrekken dat wel eens lastig kan worden doordat niet meer op de belangrijkste punten gefocust wordt.

En op de naar jou mening overbodige vraag kreeg ik van silentsnow een helemaal niet overbodig antwoord.
Had totaal geen erg in de verschillen in de software en ik moet dan ook nog ff bekijken in hoeverre dat mijn besluit beinvloed.

Thnx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ASUS Q-Fan technology
zit blijkbaar ook op het non deluxe bordje.

-Virtual Cable Tester™Net-Diagnosing Utility -deluxe only
-ASUS Instant Music -deluxe only

1 x AGP8X (1.5V only) -non deluxe
1 x AGP 8X/4X (0.8V, 1.5V only) -deluxe

Audio Sensing and Enumeration Technology -deluxe only
ASUS POST Reporter -deluxe only
-AI Overclocking: Intelligent CPU frequency tuner -deluxe only

Dit lijken wat software betreft de verschillen te zijn.

Maffe is dat in de volgende review:
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/asus-p4p800_4.html
wordt beweerd dat de non deluxe wél over -Virtual Cable Tester™Net-Diagnosing Utility en AI Overclocking: Intelligent CPU frequency tuner.
Zelf wordt er melding gemaakt van:
this codec supports Audio ESP (Enumeration and Sensing Process) technology. It allows the codec to detect the devices connected to the sound ports of the board, and to inform the user if anything is connected incorrectly.

Dat lijkt weer verdacht veel op het Audio Sensing and Enumeration Technology bij de deluxe.

Als deze review er niet naast zit blijft er weinig over van de "software" extra's.

Naja, de deluxe komt vanmiddag misschien binnen en de gewone hebben ze op voorraad.
Denk dat dat ook wel eens mee zou kunnen spelen.

Toch knap irritant dat zelfs de fabrikanten de feiten zo vaak verkeerd op hun site zetten.
http://www.asus.com/produ...et478/p4p800/overview.htm
bevestigd de info uit de review maar als je op de asus pagina dan naar de specs pagina gaat klopt er maar weinig meer van.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit dus ook te twijfelen tussen deze 2 mobos.

Ik vraag mij alleen af of het Deluxe model, de mogelijkheid biedt om de P-ATA Raid kanalen te gebruiken als normale P-ata kanalen (dus niet in Raid modus), zoals bij mijn oude ASUS mobo kan (jumpertje omzetten voor Raid of NON Raid modus), daarbij kan ik 4 P-ATA devices aansluiten wanneer je gebruik maakt van 1 device per kanaal.

Voor mij is dus belangrijk dat ik 4 kanalen P-ata ter beschikking heb, die elk 1 P-ata device krijgen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je twijfelt moet je gewoon de uitgebreidere nemen.
Tuurlijk is het duurder, maar in de toekomst heb je wellicht wat aan de extra voorzieningen. En dan moet je als je de non-deluxe hebt gekozen alsnog geld (en meer ook) uitgeven voor deze features.

En anders is het een budget vraag of als je echt zeker weet dat je de extra's niet wil, dan wordt het de non-deluxe.

Oftewel: Wij kunnen die beslissing niet voor je nemen.

Je hebt nu alle verschillen op een rijtje staan, je wist het belangrijkste al en nu moet je toch echt zelf een beslissing durven nemen.

{signature}

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

n00bs schreef op 05 September 2003 @ 00:54:
Ik vraag mij alleen af of het Deluxe model, de mogelijkheid biedt om de P-ATA Raid kanalen te gebruiken als normale P-ata kanalen (dus niet in Raid modus), zoals bij mijn oude ASUS mobo kan (jumpertje omzetten voor Raid of NON Raid modus), daarbij kan ik 4 P-ATA devices aansluiten wanneer je gebruik maakt van 1 device per kanaal.
Dit kan inderdaad. Sterker nog, als je de HDs installeerd komen ze eerst in stand-alone modes. Daarna kan je ze koppelen als RAID. Gelukkig geen gerommel met jumpertjes ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Joh dat is dan makkelijk ;) hoef ik geen SATA te nemen wat mij HEEL veel moeite en tijd gaat besparen :)
Pagina: 1