alleen domein kopen voor mail

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik wil graag een eigen email adres en dan graag met iets erachter want ik zelf wil dus moet ik een domein hebben. ik heb echter nog ruimte bij bij iemand of kan dit zelf hosten voor mijn mail box. heeft iemand ideeen zodat ik of zelf mijn computer beschikbaar stel zodat ik van mijn eigen domein naam e-mails kan ontvangen? ik weet niet of ik alles heb verteld maar als er vragen zijn zie ik het wel:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik zal het even door m'n vertaalcomputer halen en het antwoord is:

Vraag een domein aan (bijv: lammmetak.com bij register.com oid)
Verwijs daar naar je DNS server (zoneedit.com, gratis en goed)
Op een van de pagina's van Zoneedit zeg je vervolgens:
spellenisgaaf@lammmetak.com zenden naar een huidig adres (heb je vast wel).

Snappie!! Je hoeft niet eens je eigen mailbox te hosten.

Oh ja, als ik jou was, zou ik eens opletten tijdens de lessen Nederlands. Je bent nooit te oud om te leren tenslotte.

[ Voor 17% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 29-08-2003 02:41 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
jah maar ik heb alleen hotmail en dat ben ik behoorlijk beu:D en jah ik ben super slecht en spellen en typen. duits vorig jaar een 2.3 op mijn rapport en nee ik let nogal goed op anders haal je geen 9,2 op je examen voor wiskunde :)
maar ffkes op de topic: ik wil gewoon bv lammmetak@lammmetak.nl en ik heb geen ruimte voor de mails. ik wil dit dus wel zelf hosten aangezien deze toch dag en nacht aan staat. maar ik weet niet hoe:)

[ Voor 31% gewijzigd door wvdburgt op 29-08-2003 02:46 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

hangt ervan af of je ISP toestaat thuis een mailserver te draaien. @home blokkeert poort 25 en dan kan het niet.
Verder moet je oppassen dat je geen relay server wordt voor spammers (zoek op google hoe dit the voorkomen)
Koop een domain in het .nl (http://www.domain-registry.nl
Zet het mx record in de dns op je ip address van je pc thuis waar de mailserver draait, en je bent in business.

Aangezien je nogal noob klinkt, lijkt het me echter verstandig niet zelf die mailserver te gaan draaien. Koop ergens fijn wat webspace inclusief webmail en/of pop.
Dat is echt niet duur per maand.

If you choose to criticise you choose your enemies

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
ik had eerst een ruimte maar dit werd voor mij te duur ik denk dat ik het nu ook nie kan: chello. maar straks gaan we misschien naar xs4all waar het wel mag .thnx:)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

Disciplus-Simplex schreef op 29 August 2003 @ 02:40:
Ik zal het even door m'n vertaalcomputer halen en het antwoord is:

Vraag een domein aan (bijv: lammmetak.com bij register.com oid)
Verwijs daar naar je DNS server (zoneedit.com, gratis en goed)
Op een van de pagina's van Zoneedit zeg je vervolgens:
spellenisgaaf@lammmetak.com zenden naar een huidig adres (heb je vast wel).

Snappie!! Je hoeft niet eens je eigen mailbox te hosten.

Oh ja, als ik jou was, zou ik eens opletten tijdens de lessen Nederlands. Je bent nooit te oud om te leren tenslotte.
doet zoneedit tegenwoordig ook aan mailforwarding?

(na even de site gelezen te hebben)
whoei, voor 20 euro per jaar ben je dus helemaal klaar met alles, als ik dat wist...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06
ik begreep al dat je een Adsl verbinding wou nemen van xs4all. daar wordt het toegestaan als je een mailserver draait. het probleem is alleen dat dit lastiger is dan het lijkt.

zeker als ze moeten verwijzen naar de mailserver op jou computer. als je wil mailen moet je ook een computer hebben die constant aanstaat. want als iemand een mailtje stuurt als ie uit staat komt ie nooit aan.

je zou dan idd een domein kunnen nemen en daar een mailadres aan kunnen hangen, als je toch Adsl neemt dan krijg je ook een mailbox van een MB of 10. als je nou lemmmetak@lemmmetak naar lemmmetak@xs4all.nl laat verwijzen(bijvoorbeeld) dan is toch het hele porbleem opgelost en hoef je ook geen mailserver te draaien

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
mmmm ik moet alleen nog zien of we adsl krijge ik heb met veel moeite ons mam overgehaald dat ze er over zou denken. maar ik denk dat de tests van de chello server waar ik een magere 0.4 en in test 2 0.5 mbit haal aan snelheid wel effect hebben.kwas eerlijk gezegt vergeten dat je bij adsl van xs4all meerdere e-mail boxen krijgt. bij chello word je maar afgezet met 1 lol.

Pagina: 1