Toon posts:

CPU, PSU of plankje dood? pissed off

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog mijn laatste postje.... Hoef je niet te lezen is.. t'is eigenelijk gericht aan slotgooier Dion_b
Zit ik lekker op tweakers, ineenkeer wazig beeld, numlock en capslock vast, pc resetten, geen reacties, stroom eraf en weer erop booten, en de boel werkt weer,
Volgende dag, pc aan, werkt 5 minuten en sluit zich zelf af, 2 minuten later weer hetzelfde.
Nu boot de pc niet meer en heb ik helemaal geen beeld meer.
Video kaart geswitched, geen beeld in andere pc en omgekeerd in deze niet, videokaart is dus in orde.
Als ik pc aan zet gaan de fans in PSU netje draaien, idem (AMD) CPU fan, en powerlampje brand ook, verder niets. Geheugen wisselen maakt ook niets uit. (ECS-K7S5A plankje vreet DDR en PC133 geheugen)
Een andere AMD-athlon-processor heb ik helaas niet, als ik alle ide connectors los haal, gaan de HDD's netjes spinnen en werken de CDROMS ook (laatje kan dan open en dicht)
Booten (zonder beeld) van flop werkt ook niet.
Beeptoontjes bij het verwijderen van bijv. Videokaart, geheugen e.d. heb ik niet gehoord.
Wat zou er stuk zijn?

antwoord + slot
dion_b
soviet.tweakers.net ;)

Door dion_b (Mod PMG) - Thursday 28 August 2003 00:55

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin:

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Beknopte samenvatting:
De symptomen die jij beschrijft kunnen evengoed CPU, PSU of mobo zijn. Zonder daar minstens twee vervangend te testen is er geen eenduidig antwoord te geven. Ik zou wel naar temperatuur kijken, daar schrijf je niets over, maar dat na 2 minuten afsluiten doet een hitteprobleem vermoeden.

Maar goed, dat zijn allemaal dingen die je zelf moet uitzoeken. Probeer jouw CPU of PSU bij een ander te testen Wij kunnen iig niets toevoegen.

Dicht
Ja kijk alles uitzoeken dat kan ik inderdaad zelf ook, maar juist daarom is een forum makkelijk omdat er vaak ook al mensen die misschien tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en je verder kunnen helpen. Als je gaat zoeken op google of in the search zoek je op trefwoorden, hopelijk heb je dan de juiste trefwoorden, en krijg je niet 1000 treffers die je allemaal moet doorlopen terwijl je er vaak niets aan hebt.

Terugkomen op mijn probleem...

antwoord:

Geheugen
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
1) ondersteund het moederbord de reepjes wel?
geheugen DDR is gewisseld door (in ander systeem werkend) PC133 geheugen, probleem hetzelfde.
2)Overgeklokt/agressieve timings?
Nee, indien dit al het geval was id dit ook moeilijk terug te zetten met een pc die niet boot
3)Slechte reepjes?
nee, nl. geheuegen PC2100 vervangen door (werkend) PC133 geheugen
4)Ten einde raad?
Ja, Reepjes vervangen door..... Ik heb toch al vertel, dat goed werkend ander type geheugen dezelfde problemen geeft..

Moederbord
1) Overgeklokt? Temperatuur?
Nee, idem wederom, ook moelijk te controleren als je pc niet boot, dan ook no schrijven wat de temperatuur is.... Hallo, de pc boor niet meer en mijn termometer gaat niet verder dan 45 graden
2)Moederbord piept?
Lees mijn post, geen piepjes gehoord.

BIOS?
Ok dit staat niet in mijn post, nee resetten by jumper helpt niet en batterij verwijderen/vervangen makt geen mallemoer uit, ook dat had ik uiteraard al geprobeerd voor mijn post.

etc. etc. etc.
Ik hou op met alle oplossingen te weerleggen, ik baal er gewoon van dat e.o.a student waarschijnlijk er direct een slot opgooit met verwijzingen naar urls die hij of zij zelf niet eens heeft gelezen, maar waar bepaalde trefwoorden in voorkomen..
en er dan maar een slotje op gooit.
Afgezien van contaminaties als: "Beknopte samenvatting", waarschijnlijk scholier dus, die het nog kan schoppen tot student

Ik blijf doorzoeken op andere helpzame forums, waar geen MODS zitten met waarschijnlijk te rijke ouders.. om allerlei hardware aan te schaffen.

Daar vind ik bijvoorbeeld, in mijn geval, dat bij power on de processor warm zou moeten worden (gebeurt niet in mijn geval), ergo die is waarschijnlijk stuk. Kijk daar heb je wat aan, als het klopt... en dat had ik bij graag op tweakers vernomen, maar dat gaat niet met een slotje.....

Ik ben een hardwerkende vader met 2 kindertjes die het meest gebruik maken van deze low-budget pc, ik heb geen ruilhandel om allerlei apparatuur uit te wisselen, en het geld groeit mij niet op de rug om én een nieuwe PSU, een CPU en een MOBO te kopen....

Ga je schamen DION-B
Ik zoek wel een volwassen forum zoals OCWORKBENCH waar ik een antwoord heb gevonden

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het staat in de voorwaarden van het de voorwaarden waaraan een topic moet voldoen. GOT is er niet om ff snel een antwoord te krijgen, daar zijn idd andere fora voor. Het woord tweakers zegt alles

offtopic:
in sig: "Nemand is dommer dan domts" bewust fout of typo :?

[ Voor 57% gewijzigd door Turkish op 29-08-2003 01:17 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Het zou best kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar je bent dan toch echt op het verkeerde plek om met dit topic aan te komen. Op deze manier 'vervuil' je alleen maar het forum. Je kan beter gewoon even contact opnemen met Dion_b, want ik kan je zeggen dat dit topic snel op slot zal gaan...

[ Voor 7% gewijzigd door lrietveld op 29-08-2003 01:23 . Reden: typo ]

System Specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 01:03:
Ga je schamen DION-B
Ik zoek wel een volwassen forum zoals OCWORKBENCH waar ik een antwoord heb gevonden
Ok doei!! :w :+ :+

Geintje ;). Nee, jammer dat je naast de nodige info deze post hebt vervuild met flamerige opmerkingen richting dion_b. dion_b is overigens absoluut geen scholier/puber oid, kan ik je vertellen ;) (Geboortedatum Friday 14 January 1977). Je had gewoon voor je een topic opende Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen in zijn geheel moeten lezen en alles uitproberen en het resultaat daarvan hier posten, zodat wij je kunnen proberen te helpen. Dat heb je heel aardig gedaan in bovenstaande post, maar door de vervuiling met de flamerige opmerkingen richting dion_b moet ik op dit topic nu helaas ook een slotje zetten.

Ok, verder. Als je het niet eens bent met een slotje dan kan je de slotenman/vrouw, in dit geval dion_b, een mailtje sturen en daarin uitleggen waarom je topic onterecht dicht zit en waarom je hem weer open wil hebben (zie ook : Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!). Als je dit op een redelijke manier doet, en je hebt gelijk, dan kan je topic mogelijk best weer open. Of je kan misschien een nieuw topic, met de nodige info, openen.

Klaagtopics echter, zijn niet de bedoeling.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.