PCTV Rave Pro, geen webtext - wordt herkend als non Pro

Pagina: 1
Acties:

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
M'n broer heeft een pinnacle pctv-pro kaart gekocht,

Nu blijkt dat als hij de software installeert, boven in het blauwe beeld van de installer kom te staan : PCTV RAVE, version 5.50 build 110

Hij zegt dus dat hij een rave ziet, terwijl het zeker een pro versie is
Ik vermoed dat hij om deze reden dan ook niet die webtext installeert

Hoe krijg ik em nu op andere gedachten ?

Wie het weet mag het zeggen

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Hall needs input ..

En wij ook.
Vraag is: waar (particulier, marktplaats.nl, detailist) is die kaart gekocht (m.a.w. is het wel een Pro, en zo ja), is de bijgeleverde CD wellicht een CD voor álle TV-kaarten van Pinnacle (en heeft broerlief de verkeerde software geïnstalleerd), of was er eerder wél een Rave geïnstalleerd ?

Je kunt anders ook verkiezen de laatste drivers te downloaden:
http://www.pinnaclesys.co..._name=PCTVpro&page_id=507

[ Voor 48% gewijzigd door Brothar op 29-08-2003 01:16 ]

eagle

• Speedy_Gonzalez
Gekocht hagelnieuw bij dixons, en het is zeker een pro, staat op de gesealde doos, dus mag ik aannemen dat het zo is.
De software is inderdaad voor meerdere kaarten, en hij had em zelf nog niet geinstalleert.
Ik was er bij en het viel me zo op met installeren dat er rave kwam te staan ipv pro.
Toen daarna de webtext software nergens te vinden was, meende ik dat er mischien ergens in de software ofzo aan te geven was welke versie hij moest installeren, maar dat is niet zo.
De software schijnt zelf uit te zoeken welke hij gaat installeren.

De softwareversie die daar genoemd staat heb ik erop gezet

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 29-08-2003 01:16 ]

• Brothar

Brothar

meester

Oké een Pro.
Het kán zo zijn, dat wat in Nederland TVPro heet, elders toch weer Rave heet, en alleen in het versienummer aangeeft dat sprake is van stereo.

Mijn advies: download de laatste drivers (zie link in vorige posting) , en installeer die.
En als je dan geen stereogeluid krijgt, dan moeten we verder zoeken.

N.B. Op de site:
"Beschreibung PCTV 5.5 Web Updater

Supported hardware:
Pinnacle PCTV; Pinnacle PCTV pro; Pinnacle PCTV Rave
Pinnacle PCTV SE; Pinnacle PCTV plus
miroVIDEO PCTV; miroVIDEO PCTV pro
miroMEDIA PCTV; miroMEDIA PCTV pro "

[ Voor 33% gewijzigd door Brothar op 29-08-2003 01:27 ]

eagle

• Speedy_Gonzalez
Ik krijg wel stereo als ik de software installeer. (de nieuwste versie staat er op)
op de doos staat uitdrukkelijk pctv-pro vermeld, dan lijkt het me sterk dat het een rave zou kunnen zijn.

Heb ook nog dscaler erop gezet straks, en die laat vrolijk teletext zien.
Dus het kan bijna niet anders dan een pro zijn.

Nu de pinnacle software nog overtuigen :)

Ohjaa, mischien ten overvloede, maar er word windows xp gedraait op dat gebakkie

• Brothar

Brothar

meester

(Ik edit altijd mijn laatste posting, zie ook daar: ik twijfel niet dat het een pro is)

Wat maakt het uit wat als melding verschijnt ?
Het is verkocht als een pro, reageert als een pro, geeft de output van een pro ...
dus het is een pro (ook al noemt de software hem misschien een rave, versie xxx)

NB de webtext heb je nu ook draaiend ?
En heb je de webupdater gedraaid ? (=link hier boven)

Ook van de Pinnacle-site:
"If you are a PCTV Rave user, the installation of PCTV 5.5 Web Updater will not add PCTV Pro functionnalities. You can purchase the PCTV Pro software from Pinnacle Shop "
M.a.w. als je nu die mogelijkheden wel hebt, is het wis en waarachtig een Pro.

[ Voor 43% gewijzigd door Brothar op 29-08-2003 01:35 ]

eagle

• Speedy_Gonzalez
Precies, daar ben ik het wel mee eens.
Alleen word de webtext software niet geinstalleert

Ik heb de regional settings van windows op nederlands gezet, en de pinnacle software ook in nederlands erop gezet.

Er word wel een map aangemaakt met daarin wat gecachte teletext pagina's, alleen de teletext software is nergens te bekennen.

De webupdater (pinnaclePCTVUpdate550.exe van 54mb) is gedraait
Maar geen webtext te bekennen

[ Voor 14% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 29-08-2003 01:37 ]

• Brothar

Brothar

meester

Maar hoe wil jij teletext pagina's cachen zonder teletext software ?
Dat je het niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is.
Bij de Personal Cinema die ik had (retour wegens defect) was sprake van apart Philips teletext software (Philips TV-tuner).
Maar bij de Terratec Cinergy 400, zie ik geen aparte teletext-software.

Oké zie nu je edit.
Vraag is nu: wat is webtext ?
http://www.pinnaclesys.co...e.asp?id=1065&langue_id=4
: Lijkt een teletext-functionaliteit te zijn, in de vorm van HTML-pagina's ( mijn interpretatie).
NB.De teletext die ik van TV-kaarten gewend ben, is identiek aan de teletekst-pagina's van de NOS (= blokkeroige letters, geen andere functionaliteit).
Wellicht dat Webtext dit gewoon mooier opmaakt, en hyperlinks kan kennen.
(na beter lezen ervan overtuigd dat dit een juiste schets is)

NB Op mijn Terratec kon ik de teletekst activeren met de afstandbediening. Werkt dat bij jullie ?

[ Voor 78% gewijzigd door Brothar op 29-08-2003 01:59 ]

eagle

• Speedy_Gonzalez
Hoe webtext er uitziet weet ik niet, nog nooit gezien, maar ik denk inderdaad dat het een wat mooiere opmaak is van de teletext pagina's.

Op de afstandsbediening zit wel een teletext knop, als ik daarop druk dan gebeurt er niks.
Geen foutmelding helemaal niks

• Brothar

Brothar

meester

Vreemd. Ik heb geen Pinnacle, dus kan wat dat betreft geen ervaring delen.

Heb je de updates al gedownload?
Ik vind het vreemd, teletekst is toch zo'n beetje standaard (stereo is juist de plus t.o.v. de Rave).
Is er nergens (d.w.z. via het startmenu, danwel in het Pinnacle TV-programma) een functionaliteit voor teletext ?
(N.B. sensor voor AB goed bevestigd ? ; AB werkt wel voor andere functies dan teletext, bijv. zenderkeuze ?).

[ Voor 66% gewijzigd door Brothar op 29-08-2003 02:10 ]

eagle

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Even voor de duidelijkheid:

De software van Pinnacle installeert een soort serverapplicatie, waarmee je locaal je teletextpagina's kan bekijken. Je moet het zo zien dat het opstarten van de WebTextlink niets anders doet dan het opstarten van een browserwindow met een bepaald adres op je eigen PC. Hiermee kan je zoeken op teletext, makkelijk pagina's aanklikken e.d.

Ik heb ook een Pro, en mijn software geeft ook aan dat ik een Rave heb. Dit is niets nieuws, als je zoekt op de FP in de meuktracker naar de nieuwste Pinnacle software dan zal je zien dat dit ook als "bug" wordt vermeld. Niets aan de hand, want je kaart heeft nog steeds dezelfde mogelijkheden. Vooral omdat je zegt dat je wel stereo hebt kan je ervan uitgaan dat je wel degelijk een Pro hebt. (correct me if i'm wrong).

Conclusie: Kijk even na of "Pinnacle PCTV\TeleText\WebText.exe" (waar je die folder dan ook hebt) bestaat of niet. Probeer ook even of [url]http://localhost:2558/cgi-bin/standard/teletext.hps[/] werkt. Als dit laatste werkt dan is iig de 'server' gewoon geinstalleerd en zou je zelf een snelkoppeling daarnaartoe aan kunnen maken. Zoniet: dan weet ik het helaas ook niet....
okee...dat werkt dus niet als je de webtext.exe niet eerst hebt opgestart |:( Dit programma start een IE venster op en sluit weer af als je het IE venster sluit....helaas, als webtext.exe niet is geinstalleerd dan kan je je TT van Pinnacle niet gebruiken. Hier heb ik geen hapklare oplossing voor ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Wokkels op 29-08-2003 02:14 ]

Permanent wintericon!

• Speedy_Gonzalez
Ik heb wel een folder 'cache' in de teletext folder, in die cache folder staan ook een berg files met extentie .vtx
De webtext.exe file staat er dus verder niet op, ook nergens te vinden na een filesearch in windows.

De link http://localhost:2558/cgi-bin/standard/teletext.hps werkt ook niet dus.

Mischien kan ik gewoon die webtext.exe file in de teletext folder zetten ?
Of is dat geen optie (moet iemand me die wel sturen natuurlijk :) )

• Speedy_Gonzalez
Oke, jammer. evengoed bedankt voor het meedenken wokkels :)

Oooooit zal ik het wel vinden

• Brothar

Brothar

meester

Hé, en ik dan ? :)
Ik zou zeggen, verwijder eerst alles, en probeer dan een clean install van de gedownloade software. Goo-ood night.

[ Voor 20% gewijzigd door Brothar op 29-08-2003 02:23 ]

eagle

• Speedy_Gonzalez
Ja had ik al gedaan een keer of 4 zonder succes.
Jij ook bedankt natuurlijk voor het meedenken brothar :)

• Brothar

Brothar

meester

:)

eagle

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Speedy_Gonzalez schreef op 29 August 2003 @ 02:15:
Mischien kan ik gewoon die webtext.exe file in de teletext folder zetten ?
Of is dat geen optie (moet iemand me die wel sturen natuurlijk :) )
euh....wat is je mailadres? O-)

dan stuur ik even de hele dir naar je op, is niet zo groot

[ Voor 59% gewijzigd door Wokkels op 29-08-2003 02:55 ]

Permanent wintericon!

• Speedy_Gonzalez
Ik heb je ff mijn adres gemailed wokkels

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk (alleen) de vers gedownloade software van de website geinstalleerd?

Om de pro-functionaliteit te behouden moet je eerst de pro-software van de CD-installeren. Vervolgens start je installatie van de nieuwe versie software. Die zal dan klagen dat er reeds een oude versie aanwezig is die je eerst moet de-installeren, maar heeft ondertussen wel opgepikt dat dat een pro-installatie betrof. Nu de-installeren zoals gevraagd en als nog de nieuwe software installeren. Zie daar: pro-functionaliteit beschikbaar.

Yep: super vage procedure. Staat ergens onopvallend op de Pinnacle website beschreven (een FAQ of zo? - 't is effe terug voor mij).

Edit: oops.. en ik denken hier iets bij te dragen; verse datum en zo.. jaja; wel vers min een jaar :( Nou ja; voor wie na mij zoekt naar info over dit ding.

[ Voor 12% gewijzigd door Gwaihir op 28-08-2004 04:27 ]

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 29 augustus 2003 @ 08:36:
Ik heb je ff mijn adres gemailed wokkels
Zo megakick! Ik heb nu zelf de Teletext directory nodig... :P Heeft iemand die toevallig voor me??

Permanent wintericon!

Pagina: 1