Hercules GF MX2 probleem na bios update

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hey allemaal,

Na mijn vorige posting ben ik op de guillemot site geweest, en heb daar de/een nieuwe bios (versieo 3.11.08) gedownload, en, omdat ik hoopte dat het mijn problemen op zou lossen ook geinstalleerd.

Nu loopt mijn pc helemaal vast wanneer ie 1-2 minuten in een d3d spel loopt.

What did I do?

En... kan ik op de een of andere manier mijn bios restoren naar de oude?

Shit wal vole ik me nu klote... |:(

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

ik heb precies hetzelfde nu, maar ik ben er nu achter dat als ik mijn geluidskaart (monster sound mx300) uitzet dat alles gewoon in 3d werkt!

nu ben ik even een update voor mijn geluidskaart aan het halen. hopelijk werkt het dan wel. anders is het een irq conflict denk ik :(

*zucht* nog meer prutsen dus

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

ik heb nu alles geprobeerd en het lukt nog niet. alleen als ik dezelfde resolutie als mijn desktop gebruik dan lukt het in 1 keer wel met geluid.

heel weird

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem. Bij mij ligt het alleen niet aan de geluidskaart ofzo. Ik heb alles eruit gehaald en alleen de Hercules mx erin laten zitten en de spellen lopen nog net zo fijn vast als eerst. :'(

Heeft er iemand hier en oplossing voor want zo heb ik niet veel aan mijn nieuwe videokaart. :(

Verwijderd

Nog maar ff niet mijn bios updaten als ik het zo zie... :'(

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

wat blijkt nou (bij mij altans)
de viachipset van mijn A7V moederbord is een beetje kieskeurig wanneer er een vortexchipset wordt gebruikt bij een geluidskaart!

Nu even met mijn huisgenoot geswitched (hij mijn monster sound mx300 ik zijn sb live)
werkt als een trein :)

alleen nu geen a3d meer :(
of weet iemand hoe je dat met de live kan aanzetten? zou cool zijn 8-)

• ijzer7
Ik heb hier een sblive draaien. Ik heb in mijn andere machine een storm platinum (a3d/vortex)

Ben er nog steeds niet uit. Ik heb zelfs en oude ghost teruggezet, en een oudere bios geladen waar eea wel prima mee gewerkt heeft.

Heb ook de guillemot helpdesk gemaild met het verzoek om een oude bios, maar zo snel reageren die niet.

Iemand anders nog een nuttig tip/oplossing? Dit zuigt namelijk enorm.

Ben ik overigens weer fijn op de spreuk :if it's not broken don't fix it" gewezen ;(

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:42
hmm bij mij werkt de combi mx300 & Geforce 2mx perfect :)

maarja ik heb nog een oud mobo'tje met amd750 chipset...

vertel ons anders ff meer over de rest van je config.

Geen irq's gedeeld?

I’m not like the OTTERS

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

het was ook geen probleem met de geforce kaart & mx300 maar....
het lag aan het AV7 mobo(via chipset dus) met de mx300.
Ik heb even op alle forums gezocht en ik zag dat de nieuwste vortexdrivers voor mij misschien uitkomst bieden dus ik zet binnenkort de mx300 even terug om te kijken of die vortexdrivers werken met mijn mobo :)

Verwijderd

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en weet totaal niet waar het aan ligt. Het enige wat het volgens mij nog zou kunnen zijn is dat de mx niet overweg kan met mijn moederbord (freetech socket 7 met ali-chipset. Processor: amd k6-2 400@450)
Iemand een oplossing hiervoor behalve nieuwe shit kopen.

• actieman
nieuwste gart driver :?

I’m not like the OTTERS

• ijzer7
Ondertussen heb ik een reply van de nederlandse guillemot helpdesk:

Nee, je kan niet terug naar de oude bios.

verder kreeg ik een kopie van de faq mbt beeldprobs van de website.

En "bedankt voor het lachen"... Lekkere support. :r

Hebben jullie nog wat gevonden?

Verwijderd

Nee helemaal niks...

Ik heb nu win2k geinstalleerd om te kijken of ie het daaronder wel doet. Maar nu doet mijn CD-ROM drive het niet, dus kan ik geen nieuwe spellen installeren. |:(

Zal nog ff verder moeten k*tten

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

helaas heb ik niets voor jullie 2 kunnen vinden :(, alleen ik kan wel melden dat mijn monster sound mx300 nu wel werkt met mijn via moederbord 8-) Ik heb gewoon de vortex2drivers geinstalleerd in plaats van de diamonddrivers. www.vortexofsound.com
ik zal nog verder voor jullie zoeken

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

ik weet niet of je een via moederbord heb anders moet je even je specs posten dan kan ik kijken of er problemen zijn gemeld met dat moederbord. maar als je een viamoederbord heb moet je deze viadrivers installeren dan heb je in ieder geval de nieuwste via-AGP-driver
dat wil ook wel helpen

www.viatech.com/drivers/4in1425(1)a.zip

Verwijderd

Bij mij loopt de Hercules GF2 MX ook vast in games.. :( Q2 en Q3 hangen gewoon helemaal, RogueSpear klapt terug naar Windows. Ik heb de kaart nog origineel staan. Drivers al geprobeerd : 6.18, 6.35, 6.47 en de originele Hercules drivers op de CD (5.xx)

Abit BE6-II, Celly 566@901, 256MB RAM PC133, SBLive, Intel 10/100 Netwerkkaart, ISA Teles ISDN

Verwijderd

Geweldig kaartje he.. :)

Tenminste als ie eindelijk eens een keer zou werken :(

• ijzer7
Beetje laat, maar toch

Abit KA7 (bios Ry b03)
Athlon 900
2 x corsair PC 133 CAS2 RAM
Hercules geforce 2 MX (duh)
SBLive retail
Adaptec 2940 U2W
Plextor 40 TSi
Plextor 12x4x32
Plextor 8/20
Pioneer 6x
Teles ISDN (ISA)
45GB IBM DTLA 7200 RPM
9.1 GB IBM SCSI 10k RPM
Nvidia: 6.49 nu (6.31 was niet alles)
Via 1.24 (1.25 vond ie niet leuk...)

Verwijderd

Hmm, heb ik helemaal geen last van...doet het perfect....Draai ook met die laatste BIOS van Guillimote (rot naam, Hercules is beter :))

Koele signature trouwens, ik neem groen :P!

• actieman
Al gespeeld met:
Agp 2x / 4x
Fast Writes aan / uit
Sidebanding aan / uit?

en combinaties daarvan (met verschillende Via drivers) verschillende biossen van je A7V mobo...
(ken er een paar waarbij versie 1003 beter en stabieler werkte dan 1004 of 1005)

anders kun je je GF2MX bios opnieuw proberen te flashen (met dezelfde bios)...

hmm * actieman heeft trouwens ook dat ie
Superbike 2001 (demo) niet inkomt :(
Rogue Spear knalt er ook uit ;(

Verder doen wel:
Crimson Skies
Tony Hawk
Midtown Madness 2
Half Life / CS / Frontline
NFS 5 Porsche Unleashed
NFS 3
Nemu 64 (onder win2k N64 spelen :)
en nog een hoop andere shit,
dus d3d & opengl doen het wel...

Verder opstelling
mobo met AMD 750 chipset
Tbird 700@900 slot A (golden orb & TD2)
300 watt voeding
2x128mb pc100 cas3
Hercules Geforce 2MX met 5.5ns Samsung mem @ 225/210 (gekoeld met fannetje)
MX300

Detonator 6.47 onder WinMe
Laatste Vortex 2 drivers van vortexofsound.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

OPGELOST!!! :)

Tenminste bijna..

Ik heb in dx8 bij display de agp versnelling uitgezet en voila. Hij loopt niet meer meteen vast. Kan nu zelfs al 5 min spelen.
Maar dat zal wel weer een ander probleem zijn. Nog ff een beetje klooien en misschien kan ik dan eindlijk goed van mijn mooie kaartje genieten. :)

• actieman
waarschijnlijk kan toch je agp slot op je mobo te weinig vermogen leveren aan je GF2MX, ik denk dat die kaart gewoon te "nieuw" is voor je mobo.

Maarre heb je die ALI AGP Gart driver al geprobeerd?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Jep ik heb die Ali agp Gart driver al geinstalleerd. v1.69e

Ik heb een voeding van 230 watt. Kan het daar niet heel toevallig aan liggen?

Hoe/waar zet je de agp versnelling in de bios uit.

Verwijderd

Tenminste ik geloof dat dat de Gart-driver is. Waar kan ik em anders downen?

Ik heb hem geloof ik via de Asus site. En dat was de nieuwste agp driver voor Ali. Maar ik weet dus niet zeker of het ook de Gart-driver is..

dus..

• actieman
dat met die gart driver zal wel goed zijn.

tja die voeding is idd beetje weinig, ik koop liefst een 300 watts, maar ja een k6 systeempje trekt toch niet zo veel?

Zou kunnen dat het idd aan je voeding ligt.
Ik zou het iig ff proberen met een zwaardere voeding...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Tja die heb ik helaas nergens liggen..

Volgens mij ligt het gewoon aan de agp. Maar ik weet niet waar ik die kan veranderen. In de BIOS kan ik niks vinden..
Pagina: 1