Printer wordt niet herkend (zowel USB als Parallel)

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb een printer (HP Deskjet 3820) en die wordt niet herkend op een PC met WinXP erop. Eerst zat de printer op de parallelle poort aangesloten, maar dat werkte niet. Ik heb meerdere keren drivers opnieuw geinstalleerd/verwijderd, stekker eruit getrokken enzovoorts. Vervolgens heb ik de printer via USB aangesloten (parallel losgehaald natuurlijk) maar ook dat doet niets. Normaal wordt alles wat je in de USB prikt meteen geïnstalleerd maar deze printer doet niets. Ook in dit geval heb ik drivers verwijderd, geïnstalleerd, stekkers eruit en erin, etc... maar helaas :(

De printer doet het op een andere PC wel gewoon (parallel) en gaat ook gewoon aan. Wie kent dit probleem?

• Krankenstein
kick

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Misschien een domme opmerking hoor, maar het enige wat ik zo kan bedenken is dat je lpt en usb poort in de bios uit staan.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

alle software/drivers verwijderen van de printer.
printer loskoppelen.
computer opnieuw opstarten.
software/drivers installeren.
printer aansluiten op usb.

heb je verder nog iets aangesloten op usb?
zodat je weet of de usb poorten in orde zijn.

mocht dit alles nog niet werken dan zou het probleem misschien in windows xp kunnen zitten, is windows misschien in de war.

• Krankenstein
In het bios staat alles aan. Heb zelfs geprobeerd de parallelle poort op ECP te zetten. Verder zit er een ADSL modem op de USB aangesloten dus daar zal niets mis mee zijn. Sterker nog, de printer heeft gewerkt op diezelfde PC, totdat WinXP opnieuw geïnstalleerd moest worden vanwege een brakke HDD

Verwijderd

Hallo,

Op zoek naar een oplossing voor mijn probleem kwam ik deze thread tegen. Ik heb dus nu ook hetzelfde probleem. Mijn printer wordt op de ene computer met XP engels perfect herkent, maar als ik hem aan mijn nieuwe hang met een ASUS A7V8X hang, wordt ie niet herkend en als ik de driver via de LPT-1 poort installeer print ie pagina's maar half. Ik meld het maar even, ook al lijkt het er niet op dat je de oplossing al gevonden hebt.

Groet,

Jan Bonte
Pagina: 1