Case fans, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:19
Ik heb een bigtower en vandaag 2 casefans
gekocht, omdat m'n mainbord temp 31 graden is. Ik heb aan de voorkant onder een fan-mogelijkheid, en achter-boven. Wat is nu de meest effectieve manier? Ik heb nu 1 fan op naar binnen blazen (onder-voor) en de andere naar buiten (boven/achter). MAar de temp daalt niet echt. Wat is de meest effectieve?

Verwijderd

Wat jij nu al hebt gedaan, is het meest effectief. Het enig wat je kan proberen als de kast het toelaat is om meer fans te plaatsen. Wat je ook nog kan doe is goed kijken naar eventuele zaken in de kast die de airflow tegenhouden. De airflow tussen de 2 fans moet ongestoord kunnen vloeien langs je moederbord. Dit lukt heel slecht als de fan achter boven de voeding zit. Snappie?

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

maak een gat in de zijkant van je kast en zet er daar 1 in die op je mobo blaast :+
Werkt hier perfect :7

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:19
DE voeding zit dus precies onder de bovenstde fan :-((. Heb nog een andere ATX-kast kijken of die beter is. Wel balen hoor! Anders toch maar wat boren en schroeven.

Wat me trouwens op viel, met dikkere laag koelprut werd 't 3 graden koeler als met dunne laag. dus nu maar dik gedaan. Moederbord staat echter op z'n zij natuurlijk, glijd 't ter ni tussen uit?

Verwijderd

probeer anders vanuit die fan die boven voeding zit een tunneltje te maken voorbij die voeding of zo ?

beetje creatief zijn he ....;)

Verwijderd

Ik kan iedereen de Antec SX830 aanraden, 2 fans achter ONDER de voeding en 2 optionele fans voorin. Achterste 2 laten blazen naar buiten, voorste 2 laten zuigen naar binnen. Perfecte airflow!
Pagina: 1