Welke surround speakers voor beperkt budget?

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik ben van plan mijn speakersset te gaan vervangen. Op het ogenblik heb ik een Hercules XPS510 set met een oude Akai versterker i.c.m Sony boxen (als fronts). Deze klinken overigens echt prachtig op mijn kamertje :)

Nu ik een wat beter verdienende baan heb zou ik wel ff een wat betere set willen kopen. Ik heb natuurlijk veel gegoogled en gesearched, alleen werd het daardoor niet echt veel makkelijker.

Voor de versterker had ik al een mooie gevonden:
Sony STR-DE595 (http://www.sonystyle.com/...ductSKU=STRDE595&Dept=hav)

Alleen toen ik speakers uit ging zoeken werd het moeilijker aangezien ik vaak kan kiezen uit hele goedkope of hele dure en ik wil juist daar middenin :P

Mijn eisen zijn:
-5.1
-Budget voor speakers in totaal niet meer dan €300,-
-Ik houd van lekkere vette mooie bassen })

Ik wil hem graag gebruiken icm. mijn Audigy 2

Verwijderd

300 euro is wel heel krap voor een goede speakerset.

Je kan kijken of je een JBL SCS 138 kan krijgen voor dat geld(leuke sub zit erbij!), geef je meer uit dan heb je de veel betere JBL SCS 178.

Voor de rest heeft Magnat of Eltax wel speakersetjes in die prijs...

Ik zou zeggen; ga ergens luisteren...

Mijn advies: spaar nog eventjes door tot de +/- 500 euro... En dan kan je al iets meer degelijks kopen...

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De Logitech Z640 5.1 heeft een geweldig stukje geluid _/-\o_ voor +/- € 77,-

Alleen als je ruim € 300,- tot je beschikking hebt zou ik nog even wachten totdat de Z680 goedkoper wordt. Want dan heb je het beste van het beste :9

I browse with Vivaldi

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

ThE DarK SpiRiT schreef op 28 augustus 2003 @ 22:48:
De Logitech Z640 5.1 heeft een geweldig stukje geluid _/-\o_ voor +/- € 77,-

Alleen als je ruim € 300,- tot je beschikking hebt zou ik nog even wachten totdat de Z680 goedkoper wordt. Want dan heb je het beste van het beste :9
volgens mij gaat het hier meer over speakers in de richtign hifi / hometheater dan pcspeakers ;)

Die surroundsets van JBL schijnen inderdaad erg leuk geluid te geven voor het geld. Zelf heb ik ze nooit gehoord.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Razorfist schreef op 28 augustus 2003 @ 22:51:
[...]

volgens mij gaat het hier meer over speakers in de richtign hifi / hometheater dan pcspeakers ;)

Die surroundsets van JBL schijnen inderdaad erg leuk geluid te geven voor het geld. Zelf heb ik ze nooit gehoord.
Master Tweaker schreef op 28 augustus 2003 @ 22:42:
[...]
Mijn eisen zijn:
-5.1
-Budget voor speakers in totaal niet meer dan €300,-
-Ik houd van lekkere vette mooie bassen })

Ik wil hem graag gebruiken icm. mijn Audigy 2
kun je zeggen wat je wilt, maar met die eisen heb je een hele goede aan de Z680 hoor :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• XoReP
Het probleem is eigenlijk dat ik mijn moeder heb die een beetje in de weg zit :( Ik mag dan wel bijna 16 zijn en mijn eigen geld verdienen, toch mag ik niet "te" dure dingen kopen.

Misschien dat ik een andere versterker kan kiezen zodat ik meer geld overhoud voor de speakers.

Mijn budget is rond de €500,-

Ik zal toch maar eens naar andere versterkers kijken (ander merk), kweet alleen nog niet welke merken een beetje cheap maar wel goed zijn (ik dacht Marantz :/ ).

Edit: Ik ga ff naar die JBL's kijken (kdacht dat het een heel duur merk juist was :/ )
En op zich is deze ook wel leuk "http://cu.adiho.com/ASA/Controller?sysid=141&appid=1499#" Alleen zitten hier weer van die lullige sattelietjes bij :/

Vergeten te vertellen: Ik heb een tijdje terug Bose 505's gevonden bij het grof vuil. Alleen bij de rechter speaker is de rand weg van de speaker zelf, maar hij klinkt nog goed :)

[ Voor 41% gewijzigd door XoReP op 28-08-2003 23:02 ]

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 28 augustus 2003 @ 22:57:
Het probleem is eigenlijk dat ik mijn moeder heb die een beetje in de weg zit :( Ik mag dan wel bijna 16 zijn en mijn eigen geld verdienen, toch mag ik niet "te" dure dingen kopen.

Misschien dat ik een andere versterker kan kiezen zodat ik meer geld overhoud voor de speakers.

Mijn budget is rond de €500,-

Ik zal toch maar eens naar andere versterkers kijken (ander merk), kweet alleen nog niet welke merken een beetje cheap maar wel goed zijn (ik dacht Marantz :/ ).

Edit: Ik ga ff naar die JBL's kijken (kdacht dat het een heel duur merk juist was :/ )
En op zich is deze ook wel leuk "http://cu.adiho.com/ASA/Controller?sysid=141&appid=1499#" Alleen zitten hier weer van die lullige sattelietjes bij :/
je moeder moet zich er gewoon niet mee bemoeien :P
het is toch jouw geld :X

• XoReP
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 23:01:
[...]

je moeder moet zich er gewoon niet mee bemoeien :P
het is toch jouw geld :X
Helemaal mee eens maar soms kan het ook wel handig zijn anders had ik nu een laptop gekocht terwijl ik nu denk dat ik het gelukkig maar niet gedaan heb ;)

Edit: SH*T moet ik gaan slapen (ben ik een klein kind ofzo 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door XoReP op 28-08-2003 23:10 ]

Verwijderd

Heb zelf een JBL SCS178 op een Pioneer VSX-D711 receiver, klinkt errug goed :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je in de buurt van Rotterdam zit zou je es deze Magnat set kunnen beluisteren bij correct, 't is een wat oudere set maar daardoor wel erg goedkoop met zijn 149 euro.
Hoe ie klinkt? Ik zou het niet weten, maar zou het wel willen weten :P (heb geen zin/tijd om te gaan luisteren).

(de opvolger, de 5100, wordt voor 399 verkocht iig).

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 28-08-2003 23:19 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor de JBL scs 178 gaan. Dit set heeft een erg goede prijs/kwaliteit verhouding vind ik. De subwoofer is ook erg goed die er bij zit.

Ik had eerst ook interesse in deze set en heb hem toen vaak geluisterd en het klonk goed met films. Ook met muziek was het nog wel redelijk (in tegenstelling tot de meeste setjes met satelietjes). Ik ben niet voor deze set gegaan, omdat ik toch meer geld had met vakantiewerk enzo en ben dus voor (veel) duurdere speakers gegaan. Als ik dit niet ahd gehad had ik zeker met deze JBL speakertjes op me kamer gezeten.

De set is te krijgen bij diverse winkels als correct en mediamarkt te krijgen voor 400 euro.
Pagina: 1