Toon posts:

Meerdere users onder apache maar ook met home map.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen.

Wat ik wil is:

Ik wil als een user onder apache inlogd, dat hij met zijn username/id automatisch word doorverwezen naar een eigen home directorie.

Ik heb gekekeken in de manual van apache, maar helaas kan ik niks vinden :|

Ook op Google werd ik niks wijzer.

Hopelijk kan iemand mij een goede code geven en wat uitleg!

Bedankt!!!

Groetjes Jeroen

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
uuh hoe bedoel je inlogt onder Apache?
Apache is een web server.
Daar log je niet op in. Je bekijkt de bestanden in je public html dir als je verbinding maakt.

Wees eens duidelijk, wil je een inlog systeem met php o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het mis, je hebt wel een login systeem met .httpasswd of .htacces lees de manual maar eens! Gr Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een antwoord?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
volgens mij zul je met serverside scripts aan de slag moeten, je kunt wel directory's beveiligen met htaccess, en foutpagina's aanpssen en zo, maar redirecten op basis van username lijkt me niet tot de mogelijkheden te behoren

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat zou echt rot zijn, wat zijn serverside scipt precies? CGI of so?

Bedankt, Jeroen

• Suepahfly
Tja idd lees de manual eens.
Als je dat automatisch wil doen ontkom je niet aan Linux, (Calderra en RedHat) bv.
De meeste Linux smaken hebben die functionaliteit.

Ander moet je handmatig je rechten gaan uitdelen op verschillende dir's, je .htaccess bestanden plaatsen, je wachtwoord bestand updaten, redirects ect.

Want als ik het goed begrijp wil dus zoiets wanner een user je server opzoek, hij automatisch naar:
http://www.you_site.dom/~usernaam
gaat.

Dat is niet zo ff 123 uit te leggen of met 30 regels code te maken.

En je mag ook wel iet geduldiger zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Suepahfly op 28-08-2003 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dat bedoel ik niet precies, wat ik wil is als je naar bv www.hetpcpaleis.nl/secret ga dat je een username en pass moet invoeren. Dit werkt. Dan kom je in de map secret. Nu wil ik als username A inflogt moet hij doorworden gelinkt naar /web/A Als B inlogt dan moet hij naar directory /web/B

Gr Jeroen

• Suepahfly
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:52:
nee dat bedoel ik niet precies, wat ik wil is als je naar bv www.hetpcpaleis.nl/secret ga dat je een username en pass moet invoeren. Dit werkt. Dan kom je in de map secret. Nu wil ik als username A inflogt moet hij doorworden gelinkt naar /web/A Als B inlogt dan moet hij naar directory /web/B

Gr Jeroen
Dan zul je toch echt een serverside script voor moeten gebruiken.

bv in
PHP:
1
2
3
4
<?
$username = $_POST['username'];
header("Location: /dir/naar/".$username."");
?>

of zo iets

[ Voor 8% gewijzigd door Suepahfly op 28-08-2003 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, Maar heeft iemand anders toch nog een eventueel mogelijk idee voor script op apache zelf?

Gr Jeroen

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 06:39
Check deze pagina maar, met een beetje puzzelen moet je dat wel lukken denk ik.
http://httpd.apache.org/docs/misc/rewriteguide.html

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik ga even kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen meer informatie welkom!!

Verwijderd

Topicstarter
Want dit is nog steeds cgi en dat heb ik (liever) Alleen als het NIET anders kan zal ik dat gaan toepassen!

• Suepahfly
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 23:12:
Ondertussen meer informatie welkom!!
Zeg heb je de faq al eens gelezen, en dan vooral deze Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Er bestaat ook nog iets als een edit knop.

oja, mod_rewrite.so heb je denk ik niet zo heel veel aan. Daar breek ik m'n hoofd al een tijdje op. en snap er nog niks van.
Wat ik er mee aangeven wil is dat je mod_rewrite niet in 1 of 2 avonden helemaal door hebt.

En CGI zou ik al helemaal niet aan beginnen, volgens mij heb je nog geen programeer basics onder de knie. En Perl (word over het algemeen gebruikt voor CGI) is nou niet een taal waar ik mee zou beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Suepahfly op 28-08-2003 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Programeren kan ik al redelijk en als ik dingen niet snap dan leer ik het zeer snel! Want het intreseerd me, dus ik ben als bezig met informatie te zoeken over cgi scripting. Het ziet er niet echt moeilijk uit, je moet de basis kennen en dan gaat het met hulp van het web zeker wel lukken.
Pagina: 1