[Gitaar] Behringer V-amp 2

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey mensen,

Ik speel gitaar, nog niet zo heel lang, maar ik heb nu een Squier Stratje en een Fender Frontman 15R versterkertje op mijn kamer staan, en na een jaar ben ik een beetje toe aan een uitbreiding.

Nu leek de Behringer V-Amp 2 mij wel wat, een soort virtual amp en multi-effectenbakje, hij kan dus verschillende versterkersoorten imiteren en hij levert ook nog een paar effectjes (chorus, flanger enzo dacht ik).

Hij kost alleen (nieuw) €200, en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaringen met dit dingetje hebben. Je kan wel zeggen "Nee, koop geen v-amp, koop de nieuwste roland/boss/wat dan ook effectenbak" , maar das me te duur :)

Dus, heeft iemand ervaringen of tips voor me??

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

koop liever een line6... geloof me..
die biedt misschien minde rmogelijkheden, mar kwaliteit is echt beter.. de neiuwere versie kost meer.. maar je kan de oudere voor weinig krijgen.. probeer eht ff uit zou ik zeggen..

een simulator is zowiso erg anders dan een 'normale' combo

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Als je maar niet denk dat je met een V-Amp van je Frontman 15R een Marshall buizenamp kan maken :)

En ik ben het verder met Gitaarwerk eens: een Line6 Pod is echt het apparaat voor wat je wilt. Je kan beter doorsparen dan een Berhinger kopen, mijns inziens.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. hoewel ze erg goed zijn (zeker om oefenen en studiowerk) is het niet te vergelijken met het echte...
het is hetlzefde als een live concert VS een cd opname ervan :)

het mist gewoon het 'live' (alhoewel ik de combo versie van de line6 wel erg goed in de buurt vind komen )

• da_rippah
Ja maar dan kom je toch weer tegen de 700 euro ofzo aan? En dat vind ik wel erg veel geld, ik treed ook nog niet op enzo... dus misschien is dat wel een beetje te gek. Maar bijvoorbeeld een apart Wah en Distortion pedaaltje, is dat een goede keuze?

En wat doen effecten als:
• Chorus;
• Flanger;
• Fuzz;
• Bluesdriver?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nej joh :) het is rond de 300 euro ofzo..

Feedback:
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/line6-pod.jpg
Dit is een effectprocessor en versterkersimulator in één. Deze opvolger van de nu al legen-darische POD biedt nog meer versterkermodellen, vrij te kiezen versterker- en luidsprekercombinaties en een verbeterde kanaal omschakeling. Speel erover en je bent verkocht.
Voor: € 299,-

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

da_rippah schreef op 29 augustus 2003 @ 14:50:

En wat doen effecten als:
• Chorus;
• Flanger;
• Fuzz;
• Bluesdriver?
Chorus is een minder heftige vorm als flanger..
ik kan et niet zo uitleggen even..
het geluid klinkt wat waterig.. bij chorus, en wat futuristisch met Flanger.
Flanger maakt een geluid wat overstuurd is erg vet, of heel dun..

voor chorus ook, maar met mindere mate..

Chorus wordt over het algemeen meer gebruikt, omdat ie net wat aangenamer is.

Fuzz is een soort overdrive wat het geluid heel erg dichtknijpt en waardoor je mits goed speelt heel erg snel kan lijken.

Bluesdriver is een overstuur effect wat lichter & aangenamer is, voornamelijk bij het spelen van blues ;)

misschien spam, maar goed..ik heb et ook niet voor niets gedaan (source is van harmony central)
even een linkje naar mijn site..
Effects explained

uiteindelijk is dit slechts de werking. een mooi voorbeeld van een chorus moet je het nummer van "Marco Borsato - Het water" horen.. de gitaar op het begin laat een mooi chorus effect horen

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Chorus is engels voor 'koor' en is in feite een geluidsvermenigvuldiger. In net iets andere stemming en fase zet chorus het origineel veelvoudig over elkaar. Je krijgt dan een voller geluid. Als je de instelling wat extremer zet, krijg je het eerder genoemde waterige geluid of zelfs een complete brij.

Bij basgitaar gebruik je vaak chorus, om 'm lekker te laten brommen.

Een flanger is idd ongeveer hetzelfde, alleen verdubbelt de flanger maar 1x. Door een kleine wijziging in fase, krijg je een zingend effect. Afhankelijk van de instellingen is dat uiteraard in meer of mindere mate.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

da_rippah schreef op 28 August 2003 @ 22:30:
Hij kost alleen (nieuw) €200, en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaringen met dit dingetje hebben.
Voor 200/225 kun je met geduld een Line6 Pod op de kop tikken waar je een stuk blijer mee zult zijn. En in het geval dat je bang bent voor 2de hands spul, die dingen zijn gebouwd als een tank, bijna dan... 8)

• da_rippah
:) mooi, ik zal er eens over nadenken, bedankt voor alles he
Pagina: 1