Toon posts:

[xp pro] login to windows

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem... Heb pas een nieuwe laptop, wilde ik er bestanden van mijn gewone pc op zetten via netwerk, maar de laptop zit normaal op een ander domain, dus wilde ik het domein veranderen, dit deed ik starte opnieuw de pc op en moest ik zoals gewoonlijk inloggen in widows (eerst ctrl alt del in drukken) dit probeer ik, en het lukt niet meer. Ik kan ook niet van domein veranderen (staat geen drop-down menu). ik heb al van alles geprobeert ( save mode opstarten met en zonder netwerk verbinding enzo werkt allemaal niet. Iemand een idee misschien?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Morgen de systeembeheerder bellen.

Tenzij je het lokale administrator password weet. Dan kan je die gebruiken. Terug toevoegen aan het domein lukt alleen als het domein bereikbaar is, je rechten op het domein hebt om pc's toe te voegen aan het domein en als je lokaal kan inloggen met een account met administrator-rechten.

Als één van de 3 genoemde dingen negatief beantwoord wordt kan je het vergeten.

Firmpete on Aerie Peak

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
je kan iig in het gebeuren als je het admin wachtwoord krijgt van dat netwerk - of er een geldige username / wachtwoord combo voor :)

anders kun je het wel vergeten denk ik.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarschijnlijk is in de Local secyrity Policy van de machine of een GPO van het domein de optie : "Alleen aanmelden/ontgrendelen met DomainController verificatie."

Helaas, denk dat je het wel kan vergeten. Is het wellicht een laptop van de zaak waarmee je helemaal niets prive mag doen ? Mijn leenlaptop van mijn werk is ook zo geconfigureerd. (NT4 domein, aanmelden via isdn lijn met beveiligd token).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het kan ook zijn dat het cachen van aanmeldingen lokaal niet geactiveerd is.

The admin is your best friend 8-)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:20
sanfranjake schreef op 29 August 2003 @ 01:05:
Het kan ook zijn dat het cachen van aanmeldingen lokaal niet geactiveerd is.

The admin is your best friend 8-)
Inderdaad. Gewoon op 1 of meer zetten. Dus als je weer op het domein zit gelijk veranderen en dan kun je het testen door simpelweg uit te loggen, netwerkkabel eruit halen en dan zonder netwerkkabel proberen in te loggen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Kun je nog een restorepoint terug zetten... (hopen dat ie een beetje recent is).. dan hangt ie weer in het domain..

Pvouput live

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:38

dotcode

///\00/\\

je kan ook namen als Adminstrator@localhost als accound naam gebruiken of \\localhost\Administrator of naam@domein

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dotcode schreef op 29 augustus 2003 @ 17:24:
je kan ook namen als Adminstrator@localhost als accound naam gebruiken of \\localhost\Administrator of naam@domein
En wat gaat ie dan als password gebruiken :? :? :?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MortalPiso schreef op 29 August 2003 @ 16:34:
Inderdaad. Gewoon op 1 of meer zetten. Dus als je weer op het domein zit gelijk veranderen en dan kun je het testen door simpelweg uit te loggen, netwerkkabel eruit halen en dan zonder netwerkkabel proberen in te loggen.
Hij heeft niet de kabel eruit getrokken maar die hele machine uit het domein gehaald. Ik heb het nooit geprobeerd maar het zou me verbazen als inloggen op een gecached account daarna nog lukt.
Pagina: 1