Toon posts:

Domeinnaam kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn achternaam als domein registeren.
Nu blijkt dat deze te overname word aangeboden op domeinbank.nl voor 450 euro.
Dit vind ik voor een domeinnaam wel een hoop geld.
Ook mijn achternaam is nou niet echt eentje die je heel vaak tegen komt, bijna nooit eigenlijk.

Twee vragen komen er bij mij op:
Waarom kost dit zoveel geld?
Kan ik die domeinnaam niet claimen omdat het mijn achternaam is?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
domeinnamen verkopen is bij mijn weten niet wettelijk

alleen, als je klacht gaat indienen dan verkoopt diegene die de domeinnaam heeft voor net iets minder dan de procedurekosten, waardoor hij toch nog zijn slag slaat

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
Gewoon wachten tot ie vrij komt...

.org heb ik al, .com en .net ben ik al 2 jaar mee bezig ;)

maar ik weiger om zo'n domeinenboer te betalen, dus ik wacht wel lekker af, ik heb een domein, en de andere is gewoon geluk hebben.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, het waarom kun je vrij makkelijk zelf bedenken. Omdat ze eerder waren met het claimen van het domain en hopen dat iemand het over koopt voor een zo hoog mogelijk bedrag. Hun schatten dat dat wel voor 450 euro kwijt te raken is. Een beetje bedrijf zal dat waarschijnlijk ook geen probleem vinden.

Het domein is enkel door jouw te claimen als hun de naam van jouw bedrijf hebben geregged en zelf er opzich niks mee te maken hebben. Je kunt hem dus niet claimen omdat het je achternaam is.

Het wordt dus dokken (/onderhandelen) of een alternatief zoeken. Ik zal een alternatief zoeken als ik jouw was, domein-kapers hoor je naar mijn mening niet te stimuleren. :|

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 28-08-2003 22:58 ]

🌞🍃

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Mijn achternaam weiland.nl of voornaam jesper.nl zijn ook van die domein kapers, zou 2500 euro moeten gaan kosten. Ik mail elk jaar: Ik betaal 100 euro, meer niet. Dan zeggen ze nee en mail ik een jaar later weer. :D

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het blijft schandalig dat bedrijven als Blixem (domeinbank.nl) niet HARD dood geprocedeerd worden. Groot deel van alle mogelijke namen, etc zijn door hun geregistreerd en ze vragen gewoon belachelijke bedragen... Echt als ik een paar miljoen teveel zou hebben zou ik zulke bedrijven echt kapot maken.. :( Een reden dat ik zelf geen domeinnaam heb is bv omdat een hoop die me leuk leken door dat soort hufters ingenomen is.. :) (..ik wordt niet gauw grof in de mond, maar bij hun..)

[ Voor 31% gewijzigd door Max|Burn op 28-08-2003 23:14 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:28
DataBeest schreef op 28 August 2003 @ 22:58:
Het domein is enkel door jouw te claimen als hun de naam van jouw bedrijf hebben geregged en zelf er opzich niks mee te maken hebben.
Zelfs dan kun je er nog geen aanspraak op maken. Dat kan alleen indien de domeinnaam gelijk is aan, of doelt op, een merk dat is geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau. Een gewoon handelsmerk voldoet al niet voor een domeinnaam-claim.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Haha, leuk zeg... Heb eind vorig jaar m'n eigen achternaam nog 'gekocht' bij Blixem, omdat ik ook een bedrijfje ging opzetten. Heeft me 250 euro gekost, maar ja. Is toch aftrekbaar. Anyway, dat ze nu al naar 450 zijn gegaan, blijkt dat de SIDN kosten voor al hun domains langzaam de pan uit gaan rijzen... Dus nog ff wachten, en de 'gewone' vallen vanzelf af....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Uw tegenbod is niet in verhouding tot de vraagprijs. Het heeft voor mij dan ook geen zin om met dit bod in onderhandeling te gaan met de huidige eigenaar.

Ik sluit hierbij het dossier en dank u voor de getoonde belangstelling.
Wat lullen ze nou, bied je 50 euro, is het niet in verhouding...
Echt wel. Doe het maar eens * 9, klaar. ;)

Nou ja, wachten dus maar tot het vrij komt. 450 euro dokken, belachelijk!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 21:01
vip.nl is er ook zo een :r
Kunnen we niet eens ene keer een petitie (of hoe heet dat?) indienen bij SIDN tegen dat soort praktijken?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
wel, ik heb ooit juan.be (momenteel down, hoereprovider) geregd, voor 15€. Is twee jaar vrij gebleven, toen heb ik hem wel in mijn pollen genomen.

Juan.com is ook te koop maar ook voor een 'mooi' bedrag.

Gewoon wat geluk hebben.
Pagina: 1