Het grote " PHILIPS DVD-963SA " ervaringen/tips topic

Pagina: 1
Acties:
  • 660 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd963sa_001/dvd963sa_001_ihr_nl.jpg

Hey audiofieltjes daar...

Sinds vandaag de Philips DVD-963SA aangeschaft met een Oehlbach SCA 2003 Scart kabel welke tevens een schitterend beeld op de tv tovert.

"PRIJS"

De prijs was voor mij 445 euro, en ik denk dat bij de meeste winkels je dit ervoor betaald. Ik vind het gewoon een mooie prijs voor wat ie kan, en qua recensies is het dik in orde!

"WAT HEEFT IE IN Z'N MARS?!"

Dit is een SACD, DVD-R + & -, SVCD, VCD, CD-R, CD, MP3 etc speler. De kwaliteit is ongekend en krijgt overal zeer hoge cijfers.

"MENINGEN DELEN"

Wie heeft deze speler, want ik vind het wel leuk om meningen en tips met elkaar uit te wisselen! Dus hierbij open ik dit topic. Ik weet zeker dat er veel tips/meningen uitgewisseld kunnen worden.

"waarom heb ik deze gekocht"

Vanwege de hoge kwaliteit DVD speler, en elke andere functie is ook zeker niet mis! Tevens is dit het eerste deel voor mijn home cinema.. nou ja eerste deel..
ik heb mijn Klipsch RF-5 speakers al, nu nog rear speakers en een center... natuurlijk allemaal van Klipsch.. Dikke NAD reciever eraan en klaar is kees... :)

have fun!

[ Voor 37% gewijzigd door cypress3d op 28-08-2003 22:24 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
misschien wat meer specs in de openings post ?
prijs bv :?
Play, misschien moet je er even een vergrootglaasje bijpakken maar ergens onderaan de startpost staat 'edit ;)

[ Voor 54% gewijzigd door ernst op 28-08-2003 23:43 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Anoniem: 50944

Prijs staat er toch in?

Ik hoor inderdaad erg goede dingen over deze speler. Dat Van Medevoort deze apparaten upgrade zegt natuurlijk ook wel wat.

Ik heb zelf een Sony DVP-NS905 speler en ben daar zeer tevreden over. Is dit misschien een serieze concurrent van de Philips? Ik denk zelf op beeld gebied misschien wel, maar audiofiel bekeken niet. Iemand daar ideeën over?

Anoniem: 27064

Heb momenteel een Philips DVD951 deze heeft component video out. Deze 963 wil ik heeeeeel graag hebben aangezien die een Faroudja chippie heeft EN progressive scan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 13:34
sinds vandaag de Philips DVD-963SA speler gekocht met een Oehlbach scart kabel type SCA 2003. Erg mooi beeld, alleen heb ik last van het volgende..

Bij enkele films op dvd natuurlijk, zie ik op mijn televies letters op de achtergrond langskomen, soortement van ondertiteling van TV, dus ik verdenk de tv-antenne hiervan. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze letters weg kan krijgen.... als ik de antenne eruit trek is het weg, maar dan zie je korrelig beeld.

ik heb een Philips 28PW8504 breedbeeld 100hz tv..

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:50
Ik heb het ding ook sinds een maand of 4. Hij bevalt goed, helaas ziet het er naar uit dat ik geen gebruik zal maken van de PAL/NTSC progressive scan die hij biedt. In combinatie met een progressive capable display levert hij werkelijk prachtig beeld. Ik ga een Loewe aanschaffen die dit helaas niet kan, maar verder wel een probleemvrije TV is (hetgeen van weinig andere TVs gezegd kan worden).

Belangrijk pluspunt aan deze speler is dat hij met upsampling aan een match is voor veel stand-alone CD spelers. De meeste DVD spelers zijn matig met CD, maar de 963 verbaasde mij door akelig dicht in de buurt te komen van mijn oude CD speler, een Arcam CD72T (bijna tweemaal duurder).

Twee nadelen gemerkt tot nu toe: met sommige NTSC DVDs is het beeld bijzonder korrelig wanneer de component uitgang gebruikt wordt. Velen zullen dit echter niet doen, en het fenomeen kan aan mijn toenmalige TV hebben gelegen (JVC HV32D25 - steer clear of this one). Tweede is een duidelijke fout in de speler, hoewel ik benieuwd ben of nieuwere modellen dit ook hebben. Er treedt erg hinderlijke posterization op. Posterization lijkt een beetje op de 'banding' die je krijgt als je b.v. een blauw lucht in 16 bit kleur bekijkt, overgangen naar iets lichtere tinten in bandvorming ipv van geleidelijk. Twee goede scenes om het te checken: de opening van The Fellowship of the Ring, het zwart aan m.n. de rechterkant van het beeld als de titles rollen en aan het begin van Titanic, als de duikboot omlaag gaat.

Voor het geld een bijzonder veelzijdige speler, helaas niet foutloos, maar dat zijn er weinig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 20:51
cypress3d schreef op 29 augustus 2003 @ 00:01:

Bij enkele films op dvd natuurlijk, zie ik op mijn televies letters op de achtergrond langskomen, soortement van ondertiteling van TV, dus ik verdenk de tv-antenne hiervan. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze letters weg kan krijgen.... als ik de antenne eruit trek is het weg, maar dan zie je korrelig beeld.
Dit heeft dacht ik te maken met het probleem dat de frequentie waarbij het beeld van je dvd-speler de tv binnenkomt te dicht ligt bij die van het beeld van de tv-zenders. Hierdoor gaan deze elkaar storen waardoor bijvoorbeeld transparante ondertitels te zien krijgt. Via de search is hier wel het een en ander over te vinden.
Zelf heb ik dit probleem ook, maar ik heb tot nu toe geen oplossing gevonden (ik heb onder andere verschillende scartkabels geprobeerd, van goedkoop tot duur, maar het hielp weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
ik heb 'm nu ook een maand of 4.
Ik ben zeer tevreden over het geluid.
Het beeld minder.
Niet lachen. Ik vind mijn ps2 met RGB out kabel beter beeld produceren. (Significant verschil moet ik eerlijk zeggen, zelf vrouw lief en een aantal verkopers bij Botman in Hoorn stonden ervan te kijken toen ik het liet zien.)
Maar ja, ik wilde deze omdat het geluid goed was, en het beeld voor dit geld bijna het beste was om te krijgen.
Nu nog de van Medevoort upgrade...

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:50
Als het beeld op je PS2 beter is zou ik de Philips terugbrengen, want dan is er zeker iets mis. Ik heb 3 DVD spelers gehad, en mijn PS2 presteerde slechter dan alledrie, zelfs slechter dan mijn zusje's Finlux. Net alsof er een raster over het beeld ligt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

PS2 is namelijk software matige DVD speel functionaliteit. Die philips is hardware matig en moet ten alle tijden beter zijn. Kan echter ook aan je tv liggen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

cool0 schreef op 07 September 2003 @ 13:53:
PS2 is namelijk software matige DVD speel functionaliteit. Die philips is hardware matig en moet ten alle tijden beter zijn. Kan echter ook aan je tv liggen.
Software of hardwaredecompressie mag niks uitmaken in kwaliteit. Software kun je zelfs optimaliseren dus...

Zolang de processor het maar trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Wat zijn de ervaringen met de firmwares?

Met de aangepaste macrovisievrije 1080i voor projectors
en de nieuwste 4.18.25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hij is inmiddels uit productie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:02
Scarp schreef op 30 januari 2004 @ 19:28:
Maar nog wel te krijgen bij veel winkels en levert erg hoge kwaliteit audio en video voor z'n prijs. Ik ben er erg tevreden mee.

Op de vraag van de vorige poster heb ik helaas geen antwoord omdat de mijne gewoon nog de meegeleverde firmware bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 15:51
Scarp schreef op 30 januari 2004 @ 19:28:
En welk type komt er dan voor in de plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sanderke schreef op 30 januari 2004 @ 20:12:
[...]

En welk type komt er dan voor in de plaats?
De 975SA waarschijnlijk, maar Philips wil dit niet bevestigen. Wel bevestigen ze dat ie uit productie is. Uiteraard zal ie wel een poosje nog in de winkel liggen.

Van die 1080i firmware heb ik wel iets gehoord. Gaf wel enkele problemen, dus was niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb 'm ook alweer een half jaar ofzo, ik wil 'm alleen nog regiovrij hebben wat mij tot nu toe nog niet is gelukt (bij gebrek aan een AB met een "magic" toets)

Verder bevalt ie erg goed, speelt ook goed gebrande DVD's af

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Access schreef op 30 januari 2004 @ 19:52:
[...]

Op de vraag van de vorige poster heb ik helaas geen antwoord omdat de mijne gewoon nog de meegeleverde firmware bevat.
Je kan altijd eens proberen te upgraden. Er zou nog geen enkele 963sa zijn vastgelopen. Alles vind je hier: http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29718349

Bij mij is het goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton L
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
Hallo heb 2 problemen met mijn philips dvd 763sa
Ten eerste doet hij niets meer😩 dus stekker erin dan niets alleen de laserunit verschuift wat.
Zag dat een flatcable naar de laserunit wat los zat,
Maar het probleem is er nog. Hoorde ook iets draaien maar de lade komt niet naar buiten.
Vermoed dat de snaar los of gebroken is.
Hoe krijg ik de lade handmatig open?
Gekeken naar mogelijkheden om die blokkering te omzeilen maar niet gevonden.
Weet iemand raad?
Pagina: 1