onduidelijkheid in FAQ over userbase merge

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
mijn situatie:

ik heb een GOT nick en wil die graag behouden. Echter er is op FP al iemand met de nick marty. het systeem geeft aan dat na de merge mijn nick (waarschijnlijk) marty199 zal zijn, want ik iets minder leuk vind. Nou zag ik dat die andere marty al wel langer lid is, maar al ruim 3 jaar niet meer op de site geweest. Het probleem zou dus opgelost zijn als ik marty als voorkeur opgeef.

Ik wend mij op dit punt tot de FAQ:
Wat als ik nog geen twee accounts heb?

Dan hoef je je nergens zorgen over te maken, die ene account kun je na de merge zowel op het forum als op de frontpage gebruiken ;). Tenzij je nickname in de andere database bezet is. In dat geval zie de volgende vraag.
Mijn nickname is bezet, dus ik ga naar de volgende vraag:
[...]
Als jij je voorkeur opgeeft voor een nick, en die ander doet dat niet, dan ben jij natuurlijk de gelukkige.
Nou, dat scheelt, want ik denk niet dat die andere marty dat al gedaan heeft, gezien z'n lange inactiviteit, dus ik haast mij naar de voorkeur-opgeef-pagina.
Die wil mijn nick echter niet vast zetten omdat ik nog geen T.net account heb!

Beetje raar dus dat punt 2 daar naar doorverwijst, aangezien ik daar aankwam via punt 1.

maargoed, dat is dus een onduidelijkheidje. Nu mijn vraag: wat te doen in zo'n geval. Moet ik nu alleen om m'n nick vast te kunnen zetten een t.net account gaan aanmaken? Lijkt me voor jullie ook niet echt prettig als er van dat soort wazige accoutns bijkomen.

Wil liever ook niet wachten tot na de merge - stel dat die andere marty wel ineens uit z'n winterslaap komt.
Tja...denk ook wel nu,...waar maak ik me druk om. Maar zou het gewoon leuker vinden om de nick marty te behouden ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je niet een account maken op de frontpage, en vervolgens je nick @ GoT als voorkeur opgeven. Op die manier heb jij WEL je voorkeur aangegeven :)

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
ja, ok. ik kan wel een account maken op de frontpage, maar dat lijkt me zo overbodig....
maargoed, als dat zo moet dan moet dat

(en vind dan dat dat er wel bijgezet mag worden in de faq - daar is ie tenslotte voor :))

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

marty schreef op 28 August 2003 @ 22:05:
ja, ok. ik kan wel een account maken op de frontpage, maar dat lijkt me zo overbodig....
overbodig, tja, anders wordt dat account toch wel voor je gemaakt met die merge, echter dan moet je daarna een nickchange aanvragen (tenminste als je niet met een vaag getalletje wilt rondlopen :+)

Verwijderd

Dat account op de FP is naderhand toch 'weg' omdat het gemerged is. Volgens mij moet dat geen probleem zijn :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 22:09:
Dat account op de FP is naderhand toch 'weg' omdat het gemerged is. Volgens mij moet dat geen probleem zijn :)
en wat gebeurt er met dat account van de marty op de FP? word dat gerenamed naar Marty-IA ofzo?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
G33rt schreef op 28 August 2003 @ 22:39:
[...]

en wat gebeurt er met dat account van de marty op de FP? word dat gerenamed naar Marty-IA ofzo?
Zoiets ja. Er komt een nummertje achter te staan. Dus iets als marty6442 oid :).

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maar maakt dat dan geen zooitje in de Databeest?
offtopic:
Hoopt dat de notes dan ook *per ongeluk* gewist worden :P

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-08-2003 22:44 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op 28 August 2003 @ 22:44:
Maar maakt dat dan geen zooitje in de Databeest?
offtopic:
Hoopt dat de notes dan ook *per ongeluk* gewist worden :P
Vast niet, anders zou daar wel een andere oplossing voor zijn gevonden. Het databeest draait trouwens voornamelijk op ID's en niet op namen, dus namen maken niet zo vreselijk veel uit. Een paar cijfertjes zullen geen probleem opleveren denk ik zo.
offtopic:
Gebeurt niet hoor ;), en anders hebben we backups van de DB.
Pagina: 1