Toon posts:

Nog maals netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een BVD2A moederboard VIA chipset , realtek 8139 netwerkkaart,P3 800 processor, met Windows XP en zomaar plotseling mijn netwerkkaart weg uit Apparatenbeheer al een paar keer geprobeerd opnieuw te installeren maar lukt niet en een ander pci slot ook niet al andere drivers geprobeerd werkt ook niet, wat nu

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:45
een andere (zelfde) kaart proberen?

wordt dat ding tijdens het opstarten weergegeven en staat hij in je bios?

[ Voor 53% gewijzigd door marccom op 28-08-2003 22:18 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat zien in mijn bios

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik heb een andere kaart liggen dus dat ga ik proberen

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:45
Wordt die kaart aangegeven in dit scherm: http://www.watch.impress....icle/diy9712/7/7_1/30.gif

in dit scherm wordt geen nic genoemd maar bij mijn broertje's pc (al een oudje... maar met Realtek nic) staat hij in dat lijstje met IDE controller, serial bus controller en videocontroller.

sorry voor de onduidelijke foto... kon ff niks beters vinden :)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
Na opnieuw installeren krijg ik een melding van De NDIS.VXD, NTKERN.VXD apparaadlaadprogramma`s kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden ( Code2)
Maar ik heb het stuur programma van diskette die erbij zit juist geinstalleerd.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:36
Als je die vxd fouten krijgt moet je eens ALLES uit je netwerkomgeving gooien. Dan opnieuw booten. Gaat windows alles weer opnieuw installeren en dan moet het goed zijn als je alles doet.

Nog een paar opmerkingen:
- vxd fouten heb ik tot nu toe enkel nog maar bij Win95/98/ ME gezien, nooit bij XP
- voor een Realtek 8139 heb je geen driver diskette nodig bij WinXP

[ Voor 5% gewijzigd door eRRoR.InSiDe op 30-08-2003 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry klopt ik heb op die pc inderdaad 98se en geen xp dat is de andere in het netwerk
Maar dank alvast ik het weer proberen
Pagina: 1