Is er een officiele leidraad om een DPC team te starten?

Pagina: 1
Acties:

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35
Hoi Allen,

Ik heb al even door de faq in deze lijst en op de site van DPC gekeken, maar kan er eigenlijk weinig (lees niets) over vinden.

Wel waar gaat het over: Ik heb een hele tijd geleden eens de Grub client geinstalleerd. Leuk ding maar er verder niets mee gedaan. Vandaag kreeg ik een mailtje van grub (stond nog in hun lijst) en ben weer eens verder gaan kijken. Op zich leek het me een leuk project. Tuurlijk ben ik verder gaan kijken dan mijn neus lang was en gezocht op dpc teams. Er waren er twee maar deze waren niet echt productief. Nu lijkt het me leuk (en natuurlijk goed voor de competitie) om een officieel DPC team te starten.

Maar nu komt de vraag (ws meerdere):
- Mogen we zomaar een "officieel" DPC team starten?
- Is er dan een mogelijkheid om dit op de DPC site bekend te maken?
- EVT als ik (misschien andere) een goede structuur gevonden hebben om het hier te posten (stats), kan dit zomaar?

Natuurlijk geldt dit ook voor eventueel ander aanstormende projecten!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 12:17
Een nieuw team starten mag altijd, deed ik ook 1 jaar en 14 dagen geleden, en het bestaat nog steeds (Team Switch) ... Het bekend maken op de DPC site ... jah ... hier is niet altijd iedereen even blij mij ... probeer het gewoon in je sig ofzo te zetten enzo ... voorkomt een hoop geirriteer bij andere, en toch zien ze het wel staan dan ... en stats posten ... dat gebeurt nu toch al ... en nieuwe projecten ... daar zijn een aantal mensen het niet mee eens (ikzelf wel, maarja ... ik heb het hier niet voor het zeggen)

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Mark83 schreef op 28 augustus 2003 @ 22:16:
Een nieuw team starten mag altijd, deed ik ook 1 jaar en 14 dagen geleden, en het bestaat nog steeds (Team Switch) ... Het bekend maken op de DPC site ... jah ... hier is niet altijd iedereen even blij mij ... probeer het gewoon in je sig ofzo te zetten enzo ... voorkomt een hoop geirriteer bij andere, en toch zien ze het wel staan dan ... en stats posten ... dat gebeurt nu toch al ... en nieuwe projecten ... daar zijn een aantal mensen het niet mee eens (ikzelf wel, maarja ... ik heb het hier niet voor het zeggen)
ik denk dat hij meer doelt op DPC reggen bij een project

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Mark83
*slaap uit oogjes wrijft*
DPC bestaat toch al bij Grub .... *mee me te herinneren dat DPC_Team_Switch lid was van DPC, maar kan het ook fout hebben.

Maare ... als het kan en niemand anders heeft het gedaan ... dan kun je het rustig doen ... ook hier heb ik ervaring mee :+ ... alleen was dat een wazig russisch project ... vul wel je emailadres enzo in bij de gegevens ... dan kunnen ze je bereiken als er iets veranderd moet worden.

Hopelijk zeg ik nu geen stomme dingen ... slapen is ook belangrijk volgens mij ;)

Verwijderd

Allereerst _/-\o_ dat je eerst hier vraagt voor je iets doet. Zo zijn er niet veel.

Dan inhoudelijk: pas is er een discussie geweest over nieuwe projecten, dat moet je maar es lezen. Ik ga ff voor je zoeken :)

[edit]Zo te zien is dat draadje getrashed, of in ieder geval verborgen.

Het kwam er ongeveer op neer dat een project aan een aantal voorwaarden moet voldoen voor het officieel wordt ondersteund door DPC. Het waren er nogal wat, dus ik ga ze niet opnoemen (weet ze ook niet meer allemaal).

Je mag natuurlijk altijd het project gaan draaien uit naam van DPC (team is al opgericht tenslotte...). Wie houdt je tegen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 22:54 ]

• Mark83
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 22:48:
Allereerst _/-\o_ dat je eerst hier vraagt voor je iets doet. Zo zijn er niet veel.

Dan inhoudelijk: pas is er een discussie geweest over nieuwe projecten, dat moet je maar es lezen. Ik ga ff voor je zoeken :)
Ging toch alleen maar over het op GoT zetten van nieuwe projecten ... denk dat we het aanmaken van DPC als team alleen goed kunnen vinden, beter voor DPC dan niet voor DPC lijkt me ...

Over het posten ... das natuurlijk een ander verhaal ...

Verwijderd

Mark83 schreef op 28 augustus 2003 @ 22:54:
[...]

Ging toch alleen maar over het op GoT zetten van nieuwe projecten ... denk dat we het aanmaken van DPC als team alleen goed kunnen vinden, beter voor DPC dan niet voor DPC lijkt me ...

Over het posten ... das natuurlijk een ander verhaal ...
Onafhanlijk van mijn mening dat DPC enthousiaste mensen kan gebruiken om spreekwoordelijke karren te trekken, vind ik het top om even overleg te voeren voordat wat gedaan wodt.

Als er meegedaan wordt met een project zijn er altijd wel meer mensen binnen DPC die zo'n project zien zitten; daardoor is het altijd goed om even te overleggen voordat out of the bleu DPC teams worden gestart zonder dat iemand daar van weet.

Having said that: Welkom bij DPC, en veel plezier!

Verwijderd

Bij de Grub teams zie ik alleen [DPC]_Team_Switch en [DPC] Division Brabant staan. Er is dus nog geen officieel DPC team.

Zou iemand van de crew die aan willen maken, of zijn er andere ideeën hieromtrent? Ik wil natuurlijk zelf ook wel DPC aanmelden, maar in m'n eentje is dat zinloos. Dan kan ik me net zo goed bij Switch voegen.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
IMHO is dit een project waar DPC beslist niet aan mee wil doen. LookSmart is een commercieel bedrijf dat geld verdient aan de met jouw CPU kracht en bandbreedte geindexeerde informatie, er zit niks geen nobel doel achter ofzo, het is gewoon goedkoop uitbuiten van andermans pc.

• ge-flopt
Inderdaad, het leek me het beste om eerst eens wat duidelijkheid erover te hebben en dan pas actie te ondernemen en het geheel in de soep te zien lopen.
Die andere wee teams die nu actief zijn bij grub, zijn niet meer zo actief. Het lijkt me dus mooi (het beste voor DPC) om een nieuw team te starten en dit dan het officiele DPC team te noemen.
Over die thread die er al eens geweest is: daar kon ik uiteindelijk niet veel wijs uit (zoek op grub en je vind hem). Het was naar mijn idee meer een thread om kleine projecten aan te zwengelen en er meer bekendheid voor te vragen.

Calex: het is echt om een nieuw project te starten en niet te registreren op DPC
Chaos: Ik vind het wel meevallen. Kijk je moet zelf weten of je meedoet. Natuurlijk heb je een puntje, maar mensen moeten zelf weten of ze meedoen. En uiteindelijk doen we toch aan de andere projecten mee voor het competitie gevoel en dat is hiermee niet anders.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DPC doet uit principe niet mee aan commerciele projecten omdat, zoals Chaos al aangaf, een bedrijf goedkoop geld verdient door andere mensen aan het werk te stellen. Er zijn verschillende projecten met een commerciele insteek deze hebben het echter nooit gered bij DPC simpel om het feit dat er verstandige mensen bij DPC zitten die inzien dat dit soort constructies niet werken ;)

Als je dan perse dan toch een DPC wilt aanmaken, doe dit dan op projects@dutchpowercows.org Dit emailadres is speciaal in het leven geroepen voor alle "founder"accounts. Enkele projecten draaien reeds op dit project (SETI, Think, Folding). Het grote voordeel van dit emailaccount is dat er meerdere mensen bij dit account kunnen (DPC-crew). Zo weet je dat als iemand met project ophoudt en de projectorganisatie heeft vragen/problemen met DPC ze altijd 1 of meerdere personen kunnen bereiken.

Het is overigens de bedoeling dat t.z.t. alle projecten op dit account terecht komen. Echter door tijdsgebrek mijnerzijds heb ik dit enigszins laten versloffen, binnenkort zal ik hier echter weer een start mee maken. Als je teamfounder bent van een project (_stappel :P) en je kan het account retiren naar bovengenoemd emailadres graag, dat scheelt mij namelijk weer werk ;)

Op persoonlijke noot:
Ik vind niet dat je daar een DPC team moet aanmaken omdat we al aan voldoende projecten meedoen waar we de DPCH niet eens vol krijgen. Ook de posities bij sommige projecten is nou niet echt om naar huis te schrijven. Nog een project erbij (en dan heb ik het niet alleen over Grub) verdeelt onze krachten alleen maar. Het is zelfs te merken bij RC5 we staan dan wel dik voor op de nummer twee maar standaard daily één is er niet meer bij.
Stats voor dit project is dan voor mij dan ook helemaal niet wensbaar maar ja dat is slechts mijn mening ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 11:13
Kleine FYI: Grub vreet vrijwel geen CPU cycles. Het maakt alleen gebruik van je bandbreedte. Het valt dus een beetje in dezelfde categorie als Eco en Dolphin.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• ge-flopt
Dat klopt CF. Je kunt dus bij wijze van 2 projecten naast elkaar draaien. Je verliest dus niets op andere projecten. Op dit moment draai ik zowel grub als D2ol naast elkaar.

Op zich is grub idd commercieel, maar ik vind dat het niets uitmaakt of je naar aliens zoekt (en ws als je ze vindt dat je er niet eens de credits voor krijgt maar het seti team) of je ervoor zorgt dat je een betere zoekmachine bouwt.

[ Voor 57% gewijzigd door ge-flopt op 29-08-2003 11:32 ]

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

ge-flopt schreef op 29 augustus 2003 @ 11:29:
Dat klopt CF. Je kunt dus bij wijze van 2 projecten naast elkaar draaien. Je verliest dus niets op andere projecten.
maar gezien het feit dat het comercieel is, zal je mij er nooit vinden.

wel een beetje lullig voor de mensen met datalimiet trouwens

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 11:13
CaLeX schreef op 29 August 2003 @ 11:32:
Tja dan moet je het gewoon niet draaien :P Ik heb het thuis ook nooit gedraaid met m'n chello lijn, ik draaide het alleen maar als ik op de uni was (100Mbit :9 ) ;)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

ge-flopt schreef op 29 August 2003 @ 11:29:
Dat klopt CF. Je kunt dus bij wijze van 2 projecten naast elkaar draaien. Je verliest dus niets op andere projecten.
Yupz, maar het is dus geen echt DC project en heeft dus weinig van doen met DPC.
Buiten dat zouden we om bovenstaande redenen (zie Chaos en Mark) al niet 'officieel' mee willen doen. Dat is uiteraard slechts mijn bescheiden mening alhoewel iedereen uit SID en en crew daar achter staat.

Wel een dikke pluim dat je het hier zo netjes vraagt! _/-\o_

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• ge-flopt
CaLeX schreef op 29 August 2003 @ 11:32:
[...]

maar gezien het feit dat het comercieel is, zal je mij er nooit vinden.

Maar dat is bv seti en rc5 ook als je maar een p1-200 hebt. (not flame intended)
Kijk dat het commercieel is dat vind ik niet eens zo erg. Ze geven het van te voren duidelijk aan.

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

ge-flopt schreef op 29 August 2003 @ 11:34:
[...]Maar dat is bv seti en rc5 ook als je maar een p1-200 hebt. (not flame intended)
daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in (no flame gezien)
[...]

Kijk dat het commercieel is dat vind ik niet eens zo erg. Ze geven het van te voren duidelijk aan.
en als er flink verdient wordt aan het project wil ik daar wel wat voor terug zien. ik geloof niet dat er aan rc5 verdient wordt trouwens. de orgenisatoren krijgen wel een kleine vergoeding net als de winnaars

[ Voor 41% gewijzigd door CaLeX op 29-08-2003 11:56 ]

offtopic:

• ge-flopt
Dus eigenlijk samengevat:
Het enige wat eigenlijk tegenhoud om voor dit project een off. DPC team in het leven te roepen is, omdat het commercieel is en dat het geen echt DC is.

Ondanks de bovenstaande samenvatting wil ik toch even nog een idee spuien:
Zouden we er een officieel DPC team van maken als we duidelijk aangeven dat het
A ) commercieel is en je dus je er een bedrijf mee helpt(en er zelf niets voor terug krijgt)
B ) je er niet zomaar een ander project voor zou moeten verlaten.
C ) je dit project naast een bestaand project kunt draaien

[ Voor 5% gewijzigd door ge-flopt op 29-08-2003 12:02 . Reden: smiley verwijderd ]

Pagina: 1