Toon posts:

Site opent heel traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleem, waar ik zelf niet uitkom.

Bij mn vriendin hebben ze sinds enkele weken ADSL aangesloten. Werkt perfect, lekker snel dus. Behalve 1(!) site, betreffend ons vriendenforum. ([edit])

De rest werkt allemaal wel snel, behalve dit. Het domein www.gamepoint.net werkt wel goed, andere gamepoint site's ook, behalve ons gedeelte waar het forum op staat. Zij heeft Tiscali ADSL. Bij alle andere ADSL aansluitingen in de buurt werkt het wel gewoon snel, zo ook bij mij thuis. Alleen bij mn vriendin thuis niet. Als ik overschakel op het oude ISDN, dan werkt het WEL gewoon weer snel. Het ligt dus puur aan het ADSL gedeelte. Om het NOG waziger te maken (of misschien duidelijker. De site http://silo.gamepoint.net , wat de hoofdsite is, werkt WEL gewoon heel snel, alleen het onderliggende forum, wat in PHP geschreven is.. werkt super..super..super langszaam...

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Kan het een router/modem (ze hebben een combinatie van) instelling zijn? (lijkt mij vrij sterk aangezien dit de enige site is...)

Tiscali zelf antwoord ook niet, daar heb ik dus niks aan (heb al 3 mails in 1,5 maand gestuurd)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 31-08-2003 00:11 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Eerst, phpBB is geen snelheids monster, het is over het algemeen een log forum.

Twee, heb je al je php bekeken, staat daar niet iets fout? Het lijkt eerder een questie die met de configuratie van php of apache (met aanname dat je dat hebt) te maken hebt..

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 28 augustus 2003 @ 20:50:
Eerst, phpBB is geen snelheids monster, het is over het algemeen een log forum.
Klopt.. Maar als hij het overal snel doet (zelfs met 33k6 modem :)) dan moet hij het hier ook snel doen
Simon schreef op 28 augustus 2003 @ 20:50:
Twee, heb je al je php bekeken, staat daar niet iets fout? Het lijkt eerder een questie die met de configuratie van php of apache (met aanname dat je dat hebt) te maken hebt.
Dit stuk snap ik eigelijk niet. Voor zover ik weet hoef je daar helemaal niks voor in te stellen, of php te hebben. Elke standaart pc kan gewoon na die site browsen. Dus wat kan er in hemelsnaam dan fout staan hier?!??!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier iets op weet???

Verwijderd

Bij mij werkt het forum als de site wel snel hoor... :? (@Home Breedband)

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
Hier gaat het ook behoorlijk snel hoor @chello.nl ;)

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om via een (anonyme) proxy de verbinding te maken? Probeer eens een traceroute uit.
Misschien dat er nl "iets" tussen jou en de website een beetje verkeerd gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 18:56:
Bij mij werkt het forum als de site wel snel hoor... :? (@Home Breedband)
Dat is dus niet raar.. want hij is overal BEHALVE hier snel :'(

Maar ik zal traceroute ff probere

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 13:50
Yup ook snel bij mij.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hier met Tiscali basis helemaal geen probleem. :)

Is trouwens wel een goede manier om je forum te promoten zo. :o

Wanbeleid is ook beleid.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Site zelf uit de topicstart verwijderd, aangezien dit inderdaad een beetje als spam kan overkomen.

Het idee is duidelijk: Die ene ADSL aansluiting is traag, met de andere lijnen gaat het gewoon op goede snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Het was niet de bedoeling om met dit topic mensen na ons forum te lokken.. Het is namelijk een besloten forum.. dus :)

Maargoed, ik heb tracert geprobeerd thuis en op andere plaatsen, en dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~star2002/Zooi/Tracert.JPG

Bij mn vriendin staat er bij punt 7 ongeveer 200 ms meer als overal.. Dus misschien via een proxy server?? Ik weet alleen geen snelle proxy servers (en of dat helemaal legaal is?!) en of ik dat hier kan/mag vragen.. Maar zou dat het probleem zijn?!

Verwijderd

Topicstarter
Andere DNS geprobeerd... Heeft ook geen zin.. Weet iemand iets?!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. ik had gehoopt dat iemand het hier wist, maar blijkbaar zijn ze hier niet zo slim als ik gehoopt had >:) ;)
Helaas.. Hier kom ik nooit achter WAAROM het zo traag gaat...

Verwijderd

probeer eens een andere browser of via telnet commando's de html op te halen. Als het via telnet ook fout gaat ligt het toch echt aan de verbinding (misschien dat de dns server net iets minder blij is met dat (sub)domein.

telnet www.site.tk 80

GET /subdirectory/index.html HTTP/1.0[enter]
Host: www.site.tk[enter]
Connection: close[enter]
[enter]

Je moet de correcte subdirectory en file die je wilt oproepen en hostnaam natuurlijk wel aanpassen, maar als de complete html dan wel in beeld komt op volle snelheid ligt het waarschijnlijk aan de browser.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het lijkt me gek dat het aan de browser ligt.. Ze hebben 4(!!) computers daar, 2 windows 2000, 1x XP, en 1x 98.. en op ALLE is die traag :-S Dus dan kan ik dat ook uitsluiten neem ik aan ofniet?

--evengoed tnx voor de tip--

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Opera geinstalleerd.. Maar het gaat net zo snel (of moet ik langzaam zeggen in dit geval :) ) Maar het ligt dus niet aan de browser zoals ik verwacht had. Het is op alle pc's met verschillende operating systems. Kan het een router instelling zijn?? (lijkt me stug.. maar je weet het maar nooit :D) Of zou het aan de technisch kan van het verhaaltje liggen.. Dat er dus (zoals ik denk) iets mis is bij Tiscali ofzo??
Pagina: 1