Geluid van PC overzetten naar TV

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jo mensen ik heb een probleem...

ik wil mijn films en series en dergelijke afspelen op mijn tv nouw het beeld is geen probleem maar ik moest nog geluid hebben, en werd mij door een winkel aangeraden een betreffende kabel te kopen namenlijk:

PC <-[wit]-----------------------[wit]-> TV
PC <-[rood]---------------------[rood]-> TV

Ik heb een soundblaster live kaart en daar gaan normaal voor mijn 5.1 boxen set 3 stekkers in namenlijk een orange(denkik) een groene en een zwarte, en toen ik thuis kwam dacht ik van eeuh ja waar moet nu rood in en waar wit ? ik bedoel beide signalen voor stereo komen toch uit de groene en volgens mij levert de zwarte alleen signalen voor de boxen die normaal achter mij staan, naja ik doe gewoon de witte stekker in de groene connector en de roode stekker in de zwarte connecter ik schakel over naar mijn tv en doe een boxen test wat blijkt ik krijg alleen geluid uit mijn rechter box ( naja dat verteld het boxen test programma van creative ) nu zie ik bij een vriend van mij dat hij een kabel heeft die

PC <----------------------->/[wit]\[rood] TV

( dus maar 1 pc ingang en 2 tv ingangen )
en hij heeft wel goed geluid

betekend dit nu dat ik genaaid ben en een nieuwe kabel moet kopen ( wat ik niet hoop aangezien dit mij wel wat gekost heeft ) of kan ik dit oplossen met me bestaande kabel, door een connector te kopen die mijn witte en roode kabels omzet in 1 kabel voor de pc, of is er een andere manier ?

naja ik hoop dat jullie mij hiermij kunnen helpen

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ehmm.....

......<- [Wit]
....../
PC
......\
......<- [Rood]

Je moet maar 1 uitgang op je PC gebruiken.
Dus een verloopstukje voor je WIT en ROOD naar 3,5" (koptelefoon) voor in je geluidskaart.

Simpel toch, je gaat imho de beste manier van aansluiten gebruiken maar je mist gewoon nog 1 onderdeel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 20:46 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Jezus Christus man...
Wat doe jij hier in godsnaam op tweakers?

Verwijderd

Oftewel van stereo minijack (3,5") naar 2x cinch (tulp) link ,rechts.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Kabeltje van nog geen 3 euro en je bent er ;)

aan de ene kant een gewone normale stereoplug zoals je die overal van kent, en aan de andere kant 2 female cinchplugjes. (dus wat ook in je tv zit, maar dan aan een kabeltje). De winkel waar je die andere kabel kocht heeft er hoogstwaarschijnlijk wel een voor je te koop.

edit: en dan ga ik er dus van uit dat die kabel die je hebt een normale kabel is met 2 male cinch plugjes. Die tulpjes, zeg maar.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2003 20:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af hoeveel kracht je hebt moeten zetten om cinch in jack te krijgen :P

Verwijderd

Door DieterVDW - Thursday 28 August 2003 20:49

Jezus Christus man...
Wat doe jij hier in godsnaam op tweakers?

moet dit op deze manier. is er geen gewone manier om uit te leggen dat het een vraag is die eigenlijk te simpel is voor een tweaker?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 20:54:
Ik vraag me trouwens af hoeveel kracht je hebt moeten zetten om cinch in jack te krijgen :P
Mja daarom vroeg ik het nog even, want dat vond ik dus ook al vreemd :+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bedankt mensen, en op de post: van wat ik hier in godsnaam op tweakers doe is het antwoord : een vraag stellen aan mensen die er meer verstand hebben dan mij op het gebied van het desbetreffende onderwerp( logisch toch )

[ Voor 12% gewijzigd door Pensmaster-B op 28-08-2003 21:28 ]

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Ok sorry 't was misschien beetje te direct uitgedrukt :P
Maar wat ik dus bedoel: ik dacht dat dit forum toch een
zeker niveau van vooronderzoek verwachtte, zodat het
niet vol komt te staan met (in de ogen van tweakers)
triviale vragen.
En dit vind ik toch wel een beetje een triviale vraag.
Als je dit even aan een paar mensen uit je directe omgeving
had gevraagd, dan was de kans groot dat zij je dit wel hadden
kunnen vertellen. En dan heb ik het nog niet over de talloze
andere mogelijkheden om aan deze informatie te geraken...

Of ben ik sowieso verkeerd over het opzet van dit forum?

• Harmen1975
  • Laatst online: 17-11-2025
De opzet zoals Pensmaster-B in de openingspost beschrijft gaat nooit werken. Hij heeft het over 5.1 geluid naar een TV sturen. Tenzij je TV een ingebouwde 5.1 versterker heeft, praten we hier over stereo geluid van de PC naar de TV.

Bij een SB Live kaart komt het stereo geluid uit de groene uitgang. Je zou dit kunnen testen door er een koptelefoon op aan te sluiten. Ik weet niet hoeveel meter de afstand tussen PC en TV is, maar bij een afstand van meer dan 10 meter kan je beter een kabel (laten) maken.

Er zijn bij de betere audio / tv zaak ook standaard kabeltjes met een mini stereo-plug (PC) naar 2 tulp-plugjes (TV)

@DieterVDW: Je bent niet verkeerd over de opzet van dit forum, maar je commentaar wat vriendelijker verwoorden mag wel...

If you don't succeed at first, redefine succes.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Harmen1975 schreef op 31 augustus 2003 @ 09:02:
De opzet zoals Pensmaster-B in de openingspost beschrijft gaat nooit werken. Hij heeft het over 5.1 geluid naar een TV sturen.
nee hij heeft het over Stereo, en meld er alleen bij dat zn kaart 5.1 is ?:)

ma ma ma ma ma macron one

• Harmen1975
  • Laatst online: 17-11-2025
@MaxBurn: Ik heb het nog een keer gelezen, in elk geval is het twijfelachtig ! :)

If you don't succeed at first, redefine succes.

Pagina: 1