Toon posts:

p4c800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenavond allemaal.

Ik heb bovenstaand moederbord, en 2 s-ata schijven op de s-ataconnector , NIET op de raidconnector.
Nu heb ik daar meteen al een probleem mee, tis spiksplinternieuw, maar gelijk bij het formateren van de schijven ging het al niet goed, na formateren en opnieuw opstarten zag hij de schijven niet meer , weer opnieuw opstarten en dan zag hij de schijven weer wel.
Windows installeren zowel 2000 als xp, gaat uiterst moeizaam, krijg regelmatig bericht dat hij bepaalde filetjes niet kan kopieren,
Door deze filetejs over te slaan, lukt het me soms windows erop te krijgen, maar op die manier lijkt het me niet in orde.
Ik heb geformateerd met ME ,98, en 2000 diskettes alles met hetzelfde effect, zelfs met maxtortooltje (maxblast3) en die was binnen een paar seconden klaar.
Ik denk dat ik misschien bepaalde biosinstellingen niet goed heb staan(denk ik)
in het moederbordboekje kan ik er niks over vinden.

hebben jullie enig idee, hoe ik de boel soepel aan de gang kan krijgen???
Ik heb de biosinstellingen op default staan behalve de ""promise raid controller"", die heb ik uitgeschakeld om een foutmelding aan het begin van het opstartscherm (no bios is installed ) weg te krijgen

het moederebord is een ASUSp4c800
de schijven zijn 2 x 80 gig maxtor ,8mb cache liquid bearing

alvast hardstikke bedankt voor de reacties

groetjes ,hans

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klinkt niet helemaal jofel.
Volgens mij zitten die s-ata aansluitingen ook op de raid controller hoor.

Misschien is je voeding te zwak zodat je bij het opstarten te weinig spanning hebt om je schijven te starten.
En dat van die filetjes niet kopieren, dat is vaak een teken van slecht geheugen, run eens een memtest86 ofzo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou handiger zijn als je even je volledige specs vermeldt, zoals staat aangegeven in de policy van dit subforum: Dit graag lezen eer je post :) :) Zoiets kan namelijk inderdaad een voedingsprobleem zijn, maar aangezien we geeneens weten wat voor een voeding je hebt en welke/hoeveel apparaten je allemaal wel niet in je kast hebt zitten, kunnen we je op dat punt helaas geen uitsluitsel geven. Voor de rest zou het ook kunnen dat (een van de) HDD(s) gewoonweg gaar is :)

Hoe kom je daar achter :? Wel, als je gewoon netjes vooronderzoek had gepleegd, zoals uitgelegd in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/], dan had je ongetwijfeld onder andere de FAQ/policy van dit subforum doorgenomen. Daarin had je de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen kunnen vinden met alle denkbare tips om dat soort problemen te troubleshooten B)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Mmm, zijn de temperaturen in de kast wel ok? Wordt niks te warm? Vooral de harde schijven hebben wel een ruimte om hen heen nodig. En probeer eens memtest86 zoals Viper_74 al zegt.

En Viper_74: de ICH5 heeft zelf ook 2 SATA aansluitingen, dus 4 samen met de Promise.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 28 August 2003 @ 22:44:
Mmm, zijn de temperaturen in de kast wel ok? Wordt niks te warm? Vooral de harde schijven hebben wel een ruimte om hen heen nodig. En probeer eens memtest86 zoals Viper_74 al zegt.

En Viper_74: de ICH5 heeft zelf ook 2 SATA aansluitingen, dus 4 samen met de Promise.
Ja ik zag het al ja |:(
* Viper® zat niet goed te denken.

Maar ik denk toch dat die leesfouten bij het installeren van je windows komt door je geheugen oid. Als de cd gewoon goed is en je cdrom verder niks raars doet kan het bijna niet anders. laatst toevallig op me werk ook een systeem met de hele tijd een leesfout bij WindowsXP installatie. Was nieuwe cdrom, en met een officiele XP cd. geheugen vervangen, en geen probs meer.

En probeer eens een bios update, of zet je schijf initialisatie op 3 of 6 sec. ofzo. Dan wacht je bios ff met detecteren en kunnen de schijven starten.
Of probeer een zwaardere voeding. Of koppel je cdrom/brander oid. los om te kijken of dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

ik heb ZEER VEEL vooronderzoek gepleegd , ik heb de computer nu meer dan een week, en ben nog geen stap verder.

devoeding is 350 watt en nieuw
de temperaturen zijn goed
bios geeft geen foutmeldingen

misschien dat dit er mee te maken heeft, dan http://www.sapphiretech.com/vga/9800proult.asp
op deze manier die op die link staat heb ik mijn videokaart geplaatst tussen de schijven
(onderaan de link)

geheugen is twinmos 2x512, dit word goed vermeld in de bios, en ook als ik windows erop heb , is binnen windows dit af te lezen

voeding 350 watt
P4C800 de luxe
P4 2,8 gig 800 fsb
sapphire radeon 9800 pro 256 mb
en een brander, die ik gebruik als cd-rom
2 x 80 gig maxtor s-ata schijven 8mb cache
en alles is spiksplinternieuw, nog niet gebruikt

meer zit er niet in, zover ben ik nog niet gekomen

cd,s en brander zijn in orde

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Trek die cdspeler en brander eens los van de voeding. Ook 1 hd loshalen zodat er nog maar 1 hd aangesloten is. Verder ook ALLE overbodige kaarten verwijderen die je niet nodig hebt (gebruikt allemaal stroom bij het booten). Op die manier kan je in ieder geval het aantal Watt dat nodig is om het systeem te booten verminderen en weet je of je wel zeker een goeie voeding hebt die alle componenten van prik kan voorzien bij het booten. Als dan nog de problemen aanhouden zou ik toch nog eens proberen met een andere (eventueel zwaardere) voeding.

De meeste "generic" 350W voedingen leveren helemaal geen 350W maar slechts een fractie daarvan. Ze kunnen eventueel pieken bij een boot actie maar dan nog hoeft dit niet 350W te zijn.

Ook een optie is om in je bios het voltage van je geheugen met 0.1V te verhogen. Ik had op mijn moederbord, ook een P4C800 Deluxe met Corsair TWINX geheugen, ook problemen met het installeren van windows en daarna verschillende stabiliteits problemen. Volgens Corsair moest het voltage in het bios verhoogd worden. Daarmee was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

https://discord.com/invite/tweakers

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:12
Ik zou het bios update ik had het probleem eerst ook..

Alleen ik heb nu het probleem dat mijn geluidskaart niet meer werkt :(

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geprobeerd.
temperaturen zijn goed (moederbord 29 graden, cpu rond de 40 graden)
geheugen is in orde
apparaten losgekoppelt
heeft allemaal geen zin , probleem blijft
Heb alleen nog niet de bios upgedate, of het voltage van dat geheugen verhoogt, maar dat lijken me extreme dingen.
Ik denk zolang ik nog garantie heb dat ik eeerst maar terug ga naar de dealer , voordat ik echt dingen begin te slopen

jullie in ieder geval hardstikke bedankt

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Ik heb hetzelfde mobo en schijven. In je bios kun je aangegeven hoe je de Promise controller wilt gebruiken. Zet hem wel aan, kies voor IDE en die zogeheten foutmelding laat dan als het goed is je schijven zien. Die foutmelding heeft geen invloed op de werking van de pc. Je schijven zouden dan gewoon als twee losse ide schijven zichtbaar moeten zijn.
Ook kunnen bepaalde snelle cd/dvd spelers slecht overweg met gebrande windowsinstallatie en daardoor krijg je ook installatieproblemen.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Topicstarter
hier ben ik nog effe,

ik heb zaterdag de s-ata schijven er uit gehaald, en een schijf uit mijn oude computer gehaald, met een goed werkend windows 2000 er op , die er in gezet, gewoon op de IDE-kabel.(een gewone ide maxtor 80 gig, met 8 mb cache)
Kreeg toen de volgende melding:

"" stop!! fout!!!
inaccessiable boot device
check voor virussen
verwijder alle nieuwe geinstalleerde vaste schijven en schijfcontrollers
windows word afgesloten
:?

klinkt allemaal niet lekker, denk ik

groetjes

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Hoeft geen virus te zijn. als je reeds een schijf met W2K erop geinstalleerd hebt, moet je eerst die schijf formateren en dan Windows opnieuw installeren. die oude configuratie snapt namelijk niets van je nieuwe hardware.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Pagina: 1