batterij laptop herladen

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
'k heb hier een laptop, een mitac. Om één of andere duistere reden wil de batterij niet meer laden (gewoon batterij in de laptop, laptop in het stopcontact).

De vraag is hoe ik ze dan wel ga opladen (aan een universele lader? met wat draadjes en geklungel?), en wat dat dan wel moge kosten

De batterij is er eentje van toshiba zo blijkt. (Toshiba TH-3500A) PN 44266500003.
ze is Ni-MH en werkt (of laadt op???) op 12V 3500mAh
ze heeft 5 contactpunten, dus hoe weet ik welke ik moet gebruiken om te herladen, en welke spanning/stroomsterkte is daarvoor nodig?

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Meestal zijn ze kapot als ze niet meer willen laden.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• the_stickie
twee batterijen? allebei kapot? lijkt me niet ( al kan het natuurlijk). het lampje van laden gaat ook niet heel even branden, het blijft gewoon uit

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

2 batterijen? probeer ze eerst eens volledig te ontladen

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• the_stickie
*voor de duidelijkheid: met 2 batterijen bedoel ik 2 aparte, losse batterijen, 1 voor 1 proberen.

volledig ontladen? bedoel je gebruiken tot ze volledig op zijn?... done :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarsch. is gewoon je oplaad circuit van je laptop krakkie. Je zou kunnen kijken of je erachter kan komen welke van de 5 aansluitingen spanning geven, wordt lastig als ze leeg zijn :P

• the_stickie
dat was dus eigenlijk mijn vraag :) welke aansluitingen moet ik nou hebben om dat ding te kunnen herladen. en welke spanning ed heb ik daarvoor nodig?

• the_stickie
*bump* :p
Pagina: 1